הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

אליפות העולם בכדורמים נשים עד גיל 20 במכון וינגייט

אליפות העולם בכדורמים נשים עד גיל 20 במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה
07 - 10 - 21

אליפות העולם ההיסטורית בתולדות הספורט האולימפי הישראלי, תצא לדרך בהשתתפות 16 נבחרות מובילות וחזקות. נבחרתה המוכשרת של ישראל תפתח  מול נבחרותיהן של ארגנטינה, סרביה ופרו בתקווה לשאוב עידוד מהקהל הביתי ולהתברג בטופ 8. שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "גאים ושמחים על הזכות לארח את אליפות העולם ומאחלים הצלחה לנבחרת". יו"ר איגוד הכדורמים בישראל: "נבחרת איכותית שתביא הרבה כבוד לענף ולמדינת ישראל כולה"

ביום ראשון, 10 באוקטובר 2021, תיפתח במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, אליפות העולם בכדורמים נשים עד גיל 20 בהשתתפות 240 ספורטאיות מ-16 נבחרות מרחבי העולם ובהן: יוון, סלובקיה, איטליה, גרמניה, דרום אפריקה, צרפת, הולנד, ספרד, ארגנטינה, סרביה, פרו, ברזיל, הונגריה, רוסיה, אוזבקיסטן וישראל – אך הפעם ללא נבחרותיהן של ארה"ב ואוסטרליה שוויתרו על השתתפותן השנה נוכח הגבלות הקורונה.

 

נבחרת הנשים הצעירה והמוכשרת של ישראל החתומה על הישג השיא של הכדורמים הישראלי – מקום 9 באליפות אירופה שהתקיימה בבודפשט 2020 –  ושבינואר האחרון סיימה את הטורניר הקדם אולימפי שהתקיים באיטליה – שבה השבוע לאימוניה בבית, בבריכה הלאומית במכון וינגייט, בהובלת המאמן דימטריוס מברוטאס וצוות עוזריו, המאמנים שונית סטרוגו ועידן כפתורי, לאחר סיומו של מחנה אימונים מוצלח בהונגריה וביוון.

 

הנבחרת, שזו לה הפעם הראשונה בה תשתתף באליפות עולם, שובצה באליפות העולם הקרובה בקבוצה השלישית יחד עם נבחרות ארגנטינה, סרביה ופרו. בנבחרת מקווים לסיים בראש הבית, להעפיל לשלב רבע הגמר ולהתברג בטופ 8 של התחרות היוקרתית.


מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, מנכ"ל איגוד הכדורמים עמית אבנר ומנהל הבריכה, דורון בטש, עם צוות המאמנים ובנות הנבחרת, השבוע במכון וינגייט. צילום: אבי שי.

 

 

מאמן נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, דימטריוס מברוטאס: "התחלנו את ההכנות לאליפות העולם כבר לפני זמן רב וכעת אנחנו בשלב ההכנה האחרון כאן בישראל לאחר שחזרנו ממחנה אימונים מוצלח בהונגריה וביוון בו שיחקנו מול נבחרות חזקות מהשורה הראשונה. באליפות העולם עומדת בפנינו משימה לא פשוטה להתמודד עם נבחרות חזקות מאירופה כמו רוסיה, הולנד, יוון, איטליה ספרד והונגריה ולכן קודם כל יהיה עלינו לסיים ראשונים בבית. לאחר מכן נצטרך להתמודד עם נבחרות חזקות נוספות כמו צרפת, גרמניה, סרביה וסלובקיה. יהיה מעניין ומאתגר לשחק גם מול נבחרות מרוחקות מדרום אמריקה כמו ארגנטינה ופרו וגם מאוזבקיסטן. ההרגשה שלי היא שאנו טובים מהן אבל נצטרך לראות את זה בפועל".

 

המאמנת וכוכבת נבחרות ישראל לשעבר, שונית סטרוגו:

"המטרה הראשונה שלנו זה לסיים את הבית במקום הראשון. אנחנו צפויות להתחרות בו מול ארגנטינה, פרו וסרביה ואני מקווה שנסיים ראשונות, נעפיל לרבע גמר ומשם נמשיך להתמודד מול הנבחרות החזקות בצורה הטובה ביותר. זו הפעם הראשונה בה הנבחרת משתתפת באליפות עולם. בשנה שעברה היינו אמורות להשתתף באליפות העולם עד גיל 18 אך היא התבטלה בגלל הקורונה ועכשיו זה קורה בארץ ובפעם הראשונה בתולדות הכדורמים הישראלי. אנחנו מתרגשים ומוכנים".

 


אין כמו בבית. הנבחרת באימון בבריכה הלאומית השבוע במכון וינגייט. צילום: אבי שי.

 

עם נבחרת ישראל הצעירה והמוכשרת נמנות הקפטנית נופר הוכברג, מרים בוגצ'נקו, נועה ססובר, שקד לוי, נטלי קורצ'ב, אופיר סלע, דינה נמקשטנסקי, ליהי בן שושן, דר מנקרמן, עלמא יעקובי, תהל לוי, אווה בורדה, נוגה לוינשטיין, נועה מרקובסקי, יהב פרקש ורוני גזית – מתוכן שמונה חניכות אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט או בוגרותיה בהן כוכבת הקבוצה מרים בוגצ'נקו המשחקת ביוון ונועה ססובר.

 

מאמן האקדמיה ועוזר מאמן נבחרת ישראל, עידן כפתורי:

"כיף ענק לראות את בנות האקדמיה משחקות ברמות האלה של הבוגרות. בשלוש השנים האחרונות אנו רואים בוגרות של האקדמיה שנכנסו לנבחרת בצורה חזקה ועכשיו עוד חניכות של האקדמיה, צעירות יותר שהיו בנבחרות הצעירות יותר והן מתמודדות על המקום שלהן בנבחרת. אנחנו מאוד גאים בהן. גם הצוות נרגש לקראת האליפות וגם השחקניות מאוד מתרגשות ואנחנו מאמינים בכולן. עשינו הכנה מצוינת ואנחנו מוכנים לטורניר החשוב הזה".

התחרות היוקרתית יוצאת לדרך על אף הגבלות מגפת הקורונה שהשביתה את הענף עם פרוץ המגפה ותתקיים תחת הגבלות מחמירות לפיהן הנבחרות המשתתפות מתנהלות כקפסולה סגורה בין אימונים ומשחקים במתחם הבריכות במכון וינגייט לבין לינה במלון ייעודי בעיר נתניה ואל הבריכה הלאומית בה תתקיים התחרות יוכלו להיכנס רק בעלי תו ירוק בתוקף. הבריכה האולימפית הישנה שהוכשרה במיוחד לקראת אליפות העולם צפויה לשמש את משתתפות התחרות כבריכת חימום ואימון.

 


מימין לשמאל: עידן כפתורי, שונית סטרוגו, דורון בטש, עמית אבנר, שי אברהמי ודימיטריוס מברוטאס. צילום: אבי שי, מכון וינגייט.

 

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, שפיקח מקרוב על ישורת ההכנות האחרונה שהתקיימה השבוע וביקר את בנות הנבחרת באימון, איחל לבנות הנבחרת, לצוות המאמנים ולראשי איגוד הכדורמים הצלחה רבה:

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: אנחנו גאים ושמחים מאוד על הזכות לארח את אליפות העולם בכדורמים לנשים עד גיל 20 שמתקיימת לראשונה בישראל. אני שמח שהצלחנו לעמוד באתגר להכשיר את הבריכה האולימפית הישנה מחדש בזמן ושהשלמנו יחד עם האיגוד בראשות רויטל כהן גלוסקא ועמית אבנר את ההיערכות לקראת התחרות. אני מודה לצוות המכון בראשות שמשון שעתל ודורון בטש על השלמת העבודות במועד. הבריכה האולימפית הפועלת עכשיו ללא קירוי, נראית מדהים בשילוב הנוף הצופה לכיוון הים, שמורת פולג והעיר נתניה.

אני מחזיק אצבעות ומאחל הצלחה לנבחרת המתאמנת בשגרה במכון ובה משחקות ומובילות חניכות האקדמיה למצוינות לספורט של המכון״.

 

רויטל גלוסקא כהן, יו"ר איגוד הכדורמים בישראל: "התרגשות עצומה לארח את אליפות העולם בכדורמים לנשים עד גיל 20. זהו בהחלט אירוע היסטורי בתולדות הספורט הישראלי. הצבנו נבחרת איכותית ביותר שתביא הרבה כבוד לענף הכדורמים הישראלי ולמדינת ישראל. תודות רבות למשרד הספורט ולמכון וינגייט. אני קוראת לקהל הישראלי להגיע לתמוך ולעודד את הנבחרת".

 


מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי ומנהל הבריכות דורון בטש, השבוע בבריכה האולימפית הישנה שתשמש כבריכת חימום ואימון באליפות העולם בכדורמים. צילום: אבי שי.

 

לדף הפייסבוק של התחרות ולרכישת כרטיסים.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

אתנה, חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד