הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מבדק ביומכני לרצים

מבדק ביומכני לרצים

ספורטאיות וספורטאים מקצוענים וחובבים המעוניינים בשיפור הביצועים, בבירור מקורו של מכאוב או הנמצאים בהליכי שיקום מפציעות, מוזמנים ליהנות ממבדק חדש אותו מציע המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט ניתוח ביומכני לרצים בהובלת מומחית הביומכניקה, ד"ר קרית' אגינסקי.

 

ביומכניקה של ספורט כוללת ניתוח והערכה של דפוסי תנועה שונים הייחודיים לפעילות ספורטיבית במטרה לאבחן את תבנית התנועה של הספורטאי/ת ולאפשר מתן המלצות ותרגילים העשויים לתרום לחיזוק השרירים התומכים בפעולת הריצה לשם שיפור הביצועים ו/או כחלק מתהליכי שיקום מפציעות ומניעתן. ממצאיו של המבדק הביומכני לרצים כוללים ניתוח איזון ויציבות במצבים סטטיים ודינמיים והשוואה בין שני צידי הגוף (ימין ושמאל), ניתוח של הכוחות המופעלים במהלך ביצוען של תנועות דוגמת קפיצות ותרגילי שפיפה (סקוואטים), זיהוי איכותו של כוח השריר המופעל בתנועה ומאפייני הטכניקה של הספורטאי/ת בעת ביצוע משימות ספורטיביות (ריצה או הליכה).

 


המבדק מתאים לרצים ו/או לטריאתלטים מקצוענים או חובבים המעוניינים בשיפור הטכניקה או בייעולה של תוכנית השיקום (צילום מסך)

כיצד מבוצע המבדק הביומכני לרצים?

שלב א': תשאול מקיף ומילוי שאלון על היסטוריית הריצה והפציעות של הספורטאי/ת.

 

שלב ב': ביצועה של סדרת מבדקים להערכת תפקוד מערכת שלד-שריר לרבות מבדקים להערכת רמת הגמישות, היציבות המפרקית, הכוח הגס של השרירים ודפוסי התנועה והיציבה. בשלב זה משולבים גם מבדקי תנועה ייעודים לגפה התחתונה הפונקציונלים לריצה. חלק מהמבדקים יבוצעו באמצעות שימוש בפלטות כוח חדישות לשם קבלת נתונים אובייקטיבים כחיזוק להערכתה הסובייקטיבית של מומחית הביומכניקה.

 

שלב ג': ביצוע מבדק הערכה ביומכני לטכניקת הריצה על מסילה נעה בהתאם ליכולות הספורטאי/ת על-פי פרוטוקול בדיקה מדורג.

מבדק זה כולל ריצה ב-4 או 5 דרגות קושי במהירות העולה באופן הדרגתי מדי 3 דקות בהתאם ליכולות הספורטאי/ת והמצולם לטובת ניתוח טכניקת הריצה. במקביל מתבצעות מדידות ונאספים נתונים גם באמצעות מערכת האופטו-ג'מאפ לשם קבלת משתנים דוגמת אורך הצעד, זמן המגע עם הקרקע, הבדלים בין הרגליים ועוד.

 

שלב ד': פענוח ממצאי סדרת המבדקים וניתוחם.

 

שלב ה': מפגש ייעוץ פרונטלי (או בזום) המתקיים כעבור מספר ימים, לשם הצגת תוצאות המבדקים, בסופו יימסר לספורטאי/ת דו"ח מקיף עם ממצאי הבדיקה והמלצות לאימון ולתרגול.

 

מה עליכם להביא?

  • תוצאות מבדקים פיזיולוגיים ואורתופדיים – אם יש
  • בגדי ספורט
  • נעלי ריצה
  • מים
  • מגבת לזיעה
  • מגבת למקלחת

יצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר

טלפון: 09-8639400/420, פקס: 09-8639412
ניתן להשאיר פרטים ונשוב אליכם בהקדם

    יצירת קשר עם המרכז לרפואת ספורט ולמחקר 3063*

      מאשר קבלת תכנים שיווקיים
      טלפון כללי מכון וינגייט
      *3063