הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

סוף למחלוקת הקרקעות על גבעת מכון וינגייט

סוף למחלוקת הקרקעות על גבעת מכון וינגייט

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות
27 - 06 - 21

הסכם היסטורי להסדרת הקרקעות נחתם בין מכון וינגייט לבין "המכללה האקדמית בוינגייט" ובכך נפתרה מחלוקת רבת השנים על זכויות השימוש במקרקעין בשטח המכון. רז פרויליך, מנכ"ל משרד התרבות והספורט: "ההסכם יחזק את הספורט הישראלי ואת מכון וינגייט כבית הלאומי של הספורט בישראל". שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "אני שמח שהצלחנו לסיים מחלוקת בת עשרות שנים"

הסכם היסטורי להסדרת קרקעות נחתם בין מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט לבין "המכללה האקדמית בוינגייט". ההסדר שנחתם ביום חמישי האחרון הביא לסיומה של מחלוקת רבת שנים על זכויות השימוש במקרקעין על גבעת המכון.

 

בהתאם להסכם, לרשות המכון יועמדו שטחים בהיקף של 405 דונם, ואילו למכללה יוקצה שטח בהיקף כולל של 20 דונם, לטובת פעילות המכללה להוראה ולהכשרה של סטודנטים בתחומי הספורט והחינוך הגופני.

 

ההסדר גובש בסיועו של מנכ"ל משרד התרבות והספורט, רז פרויליך ובהנחייתו, וכן בסיועם של יושבי ראש ועדות הכספים בדירקטוריונים של המכללה ובמכון וינגייט, נחמיה קינד וגיא אטיאס, וכאמור, גובש בסופו של דבר לכלל הסכם חתום בין מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, לבין מנכ"ל "המכללה האקדמית בוינגייט", שלמה בן-גל – בליווי עו"ד גל שני ממשרד יוסי לוי ועו"ד לאה קלנר ממשרד אבימור-שדמי.

 

יושבים מימין לשמאל (עם כיוון השעון): שי אברהמי, יקי אנוך, עובד יחזקאל, רוני לידור, שלמה בן גל, שמשון שעתל, רז פרויליך, גיא אטיאס ופני דרורי

 

 

מנכ"ל משרד הספורט, רז פרויליך: "אני שמח על כך שהצלחנו להביא להסכם היסטורי להסדרת הקרקעות בוינגייט והסדרת התהליכים אל מול "המכללה האקדמית בוינגייט". ההסכם יחזק את הספורט הישראלי ויקדם את מכון וינגייט כבית הלאומי של הספורט בישראל. אני מודה על שיתוף הפעולה של הצדדים תוך תודה מיוחדת לעובד יחזקאל וליקי אנוך, יושבי הראש של הגופים ולצוותים שלהם, תוך תקווה לשיתופי פעולה נוספים".

 

טקס החתימה נערך בנוכחות מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך, יו"ר תאגיד מכון וינגייט יקי אנוך, מנכ"ל מכון וינגייט שי אברהמי, יו"ר המכללה האקדמית במכון וינגייט, עובד יחזקאל,  נשיא "המכללה האקדמית בוינגייט", פרופ' רוני לידור, מנכ"ל "המכללה האקדמית בוינגייט", שלמה בן-גל וסמנכ"ל תקציב תכנון ואסטרטגיה במשרד התרבות והספורט, גיא אטיאס.

 

בעקבות ההסכם צפויה תנופת בנייה הן של מתקני ספורט והן של מתקני הוראה בשטח המכון והמכללה. כמו כן, הוסכם על הקמת מבנה מעונות משותף בן 400 מיטות במכון, מתוכם 200 מיטות ישמשו לסטודנטים של המכללה ו-200 למגורי ספורטאים במכון וינגייט.


מנכ"ל מכון וינגייט, שי אברהמי, חותם על ההסכם ולצידו יו"ר מכון וינגייט, מר יקי אנוך (צילום: אבי שי, מכון וינגייט)

יקי אנוך, יו"ר תאגיד מכון וינגייט: "ההסכם שנחתם היום הוא צעד משמעותי בקידום מכון וינגייט כמרכז המצוינות והספורט של ישראל. אני שמח שהגענו להבנות עם המכללה, וכי המקרקעין שהוקצו למכון בחוק וינגייט, יאפשרו את הקמת המתקנים הדרושים לתוכנית האב של המכון"

 

עובד יחזקאל, יו"ר דירקטוריון "המכללה האקדמית בוינגייט": "אנו רואים בהסכם זה בין "המכללה האקדמית בוינגייט" לבין המכון מדרגה ראשונה לשותפויות רבות ומוצלחות גם בעתיד. הפעילות של הצדדים בחינוך ובספורט הינה בעלת ערך עליון עבורנו ועבור ילדינו. אני מאחל לכולנו שנמצא סיבות רבות נוספות כדי לחזק את אורח החיים הבריא, ההישגיות, הספורטיבית והחינוך הגופני בישראל".

 


צילום: אבי שי, מכון וינגייט

 

 

שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט: "אני שמח שעלה בידנו להגיע להסכמות הדדיות ולמצוא פתרון בעניין הקרקעות בגבעת המכון, לאחר מחלוקת בת עשרות שנים. אני מודה למנכ"ל משרד התרבות והספורט וליושב ראש ועדת הכספים של המכון שסייעו בגיבוש ההסכם"

 

פרופ' רוני לידור, נשיא המכללה האקדמית בוינגייט: "אני רוצה לברך על ההסכם. ההסכם מבטיח את פעילות המכללה האקדמית בוינגייט לעתיד הקרוב והרחוק ויאפשר למכללה להתפתח אקדמית, מחקרית ומקצועית. ההסכם פותח אופק חדש לשיתופי פעולה בתחומי הספורט, החינוך הגופני והבריאות במדינת ישראל".

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד