הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
407
פעילות אחרונה
מזמן, 13:19
ההודעה האחרונה
כמה שאלות בנושא תזונה
אלה / 26/04/24 00:40
בהמשך לענין ירקות קפואים
סופי / 25/04/24 21:28
ערכי סוכר בפירות
שלומית / 20/04/24 11:13

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • היי,שמי אדיר בן 22, אני בגובה 1.67 שוקל 97 קילו לפני שבועיים התחלתי בתפריט שהרכבתי בעצמי: בוקר-בננה ואז אימון יחסית קליל (ריצה ותרגילי בטן כמו פלאנק כפיפות בטן וכולי) אחרי האימון דנונה פרו (130 קלוריות) צהריים-חזה עוף ואורז בסמטי מלא (200 גרם חזה עוף 200 גרם אורז) עם סלט עגבנייה ומלפפון בצד (אחד כל אחד) ארוחת ביניים-פלפל אדום/תפוח/מלפפון/אגס ארוחת ערב:קרקר מחומוס של פריי עם גביע גבינה לבנה כל התפריט הזה מגיע בערך ל1500 קלוריות,ואני מרגיש שבע ביום יום ככה שאני לא מרגיש שאני מרעיב את עצמי ואני יורד בהדרגתיות במשקל. יצא לי לקרוא מאמר שאם אוכלים כמות קלוריות נמוכה בהרבה ממה שצריכים זה מזיק לגוף השאלה שלי האם התפריט שלי מאוזן או שצריך להוסיף קלוריות לתפריט (הכוונה שלי היא לרדת במשקל בצורה בריאה ונכונה) תודה רבה על העזרה.
  • שלום רב, אני בן 43, מזה מעל לשנה עושה דיאטה דלת פחמימה וצום לסירוגין 16/8, ו3-4 פעמים בשבוע One meal a day. כמעט ולא עושה פעילות גופנית. ירדתי כ-25 ק''ג ומרגיש מצוין. עם זאת, עשיתי לאחרונה בדיקות דם ושם מופיעות תוצאות שלא ברור איך הן מתיישבות עם התזונה כפי שתיארתי לעיל: HB A1C(%): 5.8% from 5.7% HB A1C(MMOL/MOL) : 40 from 39MMOL/MOL GLUCOSE: 95 from 100MG/DL בנוסף - FERRITIN: 372.86 from 275NG/ML בעבר נמצא באולטרסאונד כבד שומני. אבל איך יכול להיות שלאור התזונה הפרמטר הזה לא משתפר? אשמח אם תוכלו להציע מה יכולות להיות הסיבות לכך שערכי הסוכר גבוהים וגם הערך שכנראה מייצג כבד שומני, וזאת למרות תזונה מאוד דלת פחמימות וצומות לסירוגין. ומה מומלץ לעשות במקרה כזה. בתודה מראש!
  • שלום ! קניתי אבקת חלבון של מאסל פראם, גיליתי בעת הרכישה שהאבקה מכילה חומרים כמו : אספרטיים,אצסולפם K,סוכרלוז !!! הצריכה מהסקופ כ-31 גרם ליום ! האם זה יזיק לי ???
  • שלום רב שמי חי גיל 39 אני גובה 1.73 מטר משקל הגוף שלי הנורמלי שהייתי היה 72 קילו בשנה וחצי האחרונות עליתי במשקל ל 78 קילו התחלתי במשך חודשיים ריצת אינטרוולים משמע 2 דקות ריצה במהירות 10 ודקה הליכה מהירה במהירות 7 , כל זה עובד יפה ועיקבי במשך 4 פעמים בשבוע. שכל פעם נמשך אימון הריצה 28 דקות ברצף , כאשר נשקלתי לפני האימונים שקלתי 78 קילו . כעבור חודשים של אימונים ירדתי ל 74.3 קילו , ושבוע אחרי השינוי נשקלתי שוב ואני על משקל של 75 קילו . הייתי מעוניין לדעת מדוע העלייה במשקל ולא המשך ירידה במשקל ? חשוב לציין שלא שינתי שוב דבר בכמויות האוכל ולא בכמויות האימונים . האם זה משהו שקורה באימונים עלייה/ עצירה במשקל. אחרי ירידה יפה במשקל ? אשמח לתשובות בתודה מראש חי
  • היי. אני לא אוכל הרבה ואני מעוניין למקסם את צריכת החלבון שלי (מטעמי בריאות בלבד) האם תוספי חלבון כמו Allin נותנים מענה מבחינת חומצת מטינו סוג החלבון וכו'?
  • האם זאת פרקטיקה מקובלת לנער בעל bmi 20.3 שרוצה להגיע לאחוז שומן יותר נמוך - לעשות חיטוב - תהליך שבו הוא אוכל בערך 2000 קלוריות ביום, בסביבות 150 - 160 גרם חלבון ומתאמן כוח 5 - 6 פעמים בשבוע? כלומר הוא מתכנן לרדת במשקל עוד ואז לבנות עוד שריר.
  • שלום לכולם יש לי תפריט תזונה מסודר ובאחת הארוחות אני צריך לאכול 30 גרם עדשים ו30 גרם בורגול (מבושל) עכשיו אני שוקל את העדשים והבורגול לפני הבישול שיהיה 60 בדיוק עכשיו שמתי לב שאחרי הבישול שאני שם את זה על המשקל זה יוצא לי ביחד כמעט 190 גרם לבורגול ועדשים עכשיו השאלה זה האם זה שאני מודד לפני הבישול זה בסדר או שאני צריך למדוד אחרי הבישול כי בבישול אני מוסיף הרבה מים (כוס וחצי) לזה אז אולי בגלל זה הוא מעלה את המשקל ככה אז האם אני פועל נכון או רק אחרי הבישול לשקול
  • שלום, שמתי לב שפירות גורמים לי לשלשולים ולכן אני מאוד ממעיט באכילת פירות. האם ישנו פתרון לאשנים שרגישים לפירות מלבד לא לאכול? תודה
  • שלום רב לאחרונה עשיתי בדיקות דם מקיפות הכל תקין כולל חלבון מסוכרר - 4.9% אבל הסוכר 108. יש לציין שבשנה האחרונה הורדתי כ-5% שומן אוכל מאוזן וכמעט ללא סוכר ופחמימות פשוטות אבל צורך חלבונים בעיקר ממוצרי חלב כולל מעדני חלבון דלים בשומן ועם ממתיקים ללא סוכר. בבדיקה לפני שנה הסוכר היה 95. בן 57 שוקל 67.5 גובה 1.74 עוסק בספורט כמעט כל יום ארובי ומשקולות. מה יכול להיות הסיבה לעליה בסוכר? האם יכול להיות שממוצרי החלב?
  • שלום, אשמח לשמוע האם כדאי להשתמש במדבקות הרזיה..? (האם זה עובד? והאם זה תהליך בריא?) תודה
  • לוקחת סטטינים. כמה מקלות קינמון מותר לי לשים בתה ביום תודה
  • שלום, אחרי שאני אוכל חלב ומוצריו יש לי שלשולים. האם ניתן לאמן או להרגיל את הגוף להיות יותר עמיד ללקטוז? איך עושים את זה? תודה.
1 8 9 10 11 12 15