הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

בשעה טובה: נחתם הסכם קיבוצי לעובדי מכון וינגייט

בשעה טובה: נחתם הסכם קיבוצי לעובדי מכון וינגייט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
12 - 05 - 22

הסכם השכר הקיבוצי לשלוש שנים שנחתם הבוקר, כולל תוספות שכר, הטבות ומענק ויחול על כ-200 מעובדי המכון. שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "זוהי אבן דרך חשובה ומשמעותית בתולדות המכון. אני גאה שהצלחנו להגיע להסכם שמיטיב עם כולם. עובדות ועובדי המכון המסורים הם מנוע העשייה למען ספורטאי המכון". יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "הגענו להסכמות שמבטיחות את עתידם התעסוקתי של עובדי וינגייט". קותי דרעי, יו"ר ועד העובדים: "תחושה עילאית. השינוי הגדול הוא בהטמעת האמונה שבאומץ אפשר לשנות"

הנהלת מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, ועד עובדי מכון וינגייט וההסתדרות החדשה בליווי הדוק של משרד התרבות והספורט ומשרד האוצר, חתמו היום (חמישי) בת"א על הסכם קיבוצי מיוחד שיחול על כ-200 עובדים ושתוקפו יפוג בסוף 2025. על-פי ההסכם שהושג בתום מו"מ ארוך ומייגע, החל מ-1.1.2022 עובדי המכון יזכו לשכר על-פי מבנה מודרני וקידום בשכר יהיה מבוסס בין היתר, גם על הערכות וביצועים.

משמאל לימין: יו"ר המכון אקי אנוך, מנכ"ל המכון שי אברהמי, סמנכ"לית הכספים פני דרורי, יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ויו"ר ועד עובדי מכון וינגייט קותי דרעי, מזכיר האיגוד המקצועי, עו"ד יאיר אלגאווי ויו"ר מרחב נתניה בהסתדרות, משה סמיה

 

במסגרת ההסכם תפקידי העובדים במכון יחולקו לשבע רמות שכר, כשהשכר המינימלי ברמה הראשונה יעמוד על 6,500 ש"ח בחודש והשכר המקסימלי ברמה השביעית יוכל להגיע עד ל-19 אלף שקל בחודש. רמות השכר החדשות התאפשרו בין היתר הודות להסכמה בין הצדדים על המרת תשלום בגין אחזקת רכב, וזאת מתוך מטרה משותפת של כל הצדדים לעודד תחבורה שיתופית וירוקה.

 

החל משנת 2022, ובכל שנה משנות ההסכם, יקבלו העובדים תוספת אחוזית אחידה שתתווסף לשכר היסוד. התוספת האחוזית האחידה שתשולם בשנים 2023-2022 תעמוד על 0.65% משכר היסוד של העובד, ועל 0.8% בשנים 2024 עד 2026.

 

עוד נקבע כי החל משנת 2022 יקצה המכון תקציב לתוספות שכר שישולמו באופן דיפרנציאלי בהתאם להערכת העובדים ולביצועיהם. התוספת תעמוד על 1.15% משכר היסוד בשנים 2022 ו-2023, ועל 1.3% משכר היסוד בשנים 2024 עד 2026 ובנוסף עובדים בעלי ותק של שנה ומעלה זכו למענק חד-פעמי כבר במשכורת אפריל 2022.

כמו כן, הושגה הסכמה משמעותית לפיה עובד שסיים את עבודתו במכון מכל סיבה לא יוחלף על ידי עובד במיקור חוץ, וכי ניוד עובדים יבוצע רק לאחר היוועצות עם הוועד. הסכם זה מבטל סכסוכי עבודה בנוגע לעובדי המכון ככל שהוכרזו. עוד יהיו זכאים העובדים לקרן השתלמות, כששיעור הפקדות המעסיק יעמוד על 7.5% מהשכר ואילו הפקדות העובד יעמדו על 2.5%. החל מ-1.1.2022 יהיה זכאי כל עובד להשתתפות המכון בדמי חבר בשתי עמותות לקידום מקצועי מבית הסתדרות המעו"ף.

במסגרת ההטבות: עובדים בתפקידי אחזקה ומטבח יקבלו בגדי עבודה, שאר העובדים יהיו זכאים לקצובת ביגוד ויהיו זכאים לארוחה מסובסדת. זאת ועוד, תינתן שעת הורות להורה, למשך ארבעה חודשים מתקופת הלידה וכל עובד יהיה זכאי ליום חופשה בתשלום באירועים כגון חתונה. כמו שנהוג היום – העובדים יקבלו שי לחג באמצעות תווי קנייה לקראת חג הפסח וראש השנה.

 

מנכ"ל מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, שי אברהמי: "הצלחתו ומצוינותו של מכון וינגייט מתבססת על עובדות ועובדי המכון המסורים והם המנוע והרוח לעשייה למען הספורטאים במכון. אני שמח שבשעה טובה הגענו להסכם שמשפר משמעותית את תנאי השכר של העובדים ומעניק להם אופק התפתחות, תוך הסדרה לראשונה של סוגיות רבות בתחום יחסי העבודה. ההסכם הקיבוצי הוא אבן דרך חשובה ומשמעותית בתולדות המכון. אני גאה שהצלחנו להגיע להסכם שמיטיב עם כולם. תודתנו לשר, למנכ"ל ולמשרד התרבות והספורט על תמיכתם וסיועם למימוש ההסכם, למועצת המכון ולחבריי להנהלה שליוו, תמכו וסייעו רבות בתהליך המורכב והארוך. תודה גדולה לממונה על השכר באוצר על תרומתו לגיבוש ולהשלמת הסדר העבודה. תודה רבה לשותפתי למשא ומתן, פני דרורי סמנכ"לית הכספים של המכון ולגיא אטיאס ממשרד התרבות והספורט".

במו"מ לחתימת ההסכם היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל, ראש החטיבה מהסתדרות המעו"ף עו"ד רן קידר, עו"ד ענת בוארון מהלשכה המשפטית במרחב נתניה ויו"ר ועד עובדי המכון קותי דרעי. מאגף השכר במשרד האוצר: סגן בכיר לממונה על השכר יוני פת, סגן בכיר לממונה על השכר חנן לזימי, מנהל תחום תאגידים עומר חזן, רפרנטית תאגידים עדי זימל ועו"ד אורלי ישי-גנץ. כן נטלו חלק עו"ד ענבל פלמור דורי ממשרד אפרת דויטש ושות', וגלעד דוויק ממשרד יוסי קוצ'יק.

 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני שמח שלאחר תקופה ממושכת של מו"מ עם עליות וירידות, הגענו להסכמות שמבטיחות את עתידם התעסוקתי של העובדים. למכון וינגייט יש תרומה מכרעת בטיפוח ספורטאי צמרת בישראל, הטמעת הישגיות ומצוינות והכשרת מורים ומאמנים לחינוך גופני. אני מודה לגיל בר-טל, רן קידר, משה סמיה, לקותי דרעי יו"ר הוועד ולכל מי שהיה מעורב במגעים להשגת ההסכם במכון. נמשיך ונפעל לשמור על זכויותיהם של כל העובדים במשק".

 

הממונה על השכר במשרד האוצר, קובי בר נתן: "מכון וינגייט הוא אחד מסמלי הספורט הישראלי ובמשך שנים הכשיר את מיטב ספורטאי ישראל. אני מברך על ההסכם החשוב שנחתם, אשר מהווה אבן דרך נוספת בעשייה של האגף לטובת שיפור הפריון במשק ומעבר להסכמי שכר מודרניים. ההסכם מאפשר גמישות רבה יותר למכון ביכולת לתגמל עובדים ומסדיר מבנה שכר שמקדם יעילות ותפוקות וכן מעודד הגעה לעבודה בתחבורה ירוקה ושיתופית במקום אחזקה ברכב פרטי".

 

יו"ר הסתדרות המעו"ף, עו"ד גיל בר-טל: "במלאת 65 שנה למכון וינגייט למצוינות בספורט הישראלי, נחתם הסכם קיבוצי לעובדים המצוינים בו הראויים להטבות ולהישגים בו.  תודה להנהלת המכון, לשר התרבות והספורט ולצוות המשרד, ליו"ר ההסתדרות במרחב משה סמיה, ולצוות הממונה על השכר במשרד האוצר וכמובן לעורכי הדין רן קידר וענת בוארון המקצוענים, הסבלניים והיצירתיים, לאומרי זינגר מאגף הכלכלה, וכן ליו"ר ועד העובדים קותי דרעי אשר פעל לילות כימים, תוך דבקות במשימה והצליח להניע את כל המעורבים להגיע להסכמות. נמשיך לשתף פעולה לשגשוג המכון והמשאב האנושי בו".

 

יו"ר מרחב נתניה בהסתדרות משה סמיה: "היום מתחיל עידן חדש במערכת יחסי העבודה במכון וינגייט וההסכמות משקפות את רוח שיתוף הפעולה בין הצדדים. ההסכם מחזק את הביטחון הכלכלי של העובדים ומהווה הכרה חשובה בתרומתם לקידום הישגי ישראל בזירת הספורט. אני רוצה להודות לארנון בר-דוד שנתן רוח גבית לוועד המכון עד לסיום המו"מ הארוך והמייגע".

 

יו״ר ועד עובדי מכון וינגייט קותי דרעי: "אין תחושה עילאית יותר מאשר להסדיר לראשונה את ביטחונם התעסוקתי והכלכלי של העובדים. לאחר מו״מ ממושך אני מברך על ההסכמות שהגענו המחזקות את מעמד העובדים במכון וינגייט שמהווים את סוד ההצלחה שלו. השינוי הכי גדול שיצר ארגון העובדים הוא הטמעת האמונה בקרב העובדים שבאומץ אפשר לשנות ועכשיו מתחיל פרק חדש ביחסי העבודה במכון. תודה מיוחדת לכל העוסקים במלאכה ובראשם יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ויו"ר הסתדרות המעו"ף עו״ד גיל בר-טל על התמיכה והגיבוי לאורך כל הדרך. תודה לעו״ד רן קידר, לאומרי זינגר, למשה סמיה ולעו״ד ענת בוארון שליוותה אותנו בכל תקופת ההסכם. תודה גם למזכיר האיגוד המקצועי עו״ד יאיר אלגאווי שמלווה את המהלך מתחילתו. תודה לאנשי משרד הספורט: השר חילי טרופר, מנכ״ל משרדו רז פרויליך וגיא אטיאס, סמנכ״ל כספים במשרד, שהוביל בנחישות ובמקצועיות את המו״מ עד לחתימה. תודה גם לאנשי משרד האוצר: הממונה על השכר קובי בר נתן וסגנו יוני פת שנתנו גיבוי והיו לנו לעזרה ולסיוע תמיד. תודה מיוחדת לעומר חזן, מנהל אגף תאגידים באוצר, שמהיום הראשון שנכנס למו״מ הוביל את ההסכם לכדי חתימה, ולעדי זימל על כל הסיוע והמאמץ. כמובן שאני מודה גם למנכ"ל המכון ותודה גדולה ומיוחדת לפני דרורי, סמנכ"לית הכספים של המכון על שידעה להקשיב וגם להתווכח. יחד נעשה ונצליח".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד