הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

היום שאחרי: התוכנית "מספורטאי למאמן" במכון וינגייט

היום שאחרי: התוכנית "מספורטאי למאמן" במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים
28 - 02 - 22

תוכנית הכשרה ייחודית, פרי שיתוף פעולה בין מכון וינגייט לבין מנהל הספורט, משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי בישראל ועמותת "ערכים בספורט" תכשיר ספורטאים מצטיינים שצברו ידע וניסיון רב בזירה הבין-לאומית כמאמני העתיד של ישראל. שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: אני מאמין שהרחבת הידע, הניסיון וזוויות הראייה תעניק להם הסתכלות רחבה ותשפר את יכולותיהם כספורטאים ובוודאי שגם כמאמנים מובילים בעתיד"

תוכנית ההכשרה הייחודית "מספורטאי למאמן", שמטרתה לבנות בסיס מקצועי לספורטאים ולספורטאיות ל"יום שאחרי" – היום בו יפרשו מפעילותם כספורטאים פעילים – יצאה לדרך בשבוע שעבר בבית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט.

 

 

ההכרה בצורך להכין את הבסיס וחשיבות השארת הספורטאים במערכות השונות הובילה לשיתוף הפעולה שבין מכון וינגייט למנהל הספורט, משרד התרבות וספורט, הוועד האולימפי ועמותת "ערכים בספורט" בייסוד התוכנית של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט. הקורס הייחודי מיועד להכשרתם של ספורטאים פעילים ברמות הטופ הספורטיבי שבאמתחתם השתתפות לפחות ב-4 אליפויות אירופה או אליפויות עולם – תוכנית מדעית וענפית המותאמת אישית לכל אחד ממשתתפיה תוך התחשבות מקסימלית בעובדת היותם עדיין ספורטאים תחרותיים פעילים.

 

עם חניכי "מספורטאי למאמן" נמנים: ארטיום דולגופיאט (התעמלות מכשירים), שחר טיבי (שיט), מירון חרותי (שחייה), דביר אזולאי (שיט), כפיר אזולאי (שיט), סתיו ביימל (שיט), רון בנג'נו (קיאקים), מאור בן הרוש (שיט) איתי גרשון (קיקבוקס), מארי דבורקין (סיף), אסף זוהר (ג׳ודו), אמיר לוי (בדמינגטון), מאיה מוריס (שיט), מורן נגם (רוגבי), עידו מימון (כדורסל פראלימפי), סופיה סטריקוב (כדורעף חופים), יניר עוז (כדורסל פראלימפי), אמיר פוארסה (רוגבי), אביתר פפרני (ג׳ו ג׳יטסו), דן אור צסרסקי (היאבקות), אילן קורצ'ק (התעמלות מכשירים), יורי קלשניקוב שולמן (היאבקות), רוני רבינוביץ (התעמלות מכשירים), אורי רז (סיף).


שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט במפגש הראשון של תוכנית ההכשרה "מספורטאי למאמן" במכון וינגייט (צילום: אבי שי)

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "אני מברך על פתיחת התוכנית. שיתוף פעולה של משרד התרבות והספורט, הוועד האולימפי והמכון שפועלים ביחד להכשיר את הספורטאים שהיום עסוקים בשיא הקריירה הספורטיבית שלהם עם תחרויות בין-לאומית ולקראת הסבב האולימפי הקרוב ויחד עם זאת חושבים רחוק וקדימה על היום שאחרי. חשוב לנו להשאיר את הספורטאים האלו כאנשי ספורט מנוסים שהתאמנו והתחרו וצברו המון ניסיון בארץ ובעולם ולטפחם כדור העתיד של המאמנים בישראל. אני מאמין שהרחבת הידע, הניסיון וזוויות הראייה שהיא הסתכלות רחבה ושונה מהזוויות של הספורטאי תשפר אותם גם כספורטאים ובוודאי שגם כמאמנים מובילים בעתיד".

 

שחר טיבי, שייטת אולימפית: "אני כאן כדי לצבור ידע. אני עדיין ספורטאית פעילה ומקווה להגיע לעוד הישגים רבים. אני חושבת גם על היום שאחרי וחשוב לי לצבור  הכשרה ויידע. אני רואה את עצמי ממשיכה כמאמנת בענף שלי וזה צעד חשוב בדרך לשם".

 


יעקב ג'ינו, מנהל ביה"ס הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט עם חניכי התוכנית (צילום: אבי שי, מכון וינגייט)

 

מירון חרותי, שחיין אולימפי: "אני חושב שאני יכול ללמוד בתוכנית הזאת הרבה בתור ספורטאי ולראות את הזווית של המאמן. התוכנית פותחת לי דלתות ליום שאחרי הספורט ואני מאד שמח להצטרף אליה".

 

יניר עוז, שחקן נבחרת ישראל בכדורסל כסאות גלגלים: "אני שמח להיות פה בין כל האנשים הטובים. מקווה לספוג מהידע ומהחוכמה של המומחים שמעבירים את הקורס ושאשיג את המטרות שלי להתקדם בענף. אני מצפה לקבל את הכלים שיאפשרו לי להסתכל גם בעיניים של המאמן ובכך להתמודד טוב יותר ברגעי לחץ מבחינה מנטלית".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד