הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ייעוץ קרדיולוג ספורט

בדיקה וייעוץ של קרדיולוג ספורט

כאשר ישנו חשד לבעיית לב או רצון לברר את מצב מערכת הלב וכלי הדם אצל העוסק בפעילות גופנית כמקצוע או כתחביב, הכתובת היא קרדיולוג ספורט. המרכז לרפואת ספורט ולמחקר שמח להציע שירות חדש – בדיקה וייעוץ של קרדיולוג ספורט.

 

מדוע חשוב לבדוק את פעילותו של הלב ומה כולל הייעוץ?

בתגובה למאמץ ולפעילות גופנית חלים במערכת הלב וכלי הדם שינויים פיזיולוגיים רבים. שינויים אלו מאפשרים למערכת לעמוד בפני העומסים הנחוצים ובכוחם אף לאפיין את לב הספורטאי (Athletes Heart). חשוב להבדיל בין השינויים הפיזיולוגיים הנורמליים לבין שינויים חולניים שלעיתים מטעים ומופיעים בצורה דומה.

 

תפקידו של קרדיולוג הספורט הוא להבחין בין המצבים הללו, הפיזיולוגי והחולני, ובה בעת לשקול האם העיסוק בספורט מתאים או שמא מסוכן לנבדק כתוצאה מבעיה לבבית סמויה וכן – האם המשך הפעילות בעצימות מסוימת, או באופן כזה או אחר, עלולה לגרום לפגיעה בלב או בכלי הדם.

 

בראשית ייעוץ קרדיולוג הספורט תבוצע שיחה בה תישאל/י על התסמינים והתחושות במנוחה או במאמץ לרבות כאבים, קוצר נשימה, דפיקות לב, התעלפות או כמעט התעלפות. עוד תישאל/י על ההיסטוריה הרפואית שלך ושל משפחתך  – בעיקר בכל הנוגע למחלות לב ו/או חלילה למקרים של מוות פתאומי במשפחה.

 

בשלב הבא, תבוצע בדיקה גופנית ממוקדת של מערכת הלב וכלי הדם, תבוצע סקירה של הבדיקות שבוצעו עד כה לרבות תרשים האק"ג ובמקרה הצורך, אף יומלץ על ביצוע בדיקות נוספות (דוגמת אקו לב, מבחן מאמץ, הולטר אק"ג ועוד) שתסייענה להשלים את תמונת מצב בריאותו של הלב והאם קיים סיכון מוגבר לבעיות בריאות הקשורות בו כתוצאה מהמשך העיסוק בספורט.

 

אקו לב

אקו לב או אקוקרדיוגרפיה, היא בדיקת אולטרסאונד-דופלר של הלב ומוצאם של כלי הדם הגדולים ממנו. בבדיקה זו אנו מתרשמים מהמבנה האנטומי הבסיסי של הלב, מגודל חללי הלב ומתפקודם, מהלחצים של המדורים השונים ומהזרימה ביניהם, ממבנה שריר הלב באזורים השונים וממרקמו, מתפקוד המסתמים וממוצא כלי הדם הגדולים מהלב ולתוך הלב.

 

בבדיקת אקו לב ניתן לראות ולאבחן מומי לב רבים ולרוב היא הקו הראשון לבירור חשד לבעיית לב.


הטכנאית הרפואית עליזה אברהם והקרדיולוג ד"ר צפריר אור, במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט.

 

מה עליכם להביא?

  • לפגישה עם הקרדיולוג חשוב להביא כל מסמך רפואי רלוונטי: בדיקות קרדיאליות שבוצעו בעבר, סיכומי טיפול קרדיאלי ככל שישנם וכד'.
  • אם את/ה צפוי/ה לבצע במסגרת הביקור גם בדיקת מאמץ – עליך להגיע בבגדי ספורט (או בבגדים נוחים), לנעול נעלי ספורט – ולא לבצע מאמץ גופני עצים ב-24 השעות טרם הגעתך!

 

יצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר

טלפון כללי מכון וינגייט *3063
ניתן להשאיר פרטים כאן ונשוב אליכם בהקדם

    ליצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר - 3063*

      מאשר קבלת תכנים שיווקיים
      טלפון כללי מכון וינגייט
      *3063