הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ילד רגיש מאוד

ילד רגיש מאוד

מאת: ד"ר איליין ארון
• האם ילדכם רגיש כמעט לכל דבר: לבגדים "מגרדים", לטעמים מוזרים, לרעשים חזקים, לשינויים בשגרה?
• האם ילדכם מתקשה להירדם לאחר יום מלא התרגשויות, מוטרד ממצוקות של האחרים ושואל שאלות עמוקות ומעוררות מחשבה?
• האם לילדכם יש דמיון מפותח מאוד, הוא נבהל מסרטים מפחידים או חושש מסיטואציות חדשות?
• האם ילדכם נוטה להיעלב, נפגע מביקורת ולהוט לעשות הכול נכון?
אם כן, ייתכן שילדכם שייך לקבוצה של 15%-20% מהילדים שנולדים רגישים מאוד. ילדים אלה נוהגים לשקוע בהרהורים עמוקים, רגישים לדקויות ומוצפים בקלות. הודות לתכונות אלה מדובר בילדים פיקחים, מצפוניים ויצירתיים מצד אחד, אבל מאידך הם עלולים ללקות גם בביישנות, בדקדקנות ובהתנהגות "דווקאית".
ד"ר איליין ארון, פסיכולוגית קלינית אמריקנית מנוסה ובעצמה אדם רגיש מאוד, מסייעת להורים בספר פורץ-דרך זה להבחין בין ילד רגיש מאוד ובין מקרים שעלולים להיראות כבעלי מאפיינים דומים, כמו הפרעות קשב וריכוז, או תסמונת אספרגר.
החדשות האופטימיות, כפי שמוצגות בספר זה, הן שכאשר מגדלים ילד רגיש מאוד בהבנה ובאכפתיות, הוא מתפתח להיות מבוגר מאושר ובריא, שמסתגל כיאות לעולם שמסביבו.
בספרה "ילד רגיש מאוד" ד"ר ארון חולקת עם הקוראים את ניסיונה העשיר בעבודה עם ילדים רגישים מאוד ומשפחותיהם ואת תוצאות מחקריה ארוכי הטווח על הטמפרמנט שלהם.
ד"ר ארון מלמדת אותנו כיצד לגדל את ילדינו הרגישים בסביבה המיטיבה איתם והמעודדת אותם להעריך את רגישותם. היא מסבירה כיצד לדבר איתם על רגישותם, להקשיב להם ולהרגיע אותם במצבי מצוקה, לעזור להם להסתגל לשינויים ולמעברים בחייהם ולהרגיש שהם מוצלחים. היא מסייעת להם להתמודד עם מצבים בחיים שמחוץ לבית, ליהנות מבית הספר ומחיים חברתיים ועדיין להישאר מה שהם – ילדים רגישים מאוד.
הספר מחולק לפרקים העוסקים בצרכיה המיוחדים של כל קבוצת גיל, מתינוקות בני יומם ועד בני-עשרה ומהווה מדריך אולטימטיבי להורים, למורים ולילדים הרגישים שבחייהם.

"ביד אומן מדויקת מספרת ד"ר ארון מנקודת מבט מחקרית-התפתחותית את סיפורו של הילד הרגיש מאוד. זאת, מבלי לטייח את הקושי והבדידות, ומבלי לוותר על האפשרות לחיים מלאים, שמחים מאוזנים ויצירתיים. ללא ספק, ספרה החלוצי של ד"ר ארון יתפוס גם בישראל מקום מרכזי במדף ספרי החובה למטפלים, להורים ולמחנכים", מתוך ההקדמה של ד"ר שולמית מילך-רייך.

ד"ר איליין ארון (Ph.D.): פסיכולוגית קלינית אמריקנית ידועה ובעצמה אדם רגיש מאוד. ד"ר ארון היא מחברת רב-המכר "אדם רגיש מאוד", פוקוס 2011. היא עוסקת במחקר ובטיפול באנשים רגישים מאוד למעלה מעשרים שנה ופרסמה מאמרים רבים בכתבי עת אקדמיים בתחום. היא מנהלת מרפאה פרטית לפסיכותרפיה ומקיימת סדנאות לאנשים רגישים מאוד.

ילד רגיש מאוד

רוצה לקבל פרטים על ספר מסוים?

לא צריך להתקשר! מלא את פרטיך וניצור איתך קשר בהקדם

    טלפון כללי מכון וינגייט
    *3063