הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

טקס נבחרי היכל התהילה הבין-לאומי לספורט היהודי

טקס נבחרי היכל התהילה הבין-לאומי לספורט היהודי

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
12 - 07 - 22

בטקס המרשים והמרגש שנערך במכון וינגייט הוענקה הוקרה ל-35 ספורטאים יהודים מהארץ ומהעולם שהותירו את חותמם ובהם לינוי אשרם, ארטיום דולגופיאט ומיקי ברקוביץ. עוד הוענקה הוקרה על מפעל חיים לפילנתרופ היהודי קנדי סילבן אדמס, לפילנטרופ הנרי סמואלי ולאנשי תנועת מכבי העולמית איל טיברגר, רוי סלומון וסטיוארט לוסטיגמן. שי אברהמי, מנכ"ל וינגייט: "השנה אנו מציינים בטקס גם 50 שנה לטבח י"א חללי מינכן, שפעלו במכון וינגייט, נזכור ולא נשכח אותם ואת פועלם"

טקס הכנסת נבחרי 2022-2018 להיכל התהילה הבין-לאומי לספורט היהודי לספורטאים ואישים שהותירו חותמם על עולם הספורט היהודי בארץ ובעולם, התקיים היום (שלישי) במוזיאון "היד לאיש הספורט היהודי" שבמכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט.

בין 35 הנבחרים להיכל התהילה: כדורסלן העבר מיקי ברקוביץ, האלופים האולימפיים לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט, טניסאי העבר, הפרשן בראד גילברט, שחקן הכדורסל לשעבר ארני גרונפלד, כדורסלנית העבר סו בירד, המדליסטית האולימפית מרים פוקס ירושלמי ובתה החותרת ג'סיקה פוקס,  כדורגלן העבר האמריקני ג'ף "ג'וס" אגוס.

מימין לשמאל: מיקי ברקוביץ, מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, לינוי אשרם, יו"ר מכון וינגייט יקי אנוך וארטיום דולגופיאט.

 

בין מקבלי פרס מפעל חיים שנכנסו להיכל התהילה בשל פעילותו הפילנתרופית המרשימה, איש העסקים הישראל-קנדי, מר סילבן אדמס, הזוכה להכרה ולהוקרה על מחויבותו האיתנה לקידומה של ישראל בזירה הלאומית והבין-לאומית ולשיפור שגרת חייהם של אזרחיה. ההשקעות הפילנתרופיות של סילבן מתמקדות בקידום ישראל בארץ ומחוצה לה באמצעים חדשניים ולא פולמוסיים, דוגמת פעילויות ספורט ותרבות ובקידום הזהות היהודית בתפוצות. סילבן אדמס: "ספורט מחבר בין אנשים. אעשה הכל כדי שיכירו ברחבי העולם את ישראל בזכות הספורט, עם כמה שיותר תארים ומדליות".

 

 

רז פרויליך, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, התייחס בדבריו גם למכבייה ה-21 שתצא לדרך השבוע ברחבי ישראל ובמכון וינגייט ואמר: "מקס נורדאו נחשב לאחד מהוגי הדעות החשובים במערב אירופה. נאומיו של נורדאו ריתקו את קהל שומעיו ועצם נוכחותו בקונגרסים הראשונים הוסיפה יוקרה רבה לתנועה הציונית בראשית דרכה. נורדאו טען כי תפקידה של הציונות יהיה לפעול בשתי דרכים: 'בדרך מוסרית על ידי החייאת משאת נפשו של העם ובדרך גופנית על ידי החינוך הגופני של הדור הצעיר, שייצור לנו שוב את יהדות השרירים האבודה'. אירוע המכבייה עונה למעשה על שתי הדרכים הללו ומייצר, הלכה למעשה, את החיבור היהודי בין בריאות הנפש והגוף".

בעבר קיבלו את הפרס מאמני הכדורסל המוערכים רד אורבך, לארי בראון ורד הולצמן. בנוסף אליהם קיבלו את הפרס גם שחיין העבר מארק ספיץ, שחיינת העבר דארה טורס ומתעמלת העבר אלי רייזמן. בין הישראלים שזכו לכבוד זה ניתן למצוא בין השאר את שחקן הכדורסל לשעבר טל ברודי, שייט העבר גל פרידמן ומאמנת העבר אורנה אוסטפלד.

 

דקת דומייה לזכר י"א חללי מינכן 1972

במהלך הטקס ולרגל יום השנה ה-50 לרצח י"א חללי מינכן שבאופק התקיימה דקת דומייה לזכר 11 הספורטאים והמאמנים האולימפיים הישראלים שנרצחו במשחקים האולימפיים מינכן 1972. את הטקס כיבדה בנוכחותה מיכל שחר בתו של מאמן הקליעה קהת שור ז"ל, מנרצחי מינכן 1972. מיכל שחר שהדליקה נר זיכרון יחד עם נכדתה יובל: "אני פה עם המשפחה שלי, משפחה שאבא שלי לעולם לא יוכל לפגוש. כל המשפחות של חללי מינכן הפכו למשפחה אחת. לקח כמעט 50 שנה לעולם להכיר בנו. אתם המורשת – לינוי, מיקי, ארטיום, ג'ף וסילבן – כולכם המורשת היהודית והישראלית. תודה לכם על כך".

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "מכון וינגייט הוא המכון הלאומי למצוינות בספורט והיכל התהילה הוא חלק בלתי נפרד מווינגייט מאז 1981. התוכניות שלנו הן להרחיב ולשדרג את המתקן הנוכחי המכיל את היכל התהילה ואנו מצפים לתמיכת הרשת העולמית של החברים והתומכים שלנו בהשגת מטרותינו. הטקס השנה מציין גם 50 שנה לטרגדיה האולימפית של מינכן שזעזעה את ישראל ואת עולם הספורט. כל הצוות התאמן בווינגייט וכמה מהמשפחות השכולות גרו בקמפוס שלנו. אנחנו לא יכולים ולא נשכח אותם, ואנחנו מכירים היום, כמו בעבר, בתרומתם ובהישגיהם שנקטעו באכזריות כה רבה".


מוקירים את זכר י"א חללי מינכן: מיכל שחר, בתו של מאמן הקליעה קהת שור ז"ל ונכדתה יובל שהדליקה נר לזכר הנרצחים

 

ג'ד מרגוליס, יו"ר יד לאיש הספורט היהודי: " היכל התהילה היהודי בספורט חשוב ליהודים ברחבי העולם ובישראל ומהווה לכולנו מקור לגאווה. אנחנו מכניסים כמה ממחזיקי שיאי העולם הטובים ביותר, זוכי מדליות זהב אולימפיות ואלופים שלפני הכל הם בני אדם. הפוקוס של העולם היהודי הוא על אירוע זה, במכבייה ובכל דבר אחר שמביא גאווה גדולה לעם היהודי. העובדה שטקס היכל התהילה היהודי מתקיים בישראל מעניקה משמעות רבה עוד יותר".

 

המדליסטית האולימפית לינוי אשרם: "תודה להיכל התהילה על הכבוד המדהים הזה להצטרף לכל כך הרבה ספורטאים נפלאים. אני אסירת תודה על קבלת הפרס הזה ואני רוצה להודות למשפחה, למאמנים, למכון וינגייט ולכל מדינת ישראל על תמיכתם. להיות באולימפיאדה, לייצג את המדינה שאני אוהבת היה מיוחד עבורי. לבשתי את ה"כחול ולבן" בגאווה וכאשר קיבלתי את מדליית הזהב קיבלתי אותה בשם מדינה שלמה. הרבה מההצלחה בספורט היא מנטלית ויש לי מסר לכל הילדים בחוץ – גדולים וקטנים – הנחישות שלך ולא הכישרון שלך היא זו שתקבע את הצלחתך".

 

מיקי ברקוביץ: "זהו יום מאוד מרגש בשבילי. בעברי ביקרתי רבות במכון וינגייט במסגרת אימוני נבחרות ישראל, קדטים, נוער ובוגרים. המקום היווה לי קרש קפיצה מפעילות חובבנית למקצועית.  קבלת הבשורה המרגשת על כניסתי להיכל התהילה היהודי – היא תחושה עילאית. להיות מוזכר באותה רמה עם ספורטאים  גדולים מהחיים כמו רד אורבך, מארק ספיץ ועוד רבים אחרים גורמת לי לתחושה משמחת, שמעריכים אותך ומוקירים לך לא רק בישראל. בשורה זו הגיעה אליי בהפתעה גמורה, לא ציפיתי או הכנתי את עצמי לכבוד הזה. הפתעה משמחת ומרגשת. תמיד שיחקתי ופעלתי למען הצלחה קבוצתית ואישית. כבוד גדול הוא לי ואני מודה על הבחירה בי ורוצה להגיד תודה".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד
מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד