הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מכון וינגייט: החלה בניית מתקן כדורעף החופים החדש

מכון וינגייט: החלה בניית מתקן כדורעף החופים החדש

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות
24 - 11 - 22

המתקן שעלות בנייתו מוערכת ב-2.2 מיליון ש"ח יכלול 5 מגרשי אימון מהם שניים העומדים בתקנים בין-לאומיים לאירוח תחרויות. מוקמים מתקנים גם לנבחרות הלאומיות בענפי האתלטיקה, הטניס, הטיפוס וההתעמלות בהיקף של 78 מ' ש"ח. מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "המתקן הוא קפיצת מדרגה לענף ולאיגוד הכדורעף שעושה עבודה מצוינת"

החלה בנייתו של מתקן האימונים של כדורעף החופים במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, במתחם הידוע כ"מגרש כהנר" בצמוד לאוהל ההתעמלות האומנותית. המתקן המוקם בהשקעה של 2.2 מיליון שקלים עבור איגוד הכדורעף הישראלי יכלול חמישה מגרשים, מהם שניים על-פי התקנים של תחרויות בין-לאומיות. המתקן החדש צפוי להיות המתקן המקצועי התחרותי היחידי בישראל לכדורעף חופים ויארח תחרויות ארציות ובין-לאומיות. עבודות הפירוק ופינוי הטריבונה הישנה של המגרש החלו לפני כשבועיים והעבודות צפויות להסתיים בתוך כחצי שנה.

הקמת מתקן זה ומתקנים נוספים מגיעה בעקבות תוספת לתקציב "האצת הצמיחה" שמשרד התרבות והספורט העמיד למכון וינגייט לטובת הרחבת מיזם "הבתים הלאומיים" לטובת נבחרות ההישג הלאומיות שתתאמנה במכון. עם האיגודים שיגיעו למכון בעקבות הכללתם בהסכם "הבתים הלאומיים" נמנים איגוד הטניס, איגוד האתלטיקה, איגוד הטיפוס ואיגוד ההתעמלות שכבר קבע במכון את ביתו, שיעבירו את מרכז האימונים שלהם למכון וינגייט, המשמש כבית של הספורט הישראלי.

 


שחקניות ושחקני כדורעף החופים של ישראל ב"מגרש כהנר" בו מוקם מתקן האימונים הלאומי החדש במכון וינגייט (צילום: אבי שי)

 

בין המתקנים הנוספים שיוקמו: אולם התעמלות מכשירים שלישי המיועד לאיגוד ההתעמלות בהשקעה של 4 מיליון ₪, בנוסף למיזם משנת 2020 בהיקף של כ-12.5 מיליון, במסגרתו שופץ אולם "ברלין" והוקם אוהל ההתעמלות האומנותית, ששימשו כמתקני האימונים של ארטיום דולגופיאט ולינוי אשרם בשנה וחצי האחרונות לפני המשחקים האולימפיים טוקיו 2020 ולשדרוגו הצפוי של איצטדיון האתלטיקה הוותיק למתקן אימונים ברמה בין-לאומית בכ-14מיליון ₪. כחלק משיפוץ האצטדיון ישופץ גם מבנה ספח שיכלול מקלחות, חדר כושר ייעודי וחדרי מאמנים ויירכש ציוד אימונים ומדידה אלקטרוני בשווי 3 מיליון שקלים. היקף תקציב מיזם הבינוי כולו עומד על 78 מיליוני שקלים.

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "מדובר ברגע מרגש מאוד. שחקניות ושחקני העילית של ענף כדורעף החופים יקבלו מתקן ברמה בין-לאומית שיאפשר להם להתאמן בתנאים המיטביים להכנה לתחרויות בין-לאומיות. מדובר במתקן פתוח בלב הקמפוס שיהווה אטרקציה לכל באי המכון, שיוכלו לצפות בספורט המרהיב הזה. המתקן הוא קפיצת מדרגה לאיגוד הכדורעף להמשיך בעבודתו המצוינת בקידום הענף המתפתח בארץ ובעולם".

באגף החופים של איגוד הכדורעף חולמים ומכוונים למשחקים האולימפיים. בשנים האחרונות שחקניות ושחקני נבחרות החופים עשו קפיצה משמעותית בדירוג בסבב העולמי, זכו במדליות בראשונה בסבב וכעת עם בנייתו הצפויה של מתקן ברמה בין-לאומית מקווים שהמרחק אל החלום האולימפי מתקצר .

 

אשר קסו, יושב ראש איגוד הכדורעף הישראלי: "הפרויקט שיוקם במכון וינגייט ימצב ויאפשר לקדם את כדורעף החופים צעד נוסף קדימה. המתקן יאפשר עליית מדרגה ברמת האימון, אירוח ספורטאים ותחרויות מחו״ל שמשוועים ולתנאי אימון ולמזג אוויר כמו שיש לנו בישראל.כדורעף החופים הוא אחד מענפי הספורט המלהיבים והמרגשים ביותר וזאת יחד עם מה שנותן לנו רוח גבית לכל אורך הדרך: השאיפה למצוינות שבאה לידי ביטוי בתוצאות המרשימות בשנה האחרונה. אני מבקש להודות למנהל הספורט על ההירתמות והתמיכה לפרויקט. אנחנו מאמינים בקשר ההדוק בין מכון וינגייט לבין איגוד הכדורעף שיילך ויעמיק בעקבות הקמת הבית הלאומי לכדורעף החופים ומודים מאוד לצוות המכון".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד