הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בקרוב: קיר טיפוס לאומי במכון וינגייט

בקרוב: קיר טיפוס לאומי במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
28 - 12 - 22

עלות הקמתו של המתקן המיועד לאימוני נבחרות הטיפוס הלאומיות מוערכת ב-2.5 מיליון ש"ח. זאת לצד בנייתם ו/או שדרוגם של שורת מתקנים נוספים בהשקעה כוללת של 85 מילון ש"ח לטובת איגודי הספורט והנבחרות הלאומיות הפועלים במכון וינגייט. מנכ"ל וינגייט, שי אברהמי: "ענף הטיפוס יזכה סוף סוף למתקן אימונים בלעדי כחלק ממכון וינגייט"

מכון וינגייט, ביתה הלאומי של התאחדות הטיפוס בישראל, החל בבניית מתקן לאומי ראשון לענף. הקיר שמוקם בהשקעה של 2.5 מיליון ₪, מיועד לשימוש הנבחרת הלאומית בטיפוס וישמש גם להכשרת סגל עתודת המאמנים של הענף. במסגרת הפרויקט נבנה בימים אלו מתקן בולדר באולם נורמן הוותיק בשטח של כ-300 מטר מ"ר. כמו כן, נרכש קיר טיפוס בולדר נייד לתחרויות ופעילויות חוץ.

הקמת מתקן זה ומתקנים נוספים שבדרך היא כחלק ממהלך "הבתים הלאומיים" במסגרתו הצטרפו למכון במודל בתים לאומיים מאז אוקטובר 2021 איגוד הטניס, איגוד האתלטיקה, איגוד כדורעף חופים, איגוד ההתעמלות ואיגוד הסיף. במסגרת המהלך האיגודים יעבירו את מרכז האימונים שלהם למכון וינגייט, המשמש כבית של הספורט הישראלי ומאגד תחתיו את פעילות האיגודים האולימפיים.

 

בין המתקנים הנוספים שיוקמו במכון ניתן למנות אולם התעמלות מכשירים שני בהשקעה של 2.5 מיליון ₪, בנוסף לשני פרויקטים שהושלמו ב-2020 בהיקף של כ-12.5 מיליון ש"ח ובהם אולם "ברלין" ואוהל ההתעמלות האומנותית, ששימשו כמתקני האימונים של ארטיום דולגופיאט ולינוי אשראם בשנה וחצי האחרונות לפני אולימפיאדת טוקיו 2020; שדרוג אצטדיון האתלטיקה למתקן אימונים בין-לאומי ב-14 מיליון ₪. כחלק מהפרויקט ייבנה גם חדר כושר ייעודי ויירכש ציוד אימונים ומדידה אלקטרוני בשווי 3 מיליון שקלים; הקמת מתחם מגרשי כדורעף חופים חדש בעלות של 3.4 מ' ש'. בין הפרויקטים הנוספים שיבוצעו בשנה הקרובה: שיפוץ אולמות הכדור הוותיקים, בנייה ו/או שיפוץ של שני חדרי כושר נוספים, מתחמי התאוששות, הוספת מגורי מאמנים ורכש ציוד למרכז לרפואת ספורט ולמחקר של המכון  בהיקף של מיליון ₪.

המטפס ישי כלפון בביקור באולם נורמן בו נבנה מתקן הטיפוס הלאומי של נבחרות ישראל בטיפוס. צילום: אבי שי

 

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "איגוד הטיפוס הישראלי עשה עבודה מדהימה בהחדרת הענף הזה לליבו של הספורט הישראלי, בתכנון מראש, בעבודה מאומצת ובמבט אל המרחק. ממש כמו שהם מתכננים כל טיפוס על קיר או מצוק. לקיר שנבנה בימים אלו, יש משמעות אדירה למטפסות ולמטפסים – סוף סוף לענף יהיה מתקן אימונים בלעדי שהוא חלק ממכון וינגייט, הבית של הספורט הישראלי, לצד ענפים אולימפיים אחרים. ואנחנו שמחים להיות הבית הראשון שמזמין את דייריו לטפס על הקירות שלו".

 

 

מנכ״ל התאחדות הטיפוס בישראל, ארז הראלי: ״ענף הטיפוס נמצא בהתקדמות מתמדת בשנים האחרונות בארץ ובעולם. אנחנו בהתאחדות פועלים רבות לשיפור התשתיות בישראל, על מנת להפוך למדינה ולנבחרת מובילה בענף. בניית הבית הלאומי היא צעד משמעותי וחשוב עבורנו, כדי לקחת את הטיפוס צעד נוסף קדימה. אנחנו מודים למנהל הספורט, למכון וינגייט ולוועד האולימפי על שראו בנו פוטנציאל ועוזרים לנו לשפר את התנאים של הספורטאים והספורטאיות. אנחנו מאוד גאים ונרגשים ובטוחים שהאולם החדש יעזור לנו להגיע להישגים נוספים בזירה הבין-לאומית״.

 

 

מטפס נבחרת ישראל, ישי כלפון: ״הקמת מתחם הטיפוס במכון וינגייט, שמיועד לחברי נבחרת ישראל יתרום מאוד לשגרת האימונים שלנו הספורטאים. ראשית, מתחם האימונים יהיה מרווח ויאפשר לנו להתאמן בחופשיות, דבר שנמנע מאיתנו כרגע בעקבות העומס הגדול שנמצא בקירות המסחריים בהם אנחנו מתאמנים. בנוסף, נוכל לייצר מסלולים בהתאם לשינויים בסגנון הטיפוס שנמצא בתחרויות ולייצר סימולציות מתאימות לקראת תחרויות בארץ ובחו״ל״.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד