הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
398
פעילות אחרונה
מזמן, 15:51
ההודעה האחרונה
אימוני כח עם תזונה ניטרלית?
יוסף / 18/04/24 15:51
פיקטין
סוזן / 15/04/24 17:25
גבינה צהובה
נעמה / 10/04/24 21:15

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • שלום רב, בן 25 כ50 יום לאחר ניתוח גיד אכילס. במהלך התקופה שלאחר הניתוח הייתי מרותק למיטה ואכלתי במאזן קלורי חיובי, עליתי באחוז השומן ( להערכתי כרגע בין 16-20) כמו כן גם עליתי משמעותית במסת השריר בפלג הגוף העליון כי הקפדתי על אימוני כח (שוקל 90 ק״ג, גובה 1.93). אני מתלבט כרגע מבחינה תזונתית האם לאכול בגירעון /מאוזן/עודף קלורי. המטרה שלי היא אסטתית, גוף שרירי עם אחוז שומן נמוך ולכן מבחינה הידע שלי, גירעון קלורי עם אכילת כמות חלבון מרובה עשויה להתאים. אם זאת, אני נמצא בתחילתו של שיקום ומתחיל לבנות את שרירי השוק לכן אני מנסה להבין האם גרעון קלורי עשוי לפגוע בתהליך בניית השריר. אם כן אשמח לשמוע את דעתך מה כדאי לי לעשות, אולי להמשיך עם מאזן קלורי חיובי/מאוזן ורק מאוחר יותר בשלבים מאוחרים של השיקום לעבור למאזן שלילי. אציין שאיני מעוניין לעלות עוד באחוזי השומן וההעדפה שלי היא להתחיל להתחטב כבר עכשיו כל עוד השיקום לא יפגע. תודה מראש!
  • בקרוב אני יוצא לטיול של חודש בארצות הברית. עקב מגבלה של אפשרויות בישול/קירור בחדרי המלון אני מנסה לבנות תפריט שישמור לי על איזון. היום התפריט שלי די מאוזן עם חלבון/פחממה וכל אבות המזון סביב ה 2400 קלוריות. השאלה מה עושים כאשר בזמן טיול רוב האפשרויות שלך אם אוכל רחוב/קניות בסופר/ ארוחות בוקר בבתי מלון. כמו שאתם יודעים בארצות הברית הזמין לא הכי בריא/רזה.
  • בחצי שנה האחרונה אני בתכנית של הורדת אחוזי שומן, ירידה מעטה במשקל (bmi תקין) שקלתי 60 וירדתי 7 קילו אבל ירדתי רק אחוז שומן אחד מ36 ל35 (בדיקת דקסה) ולא ברור לי איך כי במשך חצי שנה אני בגרעון קלורי מתון (שהוכיח את עצמו כי ירדתי במשקל) מקפידה על תזונה, מספיק חלבונים ואימוני כוח, 3 בשבוע. האם זה מצב תקין לרדת ככ מעט אחוזי שומן?
  • שלום, קניתי בסופר קופסת שימורים של מלפפונים חמוצים במלח. אבל ראיתי ברשימת רכיבים שיש גם חומצה אצטית. האם החומצה הזו פוגעת בפרוביוטיקה שאמורה להיות בחמוצים? שאלה נוספת: אילו מזונות אפשר לקנות בסופר שמכילים פרוביוטיקה איכותית הרי המזון בספור מעובד לפעמים וזה פוגע בפרוביוטיקה? תודה
  • האם לחם, לסוגיו השונים, הוא מזון מעובד (לפי רשימת רכיביו), המזיק לבריאות, למרות ערכיו התזונתיים הנחשבים טובים לבריאות?
  • מדוע יש כמוסות של חומצות אמינו חיוניות המיועדות לספורטאים אם ספורטאים מקפידים על צריכת חלבון מהחי המכיל את החומצות החיוניות? למי הכמוסות מיועדות ועל איזה צורך הן עונות?
  • האם דבש הוא מוצר טבעי או מעובד? והאם יש לו תכונות בריאותיות כלשהן? שנה טובה. בני
  • האם יש לכם תעודת הכשרה לייעוץ תזונה ?
  • שלום, האם נכון שלא מומלץ לאכול מוצרי חלב כשמצוננים כי זה גורם לנזלת? אילו מזונות כדאי ולא כדאי לאכול כשיש הרבה נזלת כשחולים? תודה.
  • היי,שמי אדיר בן 22, אני בגובה 1.67 שוקל 97 קילו לפני שבועיים התחלתי בתפריט שהרכבתי בעצמי: בוקר-בננה ואז אימון יחסית קליל (ריצה ותרגילי בטן כמו פלאנק כפיפות בטן וכולי) אחרי האימון דנונה פרו (130 קלוריות) צהריים-חזה עוף ואורז בסמטי מלא (200 גרם חזה עוף 200 גרם אורז) עם סלט עגבנייה ומלפפון בצד (אחד כל אחד) ארוחת ביניים-פלפל אדום/תפוח/מלפפון/אגס ארוחת ערב:קרקר מחומוס של פריי עם גביע גבינה לבנה כל התפריט הזה מגיע בערך ל1500 קלוריות,ואני מרגיש שבע ביום יום ככה שאני לא מרגיש שאני מרעיב את עצמי ואני יורד בהדרגתיות במשקל. יצא לי לקרוא מאמר שאם אוכלים כמות קלוריות נמוכה בהרבה ממה שצריכים זה מזיק לגוף השאלה שלי האם התפריט שלי מאוזן או שצריך להוסיף קלוריות לתפריט (הכוונה שלי היא לרדת במשקל בצורה בריאה ונכונה) תודה רבה על העזרה.
  • שלום רב, אני בן 43, מזה מעל לשנה עושה דיאטה דלת פחמימה וצום לסירוגין 16/8, ו3-4 פעמים בשבוע One meal a day. כמעט ולא עושה פעילות גופנית. ירדתי כ-25 ק''ג ומרגיש מצוין. עם זאת, עשיתי לאחרונה בדיקות דם ושם מופיעות תוצאות שלא ברור איך הן מתיישבות עם התזונה כפי שתיארתי לעיל: HB A1C(%): 5.8% from 5.7% HB A1C(MMOL/MOL) : 40 from 39MMOL/MOL GLUCOSE: 95 from 100MG/DL בנוסף - FERRITIN: 372.86 from 275NG/ML בעבר נמצא באולטרסאונד כבד שומני. אבל איך יכול להיות שלאור התזונה הפרמטר הזה לא משתפר? אשמח אם תוכלו להציע מה יכולות להיות הסיבות לכך שערכי הסוכר גבוהים וגם הערך שכנראה מייצג כבד שומני, וזאת למרות תזונה מאוד דלת פחמימות וצומות לסירוגין. ומה מומלץ לעשות במקרה כזה. בתודה מראש!
  • שלום ! קניתי אבקת חלבון של מאסל פראם, גיליתי בעת הרכישה שהאבקה מכילה חומרים כמו : אספרטיים,אצסולפם K,סוכרלוז !!! הצריכה מהסקופ כ-31 גרם ליום ! האם זה יזיק לי ???
1 7 8 9 10 11 15