הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בדרך לטוקיו: יובל פרייליך במלוא הכוח

בדרך לטוקיו: יובל פרייליך במלוא הכוח

מאת: Marie Rose
המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, חדשות
28 - 02 - 21

הסייף יובל פרייליך, העסוק בימים אלו בהכנות לקראת טורניר "ההזדמנות האחרונה" שיתקיים במדריד באמצע אפריל, נמצא בעיצומו של הליך מעקב לאפיון פרופיל הכוח למען שיפור הביצועים ודיוקם במרוץ להשגת הקריטריון למשחקים האולימפיים בטוקיו 2021. יובל פרייליך: "זו אחת התחרויות הקשות באירופה. כמובן שאעשה כמיטב יכולתי כדי לזכות בתחרות"

סייף הדקר יובל פרייליך (הפועל כפר סבא), שיצא אתמול (ראשון) עם נבחרת הסיף בהובלת המאמן סאשה איבנוב, למחנה אימונים בקייב – נמצא בעיצומו של מעקב פיזיולוגי לאפיון פרופיל הכוח השרירי שלו לרבות איתור נקודות החוזק והחולשה בתבנית תנועותיו – זאת לשם התווית תוכנית האימונים שלו בהתאם.
פרייליך, אלוף אירופה בדקר 2019, הצפוי ליטול חלק בתחרות שתתקיים בקזאן בעוד כשבועיים, התייצב בשבוע שעבר יחד מאמן היכולת הגופנית שלו, יואב אזרד קליין, במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, לשם ביצועה של סדרת מבדקים נוספת לאפיון פרופיל הכוח השרירי.

 


הסייף יובל פרייליך במבדק לאפיון פרופיל הכוח בחדר כוח הישגי במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

 

עידן חרט, פיזיולוג המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מסביר: ״יובל מבצע מבדקים תקופתיים אחת לחודשיים במטרה לאפיין את הפרופיל השרירי שלו בתנועות שאופייניות לסיף וגם בתנועות כלליות האופייניות למבדקי כוח מתפרץ. מבדקים אלו הם כלי בידי המאמן של יובל, למעקב אחר השפעותיה של תוכנית האימון, כמו גם לזיהוי הנקודות בהן עליהם להתמקד במחזור האימונים הקרוב. כך למשל, בתרגיל הניתור עם המוט אנחנו מייצרים פרופיל כוח-מהירות ומשווים אותו לפרופיל אופטימלי תיאורטי. כל סטייה מהפרופיל הזה מכוונת אותנו לרכיבי השריר (כוח או מהירות) עליהם יהיה עליו לעבוד כדי לשפר את הביצועים״.


יובל פרייליך בתרגיל ניתור עם מוט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר. 

 

יואב אזרד קליין, מאמן היכולת הגופנית: "הרעיון המנחה בבניית סוללת המבדקים אותה בנינו יחד עם עידן היה לייצר מבדק שייתן לנו ראשית כל אינדיקציה לגבי ההתקדמות של יובל בפן הגופני וכן עד כמה האימונים והשיפור במדדי הכושר משפיעים על הכושר הספציפי הדרוש ליובל ובמקצוע הסיף ככלל. בתקופות שבין המבדקים אני משנה את תוכניות האימון בניסיון להבין מה התוכנית הנכונה ביותר עבור יובל. בשלב זה כבר ניתן לזהות אילו מהתוכניות מתאימות יותר ואילו פחות – ואנחנו ממשיכים לחקור ולהתקדם. בנוסף – והחשוב מכל – נראה שיובל במצב טוב ובמוכנות גבוהה לתחרויות האחרונות במרוץ האולימפי לטוקיו".

 

הדרך לטוקיו עוברת במדריד

לאחר מחנה האימונים בקייב והתחרות בקזאן, היעד הבא והמשמעותי ביותר מבחינתו של יובל היא תחרות הקריטריון היבשתית שתתקיים במדריד באמצע אפריל. בתחרות זו – טורניר "ההזדמנות האחרונה" – רק אחד מבין 44 טובי הסייפים באירופה הצפויים ליטול חלק בתחרות, יזכה בכרטיס הכניסה למשחקים האולימפיים בטוקיו. כזכור, יובל פרייליך היה צפוי כבר בשנה שעברה ליטול חלק בתחרות זו, אך זו בוטלה עם פרוץ מגפת הקורונה.

 

יובל פרייליך: "טורניר 'ההזדמנות האחרונה' הוא אחת מהתחרויות הקשות באירופה, וכמובן שאעשה כמיטב יכולתי כדי לזכות בתחרות".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד