הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

נחנך קיר שיאי שחייני ישראל בבריכה הלאומית

נחנך קיר שיאי שחייני ישראל בבריכה הלאומית

מאת: wingate
מידע ביוגרפי
חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט
26 - 07 - 20

באירוע רב משתתפים, בבריכה הלאומית במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, נחנך קיר שיאי ישראל בשחייה. על הקיר תועדו השיאים החל משיאה של עדי ביכמן ב-1999 ועד לשיאים של מירון חירותי ואנדראה מורז מהקיץ האחרון. יו"ר איגוד השחייה: "אני רוצה שכל ילד שמגיע לבריכה הלאומית יסתכל על הקיר הזה וירצה ששיאו יופיע עליו כשיגדל"

באירוע מרשים ורב משתתפים נחנך אתמול (שלישי) בבריכה הלאומית במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, קיר המרכז את שיאי ישראל בבריכות ארוכות וקצרות במשחים אישיים ובמשחי שליחים. תיעודם של השיאים, המופיעים על הקיר, נעשה מאז שיאה של שחיינית העבר, עדי ביכמן ב-1500 מ' חופשי ועד לשיאים האחרונים של מירון חירותי ואנדראה מורז ב-50 מ' חופשי באליפות ישראל שהתקיימה באוגוסט האחרון.

בטקס שכלל גם הרמת כוסית לכבוד השנה החדשה השתתפו, יו"ר איגוד השחייה, מר סימון דוידסון, מנכ"ל האיגוד, מר אמיר טיטו, מנכ"ל המכון הלאומי למצוינות בספורט, מר שי אברהמי, יו"ר מועצת מכון וינגייט, מר יקי אנוך וחברי הנהלת המכון, אנשי ארנה נותנת החסות לשחייני ישראל, שחייני עבר, מאמנים ושחייני נבחרות ישראל בעבר ובהווה ובהם: גל נבו, יעקב טומרקין, מירון חירותי, אנסטסיה גוברנקו ועוד רבים וטובים.

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי ויו"ר מועצת המכון, יקי אנוך (צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה)

יו"ר איגוד השחייה, מר סימון דוידסון, הודה בהתרגשות לקהל הנוכחים ואמר: "שמח לראות כאן שחייני הווה ושחייני עבר כמאמר המשפט 'עם שלא יודע את עברו, ההווה שלו דל ועתידו לוט בערפל'. המטרה שלנו היא שכל ילד שמגיע לכאן, לבריכה הלאומית, יסתכל על הקיר הזה וירצה ששיאו יופיע עליו כשיגדל. אני מאחל לכולם שנה טובה שבה כמה שיותר שיאים יישברו כאן על הקיר".

יו"ר איגוד השחייה, מר סימון דוידסון (צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה)

שחיין נבחרת ישראל ובוגר אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מירון חירותי: זה כבוד ענק בשבילי שהשם שלי כתוב כאן על הקיר ובכלל להיקרא שיאן ישראל. אני רואה כאן באירוע שחיינים שהערצתי כשחיין צעיר – את חלק מהשיאים אני זוכר ממש טוב, זוכר היכן הייתי ברגע שהשיא נשבר. תודה רבה לאיגוד השחייה שבנה את הקיר הזה".

שיאן ישראל, מירון חירותי (צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה)

וסיכם: "שיאים נועדו להישבר ואני יכול להבטיח שכל עוד אני שוחה, אנסה בכל כוחי לשבור אותם כמה שיותר פעמים. בתקווה שימשיכו להישבר כמו בקצב בו נשברו בשנה האחרונה".

שיאנית ישראל, עדי ביכמן (צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה)

השחיינית האולימפית, שיאנית ישראל, עדי ביכמן: "אני נרגשת להיות במעמד הזה. יש כאן לא מעט שיאנים שנולדו לא מעט שנים אחרי שאני קבעתי את השיא שמונח כאן על הלוח. שיאים נועדו להישבר ובפרוס השנה החדשה, שנה אולימפית, אאחל שכל השיאים שהונחו על הלוח החדש ינופצו ושייקבעו שיאים חדשים".

קיר השיאים החדש בבריכה הלאומית (צילום: פטריסיה בן עזרא, באדיבות איגוד השחייה)

והטיבה לסכם: "ספורט מייצר מודל לחיקוי. הקיר הזה בא להזכיר לכל ילד וילדה שמגיעים לבריכה במכון הלאומי למצוינות בספורט שיש שחיינים שכבר עשו את זה בעבר ואין סיבה שבפעם הבאה אלו לא יהיה הם. תודה רבה שנתתם לשיאנים מקום של כבוד בשכתוב ההיסטוריה של השחייה הישראלית".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד