הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

אנסטסיה גורבנקו סגנית אלופת העולם

אנסטסיה גורבנקו סגנית אלופת העולם

מאת: מארי-רוז גוטמן
מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
19 - 02 - 24

גורבנקו, בוגרת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכתה במדליית הכסף במשחה 400 מ' מ.א באליפות העולם בשחייה המתקיימת בדוחא, קטאר. זאת תוך שהיא קובעת שיא ישראלי חדש ורושמת לזכותה את הישג השיא ההיסטורי של השחייה הישראלית כשברקע שריקות הבוז של הקהל העוין

אושר גדול, גאווה לאומית והישג שיא היסטורי לשחייה הישראלית: השחיינית אנסטסיה גורבנקו, סגנית אלופת העולם במשחה 400 מ׳ מ.א, אמש (ראשון) באליפות העולם בשחייה (בריכות ארוכות), בקטאר! מרגש.

 

גורבנקו, בוגרת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכתה במדליית הכסף וקבעה שיא ישראל בתוצאה 4:37.36 דקות, בהפרש של 22 מאיות מהמנצחת פרייה קולברט הבריטית, תוך שהיא מתעלמת מקריאות הבוז של הקהל הקטארי העוין.


צילום: סימונה קסטרווילארי באדיבות איגוד השחייה בישראל.

 

גורבנקו הוליכה בשלבים רבים של המשחה, שהסתיים בהפרש של 22 מאיות מהזוכה בזהב, פרייה קולברט הבריטית. הישראלית אף קבעה שיא ישראל חדש בתוצאה 4:37.36 דקות וקיזזה יותר מחצי שניה משיאה הקודם שנקבע בדצמבר האחרון באליפות ארה"ב. במדליית הארד זכתה שרה פרנצ'סקי האיטלקית (4:37.86).


צילום: סימונה קסטרווילארי באדיבות איגוד השחייה בישראל.

 

זו הפעם הראשונה בה ישראלי/ת עולים על הפודיום באליפויות עולם בבריכות ארוכות. זה היה הגמר הרביעי בהיסטוריה של גורבנקו באליפויות עולם, לאחר שסיימה באליפות זו במקום הרביעי ב-200 מטר מעורב ועוד פעמיים במקום החמישי. כמו כן, אנסטסיה היא הראשונה שהעפילה לשני גמרים באליפות עולם אחת וישראלית הראשונה שהעפילה לארבעה גמרים במשחים אישיים באליפויות עולם.

אנסטסיה בטקס קיר התהילה באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט. צילום: אבי שי, מכון וינגייט

טום ראשטון, מאמנה האישי של גורבנקו:

"אנחנו גאים מאוד באנסטסיה, שזכתה במדליה הראשונה של ישראל באליפות העולם, והעובדה שהיא עשתה זאת במשחה המהיר ביותר שלה עם שיא ישראלי – הפכה את זה למושלם. זה לא היה שבוע קל לנבחרת בדוחא, אנסטסיה הראתה הרבה אופי וגבורה בכך ששמרה על הפוקוס בכל שמונת ימי התחרות, עד ליום האחרון בו נתנה את משחה חייה עד כה".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד