הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הושק מתקן הטיפוס הלאומי במעמד השר מיקי זוהר

הושק מתקן הטיפוס הלאומי במעמד השר מיקי זוהר

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 03 - 23

חנוכת קיר הבולדר שהוקם בהשקעה של 2.5 מיליון ₪ ואולם נורמן המחודש במכון וינגייט התקיימה במעמד שר התרבות והספורט שבישר על האצת תוכניות הפיתוח של המכון "וינגייט 26", האצת הוצאתה לפועל של התוכנית לבנות את שלוחת "וינגייט דרום" בבאר שבע, הכפלת תקציב ההכנה לפריז 2024 והגדלת התקציב לספורט הנשים בארץ

היסטוריה בענף הטיפוס בישראל: מתקן הטיפוס הלאומי שנבנה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בהשקעה של 2.5 מיליון ₪  במימון משרד התרבות והספורט, נחנך היום (חמישי) במכון וינגייט, הבית הלאומי החדש של התאחדות הטיפוס הישראלית, יחד עם אולם נורמן המחודש. הטקס התקיים במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר, מנכ"ל משרדו כפיר סוויסה ואנשי משרד התרבות והספורט, יו"ר המכון ד"ר יואב הלר, מנכ"ל המכון שי אברהמי, יו"ר התאחדות הטיפוס בישראל גילי הולנדר, המטפסים אלכס חזנוב, יובל שמלא, נמרוד מרקוס, איילה כרם וספורטאי הנבחרת ומכובדים רבים נוספים.

ביתה הלאומי של התאחדות הטיפוס, נבנה במכון וינגייט בשטח של כ-300 מטר מ"ר באולם נורמן ההיסטורי ששופץ מהיסוד. קיר הבולדר המיועד לשימוש הנבחרת הלאומית ישמש גם להכשרת סגל עתודת המאמנים של הענף. כמו כן, נרכש קיר טיפוס בולדר נייד לתחרויות ולפעילויות חוץ.

שר התרבות והספורט, מיקי זוהר: ״המטפסים הישראלים טיפסו את כל הדרך אל המיינסטרים הישראלי. אנחנו שמחים לחגוג איתם ביומם הגדול מתוך ידיעה שהקיר הזה יוביל אותם להישגים רבים. לתפיסתי, הקיר יעשה טוב לא רק לנבחרת שתטפס עליו, אלא גם לכל ילדה וילד במדינה שכן הספורט ההישגי הוא מגדלור המאותת למרחקים: ממכון וינגייט ועד לנתיבות ולכרמיאל. שם יש ילדים שרואים את התשוקה, הנחישות וההתמדה ומאמצים אותה לחיים שלהם".

 

השר מיקי זוהר בישר במעמד זה גם על האצת תוכניות הפיתוח של המכון "וינגייט 26", האצת הוצאתה לפועל של התוכנית לבנות את שלוחת "וינגייט דרום" בבאר שבע, הכפלת תקציב ההכנה לפריז 2024 והגדלת התקציב לספורט הנשים בארץ, הקמת חמש אקדמיות נוספות והגדלת המלגות לספורטאים.

 

יו"ר מכון וינגייט, ד"ר יואב הלר: "הקמת מתקן זה ומתקנים נוספים שבדרך מגיעה בעקבות מהלך 'הבתים הלאומיים' של איגודי הספורט האולימפיים שהצטרפו למכון במודל בתים לאומיים ובמסגרתו משכנם ומרכז פעילותם יהיה במכון וינגייט. המהלך יגיע לשיאו בסוף השנה כשנמנה 19 איגודים במכון לרבות איגודי הטניס, האתלטיקה, כדורעף החופים, איגוד ההתעמלות והסיף. אני מברך את השר מיקי זוהר על היכנסו לתפקיד לפני מספר חודשים ועל הגעתו למכון וינגייט. ידעתי שעם כניסתו לתפקיד תהיה ההאצה בהוצאת תוכניות הפיתוח אל הפועל אבל לא ידעתי עד כמה ורואים זאת בהקדמת תוכנית וינגייט 2030 ל-2026 ובהקמת וינגייט דרום שבאופק".


מימין: שר התרבות והספורט מיקי זוהר, יו"ר מכון וינגייט ד"ר יואב הלר ומנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי (צילום: אבי שי)

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "בפעם הראשונה יש לענף הטיפוס מתקן אימונים מקצועי בלעדי. עכשיו הטיפוס הוא חלק ממכון וינגייט והנבחרת תתאמן לצד הענפים האולימפיים אחרים ותזכה למעטפת המלאה והייחודית של המכון שתאפשר לענף להתקדם ולהגיע לעוד ועוד הישגים. מדובר בהצלחה של התאחדות הטיפוס שעבד שנים רבות על החדרת הענף ללב הספורט הישראלי".

 

יו"ר התאחדות הטיפוס בישראל, גידי הולנדר: ״הקמת קיר הטיפוס כאן בבית הלאומי החדש שלנו במכון וינגייט היא הגשמת חלום עבור כל הענף. סוף סוף ישנו בית אמיתי עבור נבחרות ישראל. כזה שיכול לדחוף קדימה את המטפסים והמטפסות אל קריירות מוצלחות ואל עבר המשחקים האולימפיים. המשמעות היא אדירה וזהו שלב חשוב והיסטורי עבור ענף הטיפוס בישראל. אני משוכנע שהקיר והשותפות עם מכון וינגייט יביאו להישגים רבים ואני שמח עבור הספורטאים והספורטאיות שלנו״.

 

המטפס אלכס חזנוב, מטפס נבחרת ישראל ואלוף ישראל בטיפוס בולדרינג שבע פעמים, עלה לנאום בשם המטפסות והמטפסים: ״אני מתרגש לראות את השינוי והצמיחה של הענף בשנים האחרונות. כשהתחלתי לטפס בתור ילד, אנשים לא הכירו ולא הבינו את הענף. היום יש קירות טיפוס בכל רחבי הארץ וילדים קטנים שרק מחכים לסיים את יום הלימודים ולהגיע לטפס. אנחנו, הספורטאים, חיכינו הרבה זמן לבית לאומי ולקיר משלנו. אנחנו שמחים מאוד שלנבחרת יהיה מקום ייעודי לאימונים עם מעטפת של רפואת ספורט ותזונה ייעודית ואני בטוח שהקיר והמתקן יהיו מקפצה משמעותית מאוד לקראת המשחקים האולימפיים".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד