הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

חדש: לימודים במכון וינגייט גם לאוכלוסייה החרדית

חדש: לימודים במכון וינגייט גם לאוכלוסייה החרדית

מאת: Marie Rose
חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים
29 - 06 - 21

במסגרת המיזם "כושר גייט" הפועל בירושלים ובבני ברק בניהולה של הגב' אסתי רווח, עשרות קורסי הדרכה ואימון של ביה"ס למאמנים ולמדריכים יונגשו ויותאמו לאוכלוסייה החרדית בהתאמה מוחלטת לערכיה ולאורחות חייה וייצרו אפשרויות תעסוקה לנשים ולגברים. יעקב ג'ינו, מנהל ביה"ס: "הציבור החרדי עובר שינוי שבא לידי ביטוי גם בפתיחות גדולה יותר לתחום הספורט ולחשיבותו. השלוחה תפעל בכל מוקדי החברה החרדית בצורה מקצועית המותאמת לערכיה".

תנופת ההתרחבות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים נמשכת. לאחר פתיחת השלוחה הצפונית החדשה בקריית אתא – ביה"ס למאמנים ולמדריכים מגיע גם לאוכלוסייה החרדית. במסגרת מיזם "כושר גייט", החל משנת הלימודים תשפ"ב, מיטב קורסי המדריכים בענפים השונים יועברו גם לאוכלוסייה החרדית. מדובר בקורסי ההכשרה של בית הספר הוותיק, המותאמים לצורכי האוכלוסייה החרדית ולאורבמסגרת

 

הקורסים השונים המתקיימים בהפרדה מוחלטת בין גברים לנשים – נלמדים עם מורים גברים לגברים ומורות לנשים – מועברים על-ידי מורים מסגל בית הספר למאמנים ולמדריכים ברמה המקצועית הגבוהה ביותר. כמו כן, התכנים נערכים ומותאמים במקרים בהם אופן העברת הידע אינה תואמת את תפיסת העולם החרדית ועלולה חלילה לפגוע בערכי צניעות ו/או בערכים נוספים החשובים למגזר זה.

 

שילוב של מקצועיות, מצוינות וערכים

 

הגב' אסתי רווח, המנהלת את מיזם "כושר גייט" מסבירה: "הלימודים במגזר החרדי חייבים להתבצע בהפרדה מלאה בין גברים לבין נשים תוך הקפדה על ערכי האוכלוסייה החרדית. היום, מכל הסיבות שבעולם, המגזר החרדי יכול אף הוא ליהנות מההכשרה המקצועית של מכון וינגייט! גם במגזר החרדי, שואפים לקיים אורח חיים פעיל ובריא. באשר ללימודים בבית הספר, מבחינתי זה ברור שבמקרים בהם תוכנית הלימודים או מערכי השיעור והמצגות כוללים תמונות ו/או סרטונים לא מתאימים – הרי שהם יוסרו לאלתר והתכנים ייערכו בהתאם. אוכלוסיית היעד שלנו סומכת עלינו בעניין זה".

 

אסתי רווח, מחלוצות לימודי הכושר הגופני בקרב נשות המגזר החלה את דרכה כמורה לחינוך גופני ומדריכת שחייה. חיפוש אחר לימודי הידרותרפיה המותאמים לאורח חייה כאישה חרדית המתגוררת בבני ברק הוביל אותה למכון וינגייט, מרכז לימודי הספורט והכושר הגופני- הגדול והמקצועי ביותר בארץ – ומשם הדרך לפתיחת השלוחות החרדיות של "כושר גייט" הייתה קצרה.

 

אסתי רווח: "היה לי ברור שביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט הוא המקום המקצועי ביותר שיש שמספק את התעודה היוקרתית ביותר מבחינת המקצועיות. כשפניתי להנהלת ביה"ס בהצעה לפתוח את השלוחה התרשמתי מאוד מהנכונות להתאים את תוכניות הלימודים לאוכלוסייה החרדית וגם מההבנה של ראשי בית הספר לצרכים הייחודיים שלנו וכך נוצר שילוב מנצח של מקצועיות, מצוינות וערכים".


גם בחברה החרדית שואפים לאורח חיים פעיל ובריא (אילוסטרציה)

 

 

צקה רז, מנהל המחלקה לספורט תחרותי בביה"ס למאמנים ולמדריכים:

"המיזם התחיל בשאיפה להביא קורסים למגזר החרדי דתי וליצור לאוכלוסייה זו אפשרויות תעסוקה. זאת נוכח המגמה לה אנו עדים בעשר השנים האחרונות לפיה יותר ויותר חרדים פונים למקצועות חופשיים במקביל לעבודתן של הנשים במסגרות החינוך השונות ובתחום ההייטק – גברים ונשים שמגדילים בכך את האפשרויות הכלכליות של המשפחה החרדית הממוצעת שכבר לא נשענת רק על גמ"חים וסיוע. קורס מדריכי השחייה לימוד שנפתח אצלנו לאוכלוסייה החרדית בירושלים כבר ב-2010 היה הניצן הראשון ושיקף את השאיפה שלי לפתח את תחום הכשרת הספורט לאוכלוסייה הדתית – חרדית. חשוב להדגיש כי עבור האוכלוסייה החרדית פיתוח היכולת הגופנית הוא ערך חשוב כדברי הרמב"ם – "נפש בריאה בגוף בריא". חשוב להחדיר כבר מגיל קטן את ערך הפעילות הגופנית על כל המשתמע מכך לרבות ספורט טיפולי, ספורטתרפיה וכו' ובעיקר את המודעות וההכרה בתרומה המכרעת של הפעילות הגופנית בכלל – וזה מתעצם מיום ליום. האפשרויות להתרחבות של המיזם הזה הן בלתי מוגבלות".

 

בשלב זה פועלות שלוחות חרדיות של ביה"ס בבני-ברק ובירושלים, בתקווה שכבר בשנה הבאה תיפתחנה שלוחות חרדיות גם בחיפה ובדרום הארץ והיצע הקורסים יורחב גם ללימודי רפואה משלימה, לרבות לימודי נטורופתיה ועיסוי רפואי.

 

יעקב ג'ינו, מנהל בית הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט, מסכם:

"הציבור החרדי הוא ציבור מאוד משמעותי במדינת ישראל וכחלק מהחברה הישראלית הוא עובר שינוי שבא לידי ביטוי, גם ביציאה גוברת למעגל העבודה ובפתיחות גדולה יותר לתחום הספורט ולחשיבותו. כמכון הלאומי למצוינות בספורט, אנו שמחים לקחת אחריות גם על הנגשת הספורט ואורח החיים הבריא והפעיל לעולם החרדי. אני שמח מאוד על פתיחתה של השלוחה החרדית בשילוב "כושר גייט" והמנכ"לית הגברת אסתר רווח. השלוחה תפעל בכל רחבי הארץ בכל מוקדי החברה החרדית ותעשה זאת בצורה מקצועית ומותאמת, תוך כבוד רב לערכי החברה החרדית ולאורחות חייה".

לפרטים ולהרשמה: "כושר גייט".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה, חדשות
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד