הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הוכרזו הזוכים בפרס מפעל חיים בספורט

הוכרזו הזוכים בפרס מפעל חיים בספורט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
27 - 03 - 22

הוכרזו הזוכים בפרס מפעל חיים בספורט של משרד התרבות והספורט בהובלת מכון וינגייט. הפרס שנועד להוקיר את עבודתם ותרומתם של האנשים שהשפיעו על הספורט במשך שנים, יוענק במסגרת חגיגות 65 שנה למכון וינגייט. בין הזוכים: מיקי ברקוביץ, מוריס סמדג'ה, אורנה אוסטפלד, יעקב בנינסון, איזי שרצקי וברוך שפירא. חילי טרופר: "יש לנו אנשים מופלאים בספורט הישראלי"

ועדת פרס מפעל חיים בספורט הכריזה היום (ראשון) על הזוכים במפעל חיים בספורט מטעם משרד התרבות והספורט בהובלת מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. בפרס שנועד להוקיר את עבודתם ותרומתם של האנשים שהשפיעו על הספורט במשך שנים. בראש ועדת הפרס עומד מר אריק פינטו, יו"ר המועצה הלאומית לספורט ולשעבר מנכ"ל בנק הפועלים, החברים הנוספים בוועדה הם: מר יקי אנוך יו"ר מועצת מכון וינגייט, גב' נורית דאבוש, יו"ר מועצת הרשות השנייה לשעבר והמדליסטית הפראלימפית גב' ענבל פיזרו.

הוועדה בחנה את ההישגים הספורטיביים של המתמודדים והמתמודדות, תרומתם והשפעתם על הספורט בישראל, עשייה ערכית לצד מקצועית. פרסי מפעל חיים יוענקו לזוכים במסגרת חגיגות 65 שנה להיווסדו של מכון וינגייט, אשר ייערכו במהלך חודש אפריל הקרוב. להלן שמות הזוכים בקטגוריות השונות:

 


מיקי ברקוביץ בביקור במוזיאון היד לאיש הספורט היהודי במכון וינגייט. צילום: אבי שי

בקטגוריית הספורטאי – מיקי ברקוביץ

ברקוביץ, כדורסלן העבר של נבחרת ישראל ומכבי תל אביב זכה "בשל היותו ספורטאי פורץ דרך ומעורר השראה בספורט ובחברה הישראלית". מיקי כדורסלן עטור הישגים לרבות זכייה בשני גביעי אירופה, 16 אליפויות ו-13 גביעי מדינה. מלבד הישגיו על המגרש ברקוביץ זכה להוקרה כספורטאי מעורר השראה מגופי ספורט וחברה מובילים ביותר בישראל ובאירופה.

 

בקטגוריית המאמן – מוריס סמדג'ה

סמדג'ה, מאמן הג'ודו הוותיק הנמנה עם מייסדי ענף הג'ודו התחרותי בישראל זכה "בשל היותו מאמן פורץ דרך אשר גידל דורות רבים של מדליסטים אולימפיים, אלופי עולם ועוד. מוריס נמנה ממייסדיה של תשתית הג'ודו אשר התפתחה והפכה את מדינת ישראל למעצמת ג'ודו עולמית. מלבד היותו מאמן עטור הישגים פעל כאיש חינוך ואיש ששם את הזולת בראש מעייניו כאשר סייע בדאגה רבה וללא תמורה לעשרות בני נוער בסיכון באזור הדרום".

 


מוריס סמדג'ה עם בנו המדליסט האולימפי ומאמן נבחרת ישראל, אורן סמדג'ה (התמונה באדיבות איגוד הג'ודו בישראל)

בקטגוריית המאמנת – אורנה אוסטפלד

מאמנת העבר של קבוצת הכדורסל "אלקטרה רמת השרון" זכתה "בשל היותה כדורסלנית ומאמנת פורצת דרך בענף כדורסל הנשים. מודל לחיקוי לדורות של ספורטאיות ומאמנות. לאורך שנות פעילותה כמאמנת השיגה שש אליפויות ושישה גביעים. לצד הישגיה הספורטיביים נאבקה ופעלה לקדם את מעמד הנשים בכלל והספורטאיות בפרט. מאבקיה שינו את פני כדורסל הנשים בישראל, כמו גם את חייהן של לא מעט כדורסלניות ששיחקו תחת שרביטה".

בקטגוריית המאמן – יעקב בנינסון

מאמנה המעוטר של נבחרת השחייה הפראלימפית של ישראל זכה "בשל היותו מאמן פורץ דרך אשר גידל דורות רבים של מדליסטים פראלימפיים, אלופי עולם ועוד. מאז שעלה לישראל לפני כעשרים שנה, הקדיש את חייו המקצועיים והאישיים לשחייה ולשחיינים הפראלימפיים, פעל לשיקומם של הספורטאים והספורטאיות הפוטנציאליים שהגדיל לזהות עוד מבתי החולים השיקומיים ועד להעמדתם על הפודיום הפראלימפי כאלופים. יעקב פרץ דרך באימון ושילוב ספורטאים עם מוגבלות ומגוון לקויות באמצעות השחייה. חניכיו זכו להישגים יוצאי דופן כאשר בין היתר ראוי לציין את שמונת המדליות הפראלימפיות מהאולימפיאדה האחרונה בטוקיו. מדליות אשר הסבו גאווה גדולה לאזרחי מדינת ישראל".

מאמן השחייה יעקב בנינסון במשחקים הפראלימפיים טוקיו 2020. צילום: קרן איזיקסון באדיבות הוועד הפראלימפי בישראל.

בקטגוריית איש ניהול – איזי שרצקי

שרצקי, הבעלים של קבוצת הכדורגל הפועל קריית שמונה על תרומתו רבת השנים זכה "בשל היותו איש חזון אשר השפיע ושינה את פנייה של העיר קריית שמונה תוך עשייה חברתית משמעותית ורחבת היקף. במהלך שנות פעילותו בעירוני קריית שמונה פיתח את המועדון תוך השקעה במחלקת הנוער, בשחקנים ובמאמנים, שכיום הינם מאמנים מובילים בישראל. באמצעות החזון, הנחישות והשקעה הצלחת להוביל מועדון צנוע להצלחות מופלאות ובניהם זכייה באליפות סנסציונית וזכייה בגביע המדינה. לצד הישגיו הספורטיביים ומלבד טיפוח המועדון סייע לעיר קריית שמונה באמצעות קידום הקהילה בעיר הצפונית ובאצבע הגליל בתקופות של קטיושות ומצב כלכלי רעוע. קידם חזון המציב את קריית שמונה כמוקד תרבותי וספורטיבי".

 

בקטגוריית איש חינוך או רשות מקומית – ברוך שפירא

שפירא, מאמן האתלטיקה הוותיק ומקים אגודת "אתלטי הנגב" זכה "בשל היותו מורה לחינוך גופני, איש רשות מקומית ומאמן אתלטיקה מעורר השראה ומהווה דוגמה ומופת למעלה מ-30 שנה. עשייתו החברתית, הספורטיבית והחינוכית רבת שנים אשר השפיעה על דורות של ילדי העיר באר שבע. ברבות השנים הפך להיות ממובילי ענף האתלטיקה בארץ. השימוש אשר ברוך עשה ועושה בספורט כסוכן לשינוי חברתי הינו יוצא דופן בחשיבותו ואפשר לו ברבות השנים להשפיע על נערים רבים ונערות וילדות במיוחד".

 

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "ברכות חמות לזוכים ולזוכות בפרס מפעל חיים בספורט שמוענק השנה לראשונה. פרס מפעל חיים בספורט מבטא את ההערכה העמוקה שיש לנו לאנשים ולנשים שהקדישו את חייהם לערכי הספורט ולקידום הספורט. משרד התרבות והספורט בראשותי מתחיל כאן מסורת של הכרת תודה לאלו שתרמו תרומה משמעותית לספורט הישראלי בעשייה מבורכת רבת שנים. יש לנו אנשים מופלאים בספורט הישראלי ואני שמח על ההזדמנות לעצור לרגע ולומר להם תודה גדולה בשם כולנו".

 

יו"ר הוועדה הבוחרת, אריק פינטו: "אל הוועדה הגיעו קרוב ל-100 שמות של אנשי ונשות ספורט, כולם וכולן היו ראויים וראויות אך בסוף היינו צריכים לבחור בראויים ביותר. דרך הוועדה התוודענו לתרבות ספורט ישראלית עשירה ואין לי ספק שחלק מהמועמדים שבחנו עוד יזכו בשנים הבאות. הפרס נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית לספורט הישראלי".

 

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "הענקת פרס מפעל חיים השנה לראשונה היא תחילתה של מסורת נפלאה לספורט הישראלי. משרד התרבות והספורט רואה חשיבות גדולה בהוקרת אנשים אשר בזכותם הספורט הישראלי הגיע ומגיע להישגים רבים".

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד