הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בקרוב: מתקן אימונים לאומי לענף הטיפוס הספורטיבי

בקרוב: מתקן אימונים לאומי לענף הטיפוס הספורטיבי

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
19 - 10 - 20

מתקן האימונים יוקם בשיתוף פעולה של מכון וינגייט, התאחדות הטיפוס בישראל ובסיוע משרד התרבות והספורט. בשלב הראשון, שיחל כבר בחודשים הקרובים, יוקם קיר טיפוס בסגנון בולדרינג בעלות של 800 אלף ₪. בהמשך יוקמו 2 קירות טיפוס נוספים לענפי ההובלה והספיד

ענף הטיפוס יופיע לראשונה באולימפיאדת טוקיו 2021 כענף אולימפי והוא בדרך לקבל מעמד קבע החל מאולימפיאדת פריז 2024, מה שהיווה זרז לבנייה מהירה של מערך תשתית ואימונים במכון וינגייט, מרכז האימונים של ענפי הספורט האולימפיים וביתם הלאומי של איגודי ספורט רבים.

ענף הטיפוס, האתגרי והדינמי פופולרי מאוד בקרב צעירים ומבוגרים בארץ ובעולם. בוודאי לאור החשיפה העצומה לה זוכה הענף בתוכנית "נינג'ה ישראל" בהשתתפות המטפסים יובל שמלא ואלכס חזנוב וכוכבי טיפוס נוספים. ההערכות הן כי בישראל פועלים לפחות כ-30,000 מטפסים וכיום פועלים ברחבי הארץ 40 קירות טיפוס בתפוסה מלאה. עם זאת, יש לזכור כי לקירות טיפוס אלה אוריינטציה מסחרית, והם אינם מותאמים לצורכי האימון של ספורטאים תחרותיים.

 

כיום, הדרך היחידה של המטפסים התחרותיים הישראליים להתאמן ברמה הדרושה היא לקיים מחנות אימונים בחו"ל. ב-2019 נערכו 20 תחרויות סבב ברחבי הארץ במסגרת הליגה הארצית בה נטלו חלק קרוב ל-500 מתחרים ו-4 תחרויות של אליפות ישראל לבוגרים ולנוער. נבחרת ישראל בטיפוס, המונה 44 ספורטאים רשמה בשנת 2019 בלבד  135 הופעות בין-לאומיות.
ארבעה מחברי הנבחרת מתמודדים על כרטיס למשחקים האולימפיים בטוקיו 2021  ו-4 מטפסות נמנות עם סגל ה-Top Team של "אתנה" לקידומן של נשים בספורט. גם ברמה הארצית שנת 2019 הייתה משמעותית – בשנה זו נערכו 20 תחרויות סבב ברחבי הארץ במסגרת הליגה הארצית עם קרוב ל-500 מתחרים ו-4 תחרויות נוספות במסגרת אליפות ישראל לבוגרים ולנוער.

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "אנו מאמינים כי מתקן טיפוס לנבחרת הלאומית, בשילוב המעטפת ההישגית ומגוון השירותים שהמכון יודע לספק, יישפר באופן משמעותי את איכות האימונים ורמת המוכנות של ספורטאי העילית בארץ בענף הטיפוס, וללא ספק יתרום למימוש הפוטנציאל להישגים בזירה הבין-לאומית. אני שמח מאוד על בחירתו של איגוד הטיפוס להקים במכון וינגייט את מתקן האימונים הלאומי."

 

 

ארז הראלי, מנכ"ל התאחדות הטיפוס הספורטיבי והאתגרי בישראל: "ענף הטיפוס הוא ענף ספורט בצמיחה אדירה עם פופולריות גדולה המגיע לתפוצה רחבה בארץ. בנייתו של מתקן האימונים הלאומי היא אירוע משמעותי ביותר בכל הקשור לתהליך התמקצעותו של הענף בארץ. אנו שמחים ומברכים על שיתוף הפעולה עם מכון וינגייט, משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי והיחידה לספורט הישגי ומקווים שנביא את הענף למקומות אליהם אנו שואפים להגיע".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד