הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

נחתם הסכם בתים לאומיים במכון וינגייט

נחתם הסכם בתים לאומיים במכון וינגייט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
28 - 10 - 21

אחרי איגוד ההתעמלות שחתם היום רשמית על הסכם הבית הלאומי, גם איגודי האתלטיקה, הטניס, כדורעף החופים והטיפוס קבעו את ביתם הלאומי במכון וינגייט. ההסכם נחתם בטקס חגיגי במעמד שר התרבות והספורט חילי טרופר ובכירי משרדו, ראשי איגודים וספורטאים. מיזם הבינוי שהיקפו מוערך ב-45 מיליוני ש"ח יושלם תוך 6 חודשים עד שנה. השר טרופר: "המהלך ישפר פלאים את איכות האימונים ויעניק לספורטאים את המעטפת המקצועית והרפואית הטובה ביותר"

שר התרבות והספורט חילי טרופר חתם היום (חמישי) על "הסכם בתים לאומיים" במכון וינגייט בטקס חגיגי שנערך בנוכחות מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן, יו"ר איגוד הטיפוס, גידי הולנדר, מנכ"לית איגוד ההתעמלות, שרית שנער, יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ, יו"ר איגוד הכדורעף, אשר קסו, מנהל אגף החופים באיגוד הכדורעף, דביר זיוון וספורטאים בכירים מענפים אלו.

על-פי ההסכם האיגודים החתומים על ההסכם; איגוד הטניס, איגוד האתלטיקה, איגוד כדורעף חופים, איגוד ההתעמלות והתאחדות הטיפוס בישראל, יעבירו את מרכז האימונים שלה למכון וינגייט, הבית של הספורט הישראלי, המאגד תחתיו את פעילות של האיגודים האולימפיים.

 


שר התרבות והספורט, חילי טרופר, פותח את טקס חתימת הסכמי הבתים הלאומיים במכון וינגייט. צילום: אבי שי, מכון וינגייט.

 

על-פי ההסכם איגוד ההתעמלות שכבר פועל במכון וינגייט, יקבל אולם שלישי בהשקעה של 2.5 מיליון שקלים ולפיו אולם "בג" ישודרג כאולם התעמלות מודרני  ומאובזר לטובת  אימוניהן של נבחרות הנשים בהתעמלות מכשירים – זאת בהמשך למיזמים שהושלמו כבר ב-2020 בהיקף של כ-12.5 מיליון, במסגרתם נבנה אוהל ההתעמלות האומנותית ושופץ אולם ברלין ששימשו כמתקני האימונים של לינוי אשרם וארטיום דולגופיאט לקראת אולימפיאדת טוקיו 2020.

אצטדיון האתלטיקה של מכון וינגייט ישודרג בהשקעה של 14 מיליון שקלים למתקן אימונים ברמה בין-לאומית לכלל מקצועות האתלטיקה. כחלק מהמיזם ישופץ מבנה ספח שיכלול מקלחות, חדר כושר ייעודי וחדרי מאמנים ויירכש ציוד אימונים ומדידה אלקטרוני בשווי של 3 מיליוני שקלים.

 

איגוד הטיפוס יזכה למתקן אימונים ייעודי באולם נורמן לטובת הנבחרת הלאומית בטיפוס, ושיישמש גם להכשרת מאמנים בהשקעה של 1.8 מיליון שקלים. . המתקן בשטח של כ-300 מ"ר הכולל קיר boulder ומתקני אימון נוספים. כמו כן, יירכש קיר טיפוס בסגנון בולדרינג נייד לתחרויות ולפעילות חוץ. הקיר ישמש גם לתחרות המכביה ביולי 2022 שתיערך בחוף פולג הסמוך למכון.

 

איגוד  הטניס יקבל 8 מגרשים ייעודיים בהשקעה של 8.9 מיליון שקלים ובהם: שלושה מגרשי חמר ייחודיים בטכנולוגיה חדשנית המאפשרת חיסכון במים ותפעול נוח לאורך זמן. כמו כן, מבנה בית רוסו (170 מ"ר) הסמוך למגרשי הטניס יועבר לשימוש איגוד הטניס י  לטובת חדרי מאמנים, חדרי טיפולים, מלתחות וכו'. בעתיד יבוצע קירוי של 5 מגרשים למען פעילות אימונים רציפה ללא תלות במזג האוויר ועונות השנה.

 

איגוד כדורעף החופים יקבל מתקן כדורעף חופים הכולל חמישה מגרשים, מתוכם שניים העומדים בתקנים תחרותיים בין-לאומיים בהשקעה של 2.2 מיליון שקלים. המתקן החדש יהיה המתקן המקצועי התחרותי היחידבישראל לכדורעף חופים ויארח תחרויות ארציות ובין-לאומיות. מיזם בינוי הבתים הלאומיים רחב ההיקף שעלותו מוערכת ב-45  מיליוני שקלים, יושלם בתוך שישה חודשים עד שנה.

 

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "אני מברך על הצטרפותם של איגודים נוספים למכון וינגייט, כחלק ממהלך שלם שהופך את וינגייט למכון הלאומי של המצוינות בספורט. פעולה זו גם תשפר פלאים את איכות אימוניהם של המתאמנים מהאיגודים המצטרפים ויעניק להם את התשתית והמעטפת הטובות ביותר. אני מודה לכל השותפים בתוכנית האסטרטגית החשובה שתסייע לממש את מלוא הפוטנציאל של הספורט הישראלי גם על הבמה הבין-לאומית״.

 

מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך: "היום אנו מביאים בשורה גדולה לספורט הישראלי. ההשקעה במכון וינגייט והפיכתו לבית של הספורט הישראלי היא אבן דרך חשובה, וזוהי רק הסנונית הראשונה בדרך להצטרפותם של איגודים נוספים. שיפוץ התשתיות עבור הספורט ההישגי יביאו להרחבת הפעילות הספורטיבית ולמימוש הפוטנציאל של הספורטאים והספורטאיות לקצור הישגים בתחרויות בין-לאומיות".

 

מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי: "הקמת הבתים הלאומיים הוא מהלך אסטרטגי ארוך טווח, שיהפוך את מכון וינגייט לבית של הספורט הישראלי. האיגודים יעברו למרכז אימונים איכותי, הראוי לנבחרות הלאומיות ההישגיות בישראל. המתקנים המשודרגים יסללו עבורם את הדרך המקצועית להישגים ספורטיביים בין-לאומיים כפי שראינו עם נבחרות ההתעמלות שעברו למכון וינגייט שנה וחצי לפני טוקיו 2020".

 

יו"ר איגוד האתלטיקה, עמי ברן: "וינגייט היה בית לאומי עוד לפני שהיה בית לאומי רשמי לאתלטיקה ובעצם לספורט הישראלי. הספורטאים הגדולים שלנו החלו את דרכם באצטדיון וינגייט  לדוגמה: המסלול הייחודי של אסתר רוט שחמורוב. היום אנחנו חותמים באופן רשמי על הסכם בית לאומי לאתלטיקה במכון וינגייט, זאת בתקווה שמכאן יצאו ספורטאים שההישגים שלהם יסבו גאווה לכל מדינת ישראל. הקמת בית לאומי לספורטאי ישראל זה משהו שיקדם את האתלטיקה בפרט והספורט באופן כללי. הספורט זקוק לדחיפה של המדינה ובית לאומי חדש זו בהחלט התחלה חשובה שמעוררת בי אופטימיות".

 

יו"ר איגוד הטיפוס, גידי הולנדר: "וינגייט הוא מרכז הספורט הלאומי והטיפוס כענף בצמיחה רואה הזדמנות להיות חלק מהמהלך לקידום הספורט בישראל. מרכז אימונים כמו שיוקם מהווה קפיצת מדרגה משמעותית במקצועיות של הענף".

 

מנכ"לית איגוד ההתעמלות, שרית שנער: "המתקנים שנבנו לטובת התעמלות אומנותית והתעמלות מכשירים בשילוב המעטפת הקיימת במכון וינגייט תרמו לקידום הענפים הללו ולמתעמלים באופן אישי, מה שבא לידי ביטוי גם בהישגים המדהימים במשחקים האולימפיים בטוקיו וכעת באליפות העולם ביפן. זה היה צעד מתבקש ואנו מודים למשרד הספורט שהרים את הכפפה ולמכון וינגייט על השותפות ומקווים שבשנים הקרובות יוקמו מתקנים נוספים".

 

יו"ר איגוד הטניס, אבי פרץ: "איגוד הטניס צועד לקראת מגוון שינויים, אתגרים ותכניות עתידיות. הקמת הבית הלאומי לאיגוד הטניס במכון וינגייט זהו אחד המהלכים המשמעותיים שנעשים, אשר אמורים לגרום להצלחת הפרויקטים שבדרך. איגוד הטניס מודה לכל הגורמים שמשתפים אתנו פעולה וגורמים למהלך זה לקרום עור וגידים וביניהם משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט. מהלך זה הוא חלק מהתכנית המקצועית שמטרתה העיקרית היא חזרת הטניסאים והטניסאיות הישראלים לטופ העולמי וחזרת הענף למקומו הבכיר בישראל".

 

מנהל אגף החופים באיגוד הכדורעף, דביר זיוון: "המטרה בשנים הקרובות היא להביא את מדינת ישראל למעצמה ספורטיבית בענף הכדורעף חופים. אנו רואים באמון של המדינה ושל מכון וינגייט בענף דחיפה מוראלית ענקית. בטוחים בכוחנו להצדיק את הציפיות ולעטר את קיר ההישגים בוינגייט בשלל אותיות זהב שיעטרו את שם המכון ואת ענף כדור-עף החופים".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד