הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

"כולנו חלק מהמשחק" למען שוויון ומוביליות חברתית

"כולנו חלק מהמשחק" למען שוויון ומוביליות חברתית

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
16 - 08 - 22

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל בשיתוף משרד התרבות והספורט ועמותת "ערכים בספורט" השיקו את המיזם החדש למען העצמת ילדים ונוער מהפריפריה, לקידום נשים בספורט ולשילוב בספורט של אנשים עם מוגבלויות באמצעות גופי הספורט בישראל. מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: שמחים על הזכות ליטול חלק וגאים בעשייתנו הערכית היום-יומית. השליחות החברתית היא אבן דרך בקיומו של מכון וינגייט"

 

מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט מברך את נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל ואת שר התרבות והספורט חילי טרופר על השקת המיזם "כולנו חלק מהמשחק" ושולח ברכות גם להפועל ירושלים בכדורגל על זכייתה באות "מגן הכבוד", אתמול (שני) בבית הנשיא בירושלים. כל הכבוד.

 

כזכור, מסורת מיזם אות "מגן הכבוד" לאגודות ומועדונים בכדורגל על עשייה ערכית וחינוכית בתחום המאבק באלימות החלה בימי הנשיא ראובן ריבלין, נמשכת על-ידי הנשיא יצחק הרצוג – ובשיתוף משרד התרבות והספורט ועמותת "ערכים בספורט" – הורחבה על ידו במיזם החדש למען העצמת ילדים ונוער מהפריפריה, לקידום נשים בספורט ולשילוב בספורט של אנשים עם מוגבלויות באמצעות גופי הספורט בישראל.

מימין לשמאל: יעקב ג'ינו, רעיית הנשיא מיכל הרצוג, הנשיא יצחק הרצוג ושי אברהמי מנכ"ל מכון וינגייט.

 

מכון וינגייט שמח על הזכות ליטול חלק וגאה בעשייתו הערכית, החינוכית והחברתית היום-יומית כפי שבאה לידי ביטוי בפעילותן היום-יומית של יחידות המכון: אתנה, המרכז לקידום ספורט הנשים בישראל, המובילה את פעילותן ומעורבותן של נשים בספורט, בית הספר למאמנים ולמדריכים המוביל תוכניות להכשרת מאמנים בפריפריה והיחידה לספורט הישגי שבין כלל משימותיה, אף מלווה ותומכת בסגלים הפראלימפיים של ישראל.

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "השליחות החברתית היא אבן דרך בקיומו של מכון וינגייט הרואה במצוינות מטרה ולא סיסמה ותפקידנו להגיע לכל חלקי הארץ כדי לפתח את הספורט ולפעול שכל ספורטאי וספורטאית יוכלו להגיע להישגים עליהם הם חולמים – ולא משנה מי הם ומהיכן הם. אנו מובילים באמצעות אתנה את קידומן ושילובן של נשים בכל הגילים ובכל רובדי הספורט העממי, התחרותי וההישגי בישראל. יש לנו אחריות לקידום הספורט בפריפריה ושליחות בשילוב ובמתן מענה לספורטאים עם מוגבלויות ופועלים להנגשת המכון. התרגשתי לקחת חלק באירוע זה ואנו נפעל להרחבת עשייתנו הערכית והחינוכית בספורט, שכן בכוחה להשפיע לא רק על הספורט אלא על החברה הישראלית כולה".

 

נשיא המדינה יצחק הרצוג: "הספורט הוא תרבות בפני עצמה. יש שיאמרו שהספורט אפילו דת. בכוחו של הספורט לחבר בין אנשים, אך בה בעת גם ליצור מחיצות ולעורר מחלוקות. כוחו של הספורט להיות מנוע חברתי ההופך שחקן מוכשר מישוב מרוחק, נידח ולא מוכר לכוכב עולמי נערץ. בכוחו של הספורט להניע תהליכים בחברה ולשנות חיים של אנשים מקצה אל קצה".

 

שר התרבות והספורט, ח"כ חילי טרופר: "חברה טובה היא חברה שיש בה הזדמנות שווה לכולם, גם למי שגר בפריפריה. חברה טובה היא חברה שיש בה שוויון לא משנה אם אתה גבר או אישה. ספורט הוא הכלי האפקטיבי ביותר לממש את זה. הספורט יכול להיות מקום בו מתקיימים האירועים הכי ערכיים ומרגשים שיש. תראו מה קורה בספורט הישראלי בחודשים האחרונים בכל התחומים".

 

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

ספורט הישגי, חדשות, מכון וינגייט
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד