הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מחנה אימון בין-לאומי בסיף במכון וינגייט

מחנה אימון בין-לאומי בסיף במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
חדשות, ספורט הישגי
15 - 06 - 22

נבחרות הדקר של ישראל אירחו במכון וינגייט סייפות וסייפים מהסגלים האולימפיים של נבחרות אוקראינה וצ'כיה כהכנה לאליפות אירופה  שבפתח, אליה ייצאו עם אבטחה כבדה ובהרכב חסר על רקע התראות המסע החמורות לטורקיה. המאמן סשה איבנוב: "אנו מודים למכון ולמנהל הספורט על הזכות לארח במכון פליטים מאוקראינה ועל התנאים הטובים כאן בבית. נעשה הכול כדי להצליח למרות הסגל החסר"

נבחרת הסיף של ישראל בהובלת המאמן הלאומי סשה איבנוב והמאמן האיטלקי אנג'לו מאצוני, אירחה השבוע מחנה אימון בין-לאומי במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, כחלק מההכנה לאליפות אירופה שתיפתח בסוף השבוע בטורקיה. במחנה השתתפו נבחרות הדקר של ישראל, 6 סייפות ומאמן מנבחרת הנשים האולימפית של אוקראינה ו-4 סייפים וסייפת מהנבחרת האולימפית של צ׳כיה.

ההכנות לאליפות התקיימו בצילה של אזהרת המסע הביטחונית שהעמידה בספק את נסיעתה של הנבחרת לתחרות, אך בסופו של דבר, לאחר מאמצים רבים של איגוד הסיוף הישראלי לעמוד בדרישות האבטחה הגבוהות, התאפשרה יציאת הנבחרת לתחרות – אך ללא חמישה סייפות וסייפים, חיילים בשירות סדיר: יונתן כהן, ליאור דרוק, דוד פרומגרץ, ניקול פייגין ואדל בוגדנוב – לאחר שצה"ל לא אישר את יציאתם לתחרות.

 

מאמן נבחרת הסיוף של ישראל, סשה איבנוב: "למרות האבטחה הכבדה וחסרת התקדים שתלווה את נבחרת ישראל בתחרות והמאמצים העצומים שאיגוד הסיוף עשה כדי לעמוד בדרישות של כל גורמי הביטחון כדי לאפשר את יציאתם של הסייפיות והסייפים המשרתים בצה"ל, לצערי היציאה שלהם לא התאפשרה וחבל – כי זו פגיעה אנושה בהכנה שלהם לקמפיין של פריז 2024. מדובר בספורטאים שבלטו מאוד בשנה האחרונה עם הישגים בין-לאומיים נהדרים ובמקום זה ניאלץ להשלים את הסגל עם סגל צעיר וחסר ניסיון ולהוציא סייפי דקר שנמצאים בהליכי שיקום מפציעות קשות כמו סטס גלפר ויאנה בוטביניק. עשינו מאמץ אדיר להעמיד סגל ראוי לקראת אליפות אירופה ונעשה הכול כדי להצליח".

 

 

איך אתה מסכם את מחנה האימונים שקיימתם במכון וינגייט?

"היה מחנה אימונים טוב מאוד בו נעזרנו ביריב אימונים טובים מהסגלים האולימפיים של אוקראינה – נשים ומסגל הגברים האולימפי של צ'כיה בדקר. המחנה במכון וינגייט אפשר לנו הכנה מקסימלית ולמרות ההרכב החסר והלא אופטימלי שאנחנו יוצאים איתו נעשה את כל המאמצים להשיג את התוצאות הטובות ביותר שאפשר. אני רוצה להודות לשי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט ולאבי בנבנישתי סגן ראש מנהל הספורט על האירוח של הספורטאים מהנבחרת האוקראינית שכפליטים היו למעשה בלי מקום לקיים בו הכנה לאליפות וזו הפעם השנייה שמתארחים במכון וינגייט סייפים מאוקראינה. תודה למכון וינגייט ולעובדים שלו על כל המאמצים לאפשר לנו אירוח, שירות ותנאי אימון טובים והמכון הוא למעשה הבית שלנו בשנה וחצי האחרונות".

בתמונה מימין לשמאל: בוגדן ניקישין, מאמן נבחרת הנשים של אוקראינה, שי אברהמי, מנכ״ל מכון וינגייט, שהגיע לברך ולהתרשם וסשה איבנוב, מאמן נבחרת ישראל.

 

עם סגלי הדקר, גברים ונשים, של ישראל שייצאו מחר (חמישי) לאנטליה נמנים: יובל פרייליך, עידו הרפר, גרגורי בסקין וסטס גלפר ובנשים: יאנה בודביניק, דר הכט, סופיה וינברג וסייפות צעירות מסגל הקדטיות.

בחודש הבא תקיימנה נבחרות הסיף של ישראל מחנה אימונים נוסף במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, כהכנה לאליפות העולם שתיפתח בקהיר ב-15 ביולי.

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד