הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

"מפעלי קיץ" של אלופים בביה"ס למאמנים

"מפעלי קיץ" של אלופים בביה"ס למאמנים

מאת: מארי-רוז גוטמן
חדשות, ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מכון וינגייט
20 - 08 - 23

בין 366 מסיימי מפעלי הקיץ המסורתיים של בית הספר למאמנים ב-14 ענפי ספורט שונים, התרגשנו לפגוש השנה חניכים מעוררי השראה שעל אף מוגבלויותיהם, לא מפסיקים להפתיע: הדר בהט, ניצול הפיגוע במסעדת "מקסים" וסגן אלוף ישראל בטניס שולחן פראלימפי, סיים את קורס המדריכים כחניך למופת וחולם להגיע למשחקים הפראלימפיים לוס אנג'לס 2028. גם דוד קרסנטי, אלוף העולם בטניס שולחן של הספיישל אולימפיקס, בין בוגרי הקורס

קורסי מפעלי קיץ 2023 של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט, זימנו השנה מפגשים אנושיים מרתקים, והבולט שבהם היה קורס מדריכי טניס שולחן בהובלת ראש התחום צקה רטהויז רז.

לצד כישרונות טניס שולחן כמו אלופי ישראל וחניכי אקדמיית וינגייט למצוינות: רומי טילקין, אורי אלמור, סגן אלוף ישראל טל ישראלי ועמית בן עמי, השתתף בקורס דוד קרסנטי, אלוף העולם המכהן של הספיישל אולימפיקס.

 


בתמונה: דוד קרסנטי, אלוף העולם של הספיישל אולימפיקס, עם צוות קורס מדריכי טניס שולחן: סמי יצחק, צקה רטהויז רז ואיזי כהן.

 

הדר בהט – סיפורו של אלוף

שחקן טניס השולחן הפראלימפי, הדר בהט בן ה-22, היה בן 3 כשנפצע אנושות ואיבד את אביו ציקי בהט ז"ל, בפיגוע בו פוצץ עצמו מתאבד במסעדת "מקסים" החיפאית.

הרופאים העריכו אז שסיכויו לשרוד לא גבוהים אך מאז הספיק להתגייס להשתחרר משירות בצה"ל, לקטוף את תואר סגן אלוף ישראל בטניס שולחן פראלימפי ולסמן את המשחקים הפראלימפיים לוס אנג'לס 2028 כחלום הגדול שלו.

בהט שאינו מפסיק להפתיע, הגשים חלום נוסף כשסיים ביום חמישי האחרון כחניך למופת את קורס מדריכי טניס השולחן של ביה"ס הלאומי למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.

הדר, שמתאמן ב"טניס שולחן חיפה" ובבית הלוחם חיפה, ישתתף בתחילת ספטמבר באליפות אירופה בטניס שולחן פראלימפי שתהיה התחרות הבין-לאומית המשמעותית הראשונה שלו בדרך להגשים את החלום הגדול

 

צקה רטהויז רז, ראש תחום טניס שולחן של בית הספר למאמנים:

"הדר בהט היה חניך למופת למרות ועל אף כל המוגבלויות שבגללן לא יכול היה לבצע את הכול בדיוק כמו מי שאינו סובל ממוגבלות כל שהיא – הלוואי שגם החניכים שלי שאינם סובלים ממוגבלות כל שהיא, יהיו חניכים מעולים כמו הדר בהט!"


מימין: איהאב איוב, הדר בהט, צקה רטהויז רז, איזי כהן, סמי יצחק ויעקב ג'ינו. צילום: אבי שי

 

לצד השתתפותו מעוררת ההשראה של הדר בהט, מרגשת במיוחד הייתה השתתפותו של יובל ירוסלימסקי בן ה-21, בעל צרכים מיוחדים על רקע עיכוב התפתחותי. מפגש מרגש נרשם בטקס הסיום כשהסתבר שעבור אביו של יובל, יעקב ירוסלימסקי – בוגר קורס מדריכי טניס השולחן וחניכו של צקה רוטהויז רז בעצמו לפני כשני עשורים – מדובר בסגירת מעגל מרגשת.

בתמונה: אידה ירוסלימסקי, אימו של יובל, יובל, צקה רטהויז רז ויעקב ירוסלימסקי.

 

איהאב איוב, ראש תחום ספורט תחרותי של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים המרכז את מפעלי הקיץ:

"השנה סיימנו שני מחזורים של מפעלי הקיץ מהטובים ביותר הזכורים לנו בתקופה האחרונה. הקורסים נלמדו בשני מחזורים במשך 6 שבועות מרוכזים ולחוצים אך בהנאה, הבנה ובשיתוף פעולה של כל מחלקות המכון, צוותי בית הספר והתלמידים. את שני המחזורים סיימו 366 תלמידים ב-14 ענפי ספורט שונים: שחייה תחרותי, שחייה לימוד, כדורגל, כדורסל, כדורעף, טניס שלחן, התעמלות אומנותית, ג'ודו , טניס, התעמלות מכשירים, קפוארה ואומנויות לחימה ושני קורסים שנלמדו פיזית מחוץ למכון – קראטה והחלקה אומנותית על גלגיליות. אני רוצה להודות להורים ולתלמידים שנתנו אמונם בבית הספר ובאו ללמוד במכון וינגייט.

גם השנה, כמו בשנים קודמות, היה מדהים לראות תלמידים וספורטאים מדתות וממגזרים שונים – יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים – לומדים יחד במסגרת משותפת ומשתפים פעולה למען סיום הקורס בהצלחה ואין ספק שמעל לכול – הספורט הוא אמצעי נפלא לאחד ולגשר בין עמים ומגזרים שונים. מהתלמידים נדרשו שותפות, אחריות, בגרות, ערכים, עמידה בזמנים ורצינות רבה כדי לעמוד בדרישות הקורסים ואנו גאים בכל אחת ואחד מהם".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד