הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בדרך להקמת וינגייט דרום בשדרות: אלון דוידי סייר במכון וינגייט

בדרך להקמת וינגייט דרום בשדרות: אלון דוידי סייר במכון וינגייט

מאת: מארי-רוז גוטמן
ספורט הישגי, חדשות, מכון וינגייט
31 - 12 - 23

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, סייר במתקני המכון ושוחח עם המאמנים והספורטאים בדרך למימוש תוכניתו של מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, להקים את 'וינגייט דרום' בשדרות. המיזם שעלותו מוערכת בכ-500 מיליון ₪, ייבנה במימון משרד התרבות ומנהלת תקומה למען שיקום יישובי העוטף וכחלק מתוכניותיו של משרד התרבות והספורט להביא את בשורת המצוינות בספורט של מכון וינגייט גם לדרום הארץ ולצפונה

 

בדרך להקמת וינגייט דרום בשדרות, אלון דוידי, ראש עיריית שדרות ופמלייתו, הגיעו ביום חמישי האחרון לביקור התרשמות במכון וינגייט, במכון הלאומי למצוינות בספורט. דוידי נפגש עם הנהלת המכון וזכה להצגת תוכניות המיזם ולסיור ברחבי המכון ובמתקניו. את הסיור באולמות ובמתקני האימון ברחבי המכון, ערך דוידי כשהוא מלווה על-ידי ד"ר יואב הלר, יו"ר מכון וינגייט, גיא אטיאס, המנכ"ל המיועד של המכון, שמשון שעתל, מ"מ מנכ"ל וינגייט וסמנכ"ל התפעול והתשתיות, דני אורן, יו"ר היחידה לספורט הישגי במכון, פני דרורי סמנכ"לית הכספים וחברי הנהלה נוספים.

 

במסגרת הסיור ביקר אלון דוידי באימון נבחרת ג'ודו הגברים באולמה הביתי, באימון נבחרת התעמלות נבחרת המכשירים באולם ברלין, באימון נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל ובבריכה הלאומית – שם פגש את השחיין האולימפי יעקב טומרקין ואת בנות נבחרת השחייה האומנותית של ישראל.


אלון דוידי, ראש עיריית שדרות, מבצע איפון לתפארת על שגיא מוקי במכון וינגייט. צילום: אבי שי

 

באולם הג'ודו, דוידי שוחח עם מאמן נבחרת הגברים והמדליסט האולימפי אורן סמדג'ה, יליד אופקים, ושמע ממנו על חוויותיו כילד שנאלץ לעשות את דרכו למכון וינגייט ולעבור בסופו של דבר אל המכון כדי להיות קרוב למתקני המכון בדרכו אל הגשמת חלום הזכייה במדליה האולימפית. סמדג'ה אף העניק לדוידי במתנה את ספרו "פורץ הדרך" המספר את סיפורו מעורר ההשראה. דוידי שוחח אף עם הג'ודאים האולימפיים שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק ועם ג'ודאיות אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, תושבות הדרום, המתגוררות במכון ושמע מהן על סדר יומן באקדמיה.


אלון דוידי עם נבחרת ג'ודו הגברים של ישראל והמאמן אורן סמדג'ה

 

באולם ברלין שוחח אלון דוידי וחברי הנהלת המכון עם סרגיי וייסבורג, מאמן נבחרת התעמלות המכשירים ועם האלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט ושמע מהםומשלי מתתיהו מאיגוד ההתעמלות על המחסור במתקני אימון מקצועיים בדרום הארץ. דוידי נפגש גם בנות נבחרת ההתעמלות האומנותית המצליחה של ישראל והמאמנת איילת זוסמן באוהל ההתעמלות האומנותית הייעודי שנבנה עבורן ועבור האלופה האולימפית לינוי אשרם לקראת משחקי טוקיו 2020 וקינח בביקור בבריכה הלאומית של פגש את יעקב טומרקין ואת בנות נבחרת השחייה האומנותית של ישראל והמאמנת סבטלנה בלכר.

 


אלון דוידי והנהלת המכון עם המאמן סרגיי וייסבורג והאלוף האולימפי ארטיום דולגופיאט באולם ברלין

 

כזכור, לפני כחודש, הודיע מיקי זוהר, שר התרבות והספורט, על כוונתו להקים את "וינגייט דרום" בשדרות ולא בבאר שבע, כפי שתוכנן בתוכנית המקורית, וזאת כחלק משיקום שדרות ויישובי העוטף, לאחר אירועי השבעה באוקטובר – והחלטת ממשלה סופית בנושא צפויה להתקבל בכוד כחודשיים. זאת בהנחה שלהקמת מכון ספורט מעין זה פוטנציאל אדיר לשיקום הדרום, לרבות מקומות תעסוקה, הכנסות מארנונה, שת"פ אקדמי, מיתוג ספורט לעיר והפיכת שדרות והעוטף למטרופולין ספורט המארח נבחרות ותחרויות בין-לאומיות, מתקנים לשירות תושבי העיר והעוטף ןטיפוח הספורטאים וקידום המצוינות בספורט בדרום הארץ.

 


עם נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל וצוות המאמנות, איילת זוסמן ואלה סמופלוב.

 

מיזם "וינגייט דרום" שדרות

על-פי המצגת שהוצגה לדוידי, עלות הקמת המכון החדש מוערכת בכ-500 מיליון ₪ (לא כולל עלויות אחזקה שוטפת). סכום זה כולל הקמת בניין רב תכליתי בכ-200 מיליון ש"ח, בניית בריכה אולימפית ב-60 מיליון ש"ח ואצטדיון אתלטיקה בכ-30 מיליון ₪. בסקירתו בפני דוידי, פירט אטיאס גם את התנאים הנלווים הנדרשים להקמת המכון בדרום, לרבות קרבה למרכזי תחבורי ציבורית, מרכזי רפואה, אכסניות ומעונות לינה וכן שירותי הסעדה.


עם סבטלנה בלכר, מאמנת בנות הדואט בשחייה אומנותית, בבריכה הלאומית במכון וינגייט

 

בהתאם למודל המתגבש למרכז הספורט בדרום, משרד הספורט הינו הגורם המתקצב; איגודי הספורט יהיו אחראים על העסקת מאמנים ותפעול הנבחרות האזוריות; עיריית שדרות ומנהלת תקומה תהיינה אמונות על הקצאת שטח מתאים וקידום האישורים הרגולטוריים הנדרשים ואילו מכון וינגייט יעניק את המעטפת המקצועית, האחזקה והתפעול ואחריות כוללת על מדיניות ההפעלה.

 

מנכ"לו המיועד של מכון וינגייט, גיא אטיאס: "אנו מברכים על החלטת הממשלה להקים מכון וינגייט נוסף בדרום, כחלק מהרצון לפתח את הספורט בישראל גם בנגב ובהמשך בגליל, וכחלק ממענה השיקום של מנהלת תקומה, לאחר מתקפת חמאס האכזרית כנגד יישובי העוטף. אנחנו במכון וינגייט רתומים לנושא ונסייע ככל הנדרש כדי להגשים חזון זה של פיתוח המצוינות בספורט וקידומה גם בדרום הארץ".


מימין: ד"ר יואב הלר, יו"ר מכון וינגייט, אלון דוידי, ראש עיריית שדרות וגיא אטיאס, מנכ"לו המיועד של מכון וינגייט. צילום: אבי שי.

 

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "החמאס חשב שיחליש אותנו אבל אנחנו נמשיך לנצח. כפי שכבר הכרזנו עם שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, מכון וינגייט דרום יוקם בשדרות! בשורה זו היא צעד חשוב לענף הספורט בשדרות והעוטף ותאפשר פיתוח של העיר לצד הגדלת התעסוקה והגעתם של תושבים, מבקרים וקבוצות. אני מודה לד"ר יואב הלר, למנכ"ל המכון המיועד גיא אטיאס, לספורטאים, למאמנים ולצוות המכון על סיור מעשיר ומלמד".

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד