הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

נבחרת ישראל בכדורמים במקום ה-7 באליפות העולם

נבחרת ישראל בכדורמים במקום ה-7 באליפות העולם

מאת: Marie Rose
ספורט הישגי, אתנה, חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
17 - 10 - 21

בתום משחקי אליפות העולם בכדורמים לנשים עד גיל 20 שהתקיימה במכון וינגייט, דורגה נבחרת ישראל במקום ה-7. כאלופת העולם הוכתרה נבחרתה של ספרד, ובמקום השני והשלישי התמקמו נבחרות יוון והונגריה. שי אברהמי: "תודה לשחקניות ולמאמנים על ההופעה המרשימה, האיכות ורוח הלחימה ולאיגוד על שיתוף הפעולה המדהים". רויטל גלוסקא כהן: "תודה על הזכות לארגן כאן את האליפות ההיסטורית. כעת פנינו קדימה לתחרויות שעוד יבואו"

אליפות העולם בכדורמים לנשים עד גיל 20 שהתקיימה בישראל לראשונה, ננעלה אמש (שבת) בבריכה הלאומית במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. בתום שבעת ימי התחרות בה נטלו חלק 16 נבחרות מהעולם, הוכתרה נבחרת ספרד כאלופת העולם וכסגניותיה: נבחרת יוון זוכת מדליית כסף ונבחרת הונגריה זוכת הארד בטקס סיום מרשים אותו כיבדו בנוכחותם אנטוניו דל סילבה, חבר הנהלה בכיר בפינ"א, אלי דלאל, סגן ראש העיר נתניה, מנכ"ל מטרוניקס, מעניקת החסות לתחרות ומכובדות ומכובדים נוספים.

 


נבחרת ספרד, אלופת העולם לכדורמים נשים עד גיל 20 2021, במכון וינגייט. צילום: גלעד קוולרצ'יק.

 

נבחרת ישראל הצעירה, בהובלת המאמן היווני, דימטריוס מברוטאס ועוזריו: שונית סטרוגו ועידן כפתורי סיימה במקום ה-7 המכובד לאחר ניצחון אמש על נבחרת סרביה – במשחק שהוכרע בקרב פנדלים 14:13 בתום שוויון 10:10.

 

מאמנה היווני של נבחרת הנשים של ישראל בכדורמים, דימטריוס מברוטאס, סיכם:

"זה היה משחק קשה והופתענו מהנבחרת הסרבית אבל בסוף המשחק הראנו אופי חזק והבנות שיחקו בהתלהבות ועם מוטיבציה גדולה. אני חושב שהמקום ה-7 באליפות כזו הוא הישג גדול לכדורמים הישראלי ואני רוצה בהזדמנות זו גם להגיד תודה על הארגון הנפלא של התחרות. קיבלנו על כך המון מחמאות מכל הנבחרות שהשתתפו. זו התחלה נהדרת לכדורמים הישראלי שהצליח לארגן תחרות ברמה כזאת ואני מקווה שבעתיד נגיע להישגים טובים אף יותר. צריך להמשיך ולעבוד קשה ועם האופן בו פועל האיגוד הישראלי אני מאמין שזה יגיע".

 


מרים בוגצ'נקו במאבק על הכדור במשחק מול נבחרת סרביה (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

 

בתחרות שהתקיימה בבריכה הלאומית במכון וינגייט תחת הגבלות מחמירות ובהקפדה יתרה על הוראות התו הירוק, נטלו חלק נבחרות יוון, סלובקיה, איטליה, גרמניה, דרום אפריקה, צרפת, הולנד, ספרד, ארגנטינה, סרביה, פרו, ברזיל, הונגריה, רוסיה, אוזבקיסטן וישראל שהתנהלו כקפסולה סגורה ונעו בין אימונים ומשחקים במתחם הבריכות במכון וינגייט לבין לינה במלון ייעודי בעיר נתניה.


גמר אליפות העולם בבריכה הלאומית (צילום: גלעד קוולרצ'יק)

 

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, הודה היום (ראשון) לאנשי איגוד הכדורמים הישראלי ולצוותי ההפקה והתפעול:

"תודה רבה על הפקת אליפות העולם לנשים 20U במכון וינגייט. פרויקט של שנה שלמה שלווה בחששות עד לרגע האחרון  – אך בסופו של יום קיבלנו שבוע נפלא, מאורגן, מסודר, מרשים, יפה ומוצלח.

ברכות לנבחרת ישראל על זכייתה במקום השביעי. תודה לשחקניות ולמאמנים על ההופעה המרשימה, האיכות ורוח הלחימה! ריגשתן! ולכם אנשי איגוד הכדורמים – תודה לכם על שיתוף הפעולה המדהים והתיאום לאורך כל הדרך! תודה רבה גם לצוותים הרבים של מכון וינגייט שליוו את האירוע משלב ההפקה, דרך בניית התוכנית, הבינוי, הכנת הבריכות ועד התפעול השוטף של התחרויות. מאחל שנתראה באירועים דומים רבים במכון".


מימין לשמאל: עידן כפתורי, שונית סטרוגו, דורון בטש, עמית אבנר, שי אברהמי ודימיטריוס מברוטאס בהכנות לקראת אליפות העולם. צילום: אבי שי, מכון וינגייט.

 

רויטל גלוסקא כהן, יו"ר איגוד הכדורמים בישראל: "סיימנו אליפות עולם היסטורית כאן בישראל, בסופה הנבחרת שלנו מוקמה במקום ה-7 המכובד. אנו מודים לפינ"א על הזכות לארגן כאן בישראל את התחרות ומודים גם למכון וינגייט, שהוא השותף שלנו והבית שלנו וכמובן גם למשרד התרבות והספורט, על העזרה שקיבלנו לאורך כל ימי התחרות. כעת פנינו קדימה לעתיד לתחרויות שעוד לפנינו".

 

 

מירב אולייניק, מ"מ מנהלת אתנה ישראל, שליוותה את כל מהלך המשחקים ואף העניקה את מדליית הכסף לנבחרת יוון, יחד עם משקיף פינ"א, סיכמה: "זכות גדולה הייתה למכון וינגייט לארח את אליפות העולם לנשים הראשונה שהתקיימה בישראל. ברכות לרויטל גלוסקא כהן, יו"ר איגוד הכדורמים בישראל שמעבר לעובדה שהיא השראה כמנהיגה ולהובלה בספורט בישראל היא שמה לה כמטרה מקצועית לקדם את כדורמים הנשים בישראל ועשתה זאת בצעדים משמעותיים – מינויו של המאמן היווני דימטריוס מברוטאס כמאמן הנבחרת וצירופו של ענף הכדורמים נשים לאקדמיית וינגייט למצוינות – צעדים ששמו את כדורמים הנשים של ישראל על המפה בזירה הלאומית והבין-לאומית. שמחנו גם לשמוע כיצד נציגי פינ"א, השופטים והמשלחות ציינו לטובה ארגון התחרות, את רמת המתקנים במכון וינגייט ואת האירוח בעיר נתניה. היה משמח לשמוע את מאמני נבחרות ספרד והונגריה שאמרו כשישמחו להגיע בעתיד למחנות אימון במכון וינגייט".

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד