הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

אלכס שטילוב: גאה בהישגים של מדינת ישראל

אלכס שטילוב: גאה בהישגים של מדינת ישראל

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
15 - 04 - 21

המתעמל האולימפי המעוטר משתף במסגרת מיזם "יום העצמאות הראשון שלי" את זכרונותיו מיום העצמאות הראשון שלו בארץ, בשנה בה עלה לארץ מאוזבקיסטן. אלכס שטילוב: "המעבר החד מיום הזיכרון והמראה של הזיקוקים והילדים שמשפריצים קצף בפארק היה עוצמתי עבורי". גם לרץ המרתון גירמה אמרה ולמתעמלי המכשירים, אלכס מיאקינין ואנדריי מדבדב, יום העצמאות הראשון בארץ זכור כחוויה מרגשת וייחודית.

הפיינליסט האולימפי המעוטר אלכס שטילוב (אלוף אירופה, 2 מדליות ארד מאליפות העולם ופיינליסט בייג'ינג 2008 ולונדון 2012, ריו 2016), המתאמן במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, משתף בחוויית יום העצמאות הראשון שלו בישראל:

שטילוב בן ה-34, נשוי לאלה ואב לרום בן ה-3 ולגיא בן השנה וחצי, עלה לארץ מאוזבקיסטן בדצמבר 2002 בגיל 15 וזוכר חוויה מרגשת וחזקה.


אלכס שטילוב במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. צילום: אבי שי

 

אלכס שטילוב: "אני זוכר את החגיגות של יום העצמאות בשנה הראשונה שלי בארץ – הלכתי עם בן הדוד שלי לפארק בהרצליה – שם בפעם הראשונה ראיתי איך הילדים בארץ חוגגים, משפריצים קצף ומתלהבים מהזיקוקים. זה מאוד הרשים אותי וזה היה יום מאוד מעניין ומאוד מיוחד עבורי, כי קודם היה יום הזיכרון ואז המעבר החד לזיקוקים ולחגיגות – זה היה מאוד עוצמתי!

היום יש לי יותר מודעות – אני מכיר את המדינה וההיסטוריה שלה. מצד אחד, זה יום עצוב כי זוכרים את כל הנופלים שנפלו במלחמות ישראל ומצד שני, שמחים וגאים במדינה שלנו, ובמיוחד בכך שבתוך זמן קצר הגענו להישגים כל כך גדולים".

 

יום העצמאות הראשון  שלי: גירמה אמרה

 

רץ המרתון גירמה אמרה, חבר המשלחת הישראלית למשחקים האולימפיים בטוקיו המתאמן במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, נשוי לסוואלם ואב לעדי בת הארבעה חודשים, עלה לארץ מאתיופיה במארס 2006 עם הוריו ושתיים מאחיותיו הצעירות למרכז הקליטה "נורית" בבאר שבע – בנפרד משתיים מאחיותיו ומאחיו שעלו לישראל גם הם עם משפחותיהם.


רץ המרתון גירמה אמרה, השבוע במכון וינגייט.

 

גירמה אמרה: ״לא ידעתי מילה אחת בעברית ואני זוכר שכל השבוע במרכז קליטה למדנו ושמענו על תולדות הקמת המדינה. בערב יום העצמאות חילקו לנו דגלים וקישוטים והסיעו אותנו בערב לחגיגות – לא ידענו מילה בעברית ולא ממש הבנו מה הולך – ואת יום העצמאות עצמו פשוט העברנו במרכז הקליטה.

 

רק בשנה שלאחר מכן, כשכבר ידעתי עברית ויכולתי לקרוא, התחלתי ליהנות מהחג הזה ובעיקר להבין כמה אנשים הקריבו את עצמם בשביל המדינה הזו ושזה ממש לא מובן מאליו שיש לנו מדינה.

היום יום העצמאות הוא החג שאני מחכה לו כל השנה! גם אם אני נמצא במחנה אימונים באתיופיה, אני דואג להשתתף בחגיגה מקומית שמארגנים שם. בשנה שעברה לצערנו חגגנו כמו כולם בבית בגלל הקורונה אבל השנה אצא עם המשפחה שלי וניהנה בגדול עם כל עם ישראל".

יום העצמאות הראשון שלי: אלכס מיאקינין

 

מתעמל המכשירים אלכס מיאקינין בן ה-26, מדליסט הארד מאליפות אירופה 2020, המתעמל במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, עלה לארץ מרוסיה בגיל 22 בשנת 2017. מיאקינין, רווק בזוגיות עם נסטיה, עדיין זוכר את התחושות:


מתעמל המכשירים אלכס מיאקינין. צילום: אבי שי.

 

אלכס מיאקינין: "אני לא זוכר בדיוק מה עשיתי אבל זוכר טוב את התחושה – פעם גרתי ברמלה והתעמלתי בת"א והתרשמתי מאוד מכל המסורת של דגלי ישראל בחלונות ובכל מקום. זה היה מאוד מרגש כי אף פעם לא ראיתי דבר כזה. התרגשתי גם מיום הזיכרון כי זה מעורר מחשבה על האנשים שבנו את המדינה ונותנים כבוד לכל החיילים שנפלו במלחמות. הכול מאוד מרגש ונותן הזדמנות למחשבה עמוקה על החיים כאן.

כיום אני כבר חוגג כמו כולם ואוהב לטייל ולעשות על האש, אבל השבוע רגע לפני אליפות אירופה צריך להקפיד על התזונה אז זה יהיה הרבה יותר רגוע אבל עדיין עם אותן תחושות מדהימות שכולנו חווים כאן בארץ".

 

יום העצמאות הראשון שלי: אנדריי מדבדב

מתעמל המכשירים אנדריי מדבדב, סגן אלוף אירופה בתרגיל הקפיצות, המתעמל במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, עלה לארץ בנובמבר 2002 בגיל 12.5 כבן יחיד עם אימו לחיפה שם התגוררה באותם הימים סבתו ז"ל.

 


מתעמל המכשירים אנדריי מדבדב. צילום: אבי שי

 

מדבדב בן ה-31, בזוגיות עם סבטלנה, התאהב בארץ עוד כשביקר בארץ בילדותו כתייר.

 

אנדריי מדבדב: ״אני זוכר את השמחה וההתלהבות של המשחקים של הילדים מהכיתה, הקצף, הפטישים והאורות. עוד לפני שעליתי לארץ, ביקרתי בארץ כתייר פעמיים בקיץ והתאהבתי בישראל כבר בביקור הראשון.

יום העצמאות בישראל מזכיר לי בכל פעם למרות השמחה, המוזיקה והחגיגות, איך אסור להתייחס לארץ שלו כדבר מובן מאליו. צריך לזכור את זה בכל יום! השנה חגיגות יום העצמאות שלי יהיו מתונות, בגלל אליפות אירופה בעוד שבוע, אבל אשמח עם כולם ואראה את הזיקוקים ליד הבית שלי״

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד