הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מכון וינגייט נפרד מבוגר "פודיום" ברק לופן ז"ל

מכון וינגייט נפרד מבוגר "פודיום" ברק לופן ז"ל

מאת: Marie Rose
חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט
10 - 04 - 22

יום לאחר שזכה לקבל את תעודת ההסמכה כמאמן לאומי, נרצח החותר ומאמן הקיאקים, ברק לופן ז"ל בפיגוע בת"א. שי אברהמי, מנכ"ל וינגייט: "הטרור הרצחני הגיע גם אל מפתננו כשגדע את חייו של ברק שנמנה עם עתודת המאמנים הלאומית. מחבקים את כל קהילת הספורט בישראל". יעקב ג'ינו, מאמן בית הספר הלאומי למאמנים נפרד: "ברק היה אחד מיחידי סגולה. הוא היה נכנס לחדר ומקרין לסובבים אותו ביטחון ושקט, תמיד ידעת שהוא שם בשבילך והיה חברותי ואהוב על כולם. ננציח אותו במכון וינגייט"

הצוות ובוגרי מחזור ב' של "פודיום", התוכנית הלאומית להכשרת מאמנים של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט בשיתוף מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט והוועד האולימפי בישראל, שקיבלו ביום רביעי האחרון תעודת הסיום של התוכנית היוקרתית, לא שיערו כי מעמד חלוקת התעודות – שהתקיים במכון וינגייט ביום רביעי שעבר במעמד יעל ארד, יו"ר הוועד האולימפי בישראל, יעקב ג'ינו, מנהל בית הספר, רועי ברקוביץ, מנהל האגף להכשרת מאמנים ומדריכים במנהל הספורט, מולי אפשטיין המנהל המדעי של הוועד האולימפי ומוביל הקורס ועדי סילמן, המנהלת האקדמית של בית הספר – תהיה למעשה, הפעם האחרונה בה יזכו לפגוש את חברם לקורס בשנתיים האחרונות, ברק לופן ז"ל, שנרצח יום למוחרת בפיגוע הרצחני בבר בדיזינגוף, ת"א בו נרצחו גם חברי הילדות מכ"ס, תומר מורד ואיתם מגיני ז"ל.

ברק לופן מקבל את תעודת ההסמכה של תוכנית "פודיום" במכון וינגייט (צילום: בנוביץ תקשורת)
יעקב ג'ינו, מנהל בית ספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – במכון וינגייט:
"ביום חמישי האחרון איבדנו בפיגוע הנורא בדיזינגוף את ברק לופן, אחד מהמאמנים המבטיחים של הספורט הישראלי. בשנתיים האחרונות זכינו אני וכל מי שהשתתף ב"פודיום", התוכנית הלאומית להכשרת מאמנים, להכיר את ברק – או נכון יותר – להכיר את החיוך שלו שתמיד האיר כל חדר אליו הוא נכנס. ברק היה חותר מצטיין ברמה האירופית והעולמית ולאחר מכן המשיך לקריירת אימון מוצלחת. הוא הוביל את הנבחרת הפראלימפית להישגים ועתידו כמאמן היה מבטיח. ברק היה אחד מיחידי סגולה. הוא היה נכנס לחדר ומקרין לסובבים אותו ביטחון ושקט. תמיד ידעת שהוא שם בשבילך והיה חברותי ואהוב על כולם.
רק ביום רביעי האחרון התכנסנו לחגוג את סיום התוכנית "פודיום" ולחלוקת תעודות ההסמכה לבוגרי התוכנית שיצאו לדרכם החדשה כמאמנים לאומיים בכירים. כולנו נזכור את הרגע בו אנחנו מחבקים את ברק בגאווה ומרגישים, יחד איתו שכל העתיד עוד לפניו.
זוהי אבדה גדולה וכואבת לספורט הישראלי, שכן מדובר היה באדם נפלא ומאמן מוכשר שעתידו עוד לפניו ולנו, אישית, הרצח של ברק הוא אירוע טרגי, כואב ובלתי נתפס! אנו במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, נפעל למציאת דרך מכובדת להנצחת שמו וזכרו של ברק. אני מוסר מכאן בשם כל צוות בית הספר את תנחומינו להוריו, לאשתו, לילדיו הרכים ולכל בני משפחתו, חניכיו, מכריו וחבריו לקורס ולחיים".

ברק לופן ז"ל עם החותרת הפראלימפית פסקל ברקוביץ. באדיבות ההתאחדות לספורט נכים.
מאמן נבחרת הקיאקים הפראלימפית וחותר העבר ברק לופן ז"ל שהיה רק בן 35 במותו, היה שותפו של מיכאל קולגנוב למדליית הארד בקיאק זוגי במקצה ה-200 מ׳ באליפות אירופה 2006 ושימש גם כמאמנה של הקיאקיסטית הפראלימפית פסקל ברקוביץ.
שי אברהמי, מנכ״ל מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, ספד גם הוא לברק עם היוודע ביום שישי דבר מותו:
״לצערנו העמוק הטרור הרצחני והשפל ששוב משתולל ברחובות וגובה את חייהם של חפים מפשע ללא הבדל דת, מין או מגזר, הגיע הפעם גם אל מפתננו, כאן במכון וינגייט כשגדע את חייו של ברק לופן ז״ל שהיה מאמן צעיר ומבטיח ונמנה עם עתודת המאמנים הלאומית של ישראל. אנחנו כאן בבית של הספורט הישראלי, שולחים את תנחומינו למשפחתו של ברק ולמשפחותיהם של תומר מורד ואיתם מגיני ומחבקים את כל קהילת הספורט בישראל״. יהי זכרו ברוך🕯

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד