הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מכון וינגייט: הבית החדש של הספורט הישראלי

מכון וינגייט: הבית החדש של הספורט הישראלי

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
04 - 10 - 20

פרסום בלעדי של "ידיעות אחרונות" חושף מיזם ענק של משרד התרבות והספורט בעלות של 150 מיליון שקל שייבנה במכון וינגייט בהשראת "פפנדל" ההולנדי. במסגרת המיזם ייבנו אולמות אימון מפוארים, מערכי רפואת ספורט, מסעדות, בניין מגורים וכן מסלול אתלטיקה, בית מלון 5 כוכבים, חברות הזנק בתחום הספורט ואזורי בילוי

על-פי ידיעה שפורסמה הבוקר (ראשון) בבלעדיות ב"ידיעות אחרונות", מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, צפוי לעבור מהפכה של ממש, שתציב אותו בשורה אחת עם מכוני הספורט המתקדמים בעולם. המיזם הענק, בנייתו של מתחם רב תכליתי ענק בתקציב של 150 מיליון ₪ – שכבר אושר ע"י משרד האוצר – ייבנה בהשראת מרכז פפנדל, המכון הלאומי לספורט של הולנד, הנחשב כמוביל מסוגו באירופה, ותקציב ראשוני על סך 15 מיליון ₪ כבר אושר לטובת תכנון השלב הראשוני של המיזם.
המתחם הרב תכליתי הענק ישתרע על שטח הגדול מ-12,000 מ"ר וצפוי לכלול שבעה או שמונה אולמות אימון מפוארים לענפי הספורט השונים.
בהתאם לכך, ענפים מובילים דוגמת הג'ודו וההתעמלות האומנותית ייהנו מאולם ייעודי שבו יוכלו להתאמן בתנאים הטובים ביותר, וגם הענפים הקטנים יזכו לשדרוג ויוכלו ליהנות ממתקנים מתקדמים.

עוד ע"פ הפרסום: המיזם ישלב מערכי רפואת ספורט הכוללים חדרי טיפולים ומעבדות, מסעדות, בניין מגורים ומלון ספורט מפואר ברמה של מלון 5 כוכבים, וכן חברות הזנק בתחום הספורט ואזורי בילוי.
בנוסף לבנייתו של התחם הרב התכליתי, גם המתקנים הקיימים במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, יזכו לשיפוץ ולשדרוג בעלות של 35 מיליון שקל – מה שיהפוך את מכון וינגייט למעין כפר אולימפי. במשרד התרבות והספורט, אף הוחלט להכפיל את תקציבו השוטף של המכון ל-40 מיליון שקל.
ע"פ "ידיעות אחרונות", שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אישר את החשיפה ומסר: "בתקופה מאתגרת זו אנחנו מצליחים להביא בשורה גדולה לכל מי שהספורט הוא דרך חיים עבורו. המרכז יספק מענה רחב ויהווה בית ברמה הגבוהה ביותר שזקוק לו הספורטאי, כפי שקיים בעולם. אני מודה לשר האוצר, ישראל כץ, על כך שהוא רואה יחד איתי עין בעין את חשיבות הקמת הפרויקט".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד