הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

עם הפנים לסאפורו: ריצת בקרה לרצי המרתון

עם הפנים לסאפורו: ריצת בקרה לרצי המרתון

מאת: Marie Rose
חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
22 - 06 - 21

רצי המרתון מארו טפרי, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה הצפויים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו צלחו את ריצת הבקרה שנערכה בתנאי חום בפארק הירקון בת"א ושבמהלכה בוצעו מבדקים לרצים בידי צוותי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט. התזונאית איילת וינשטיין: "מעקב ההידרציה מתנהל מזה שנתיים ומטרתו לדייק את ההנחיות לקראת טוקיו"

שלושת רצי המרתון הבכירים של ישראל, מארו טפרי, גירמה אמרה ואיימרו עלמיה הצפויים לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים בטוקיו, סיימו בהצלחה את ריצת הבקרה שהוזנקה הבוקר (שלישי) בשעה 6:30 בפארק הירקון בת״א ועמדו בדרישות המבדק שהוגדר כריצה בתנאי חום למרחק של 32 ק"מ בקצב של 3:15 דק'/ק"מ (2:17 שעות בריצת מרתון).

 

בריצת המעקב, בניהולו של איגוד האתלטיקה ובליוויו של מולי אפשטיין, המנהל המדעי של הוועד האולימפי בישראל, נטלו חלק גם רצי המרתון ימר גטהון, מלקאם ג׳מבר וגודאדו בלצ׳או שקבעו גם הם את הקריטריון הבין-לאומי לטוקיו ובמהלכה נערכו מבדקים לרצים על-ידי צוותי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון  וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט.

 

עוד טרם הזינוק, נמדדו לרצים מדדים שונים ומתאמת המחקר ענבר וינרסקי וראש מחלקת הפיזיולוגיה, רותם כסלו כהן, ביצעו בדיקות רציפות של טמפרטורה ולחות לחישוב עומס החום ובהמשך – הרצים אף נשאלו לגבי תחושת עומס החום והשפעותיה על ביצוע הריצה.

 

 

רמות הלקטט של הרצים נבדקו על-ידי הפיזיולוגים של המאמץ: מנהל המרכז לרפואת ספורט ולמחקר – ד״ר אֱיָל שרגל, רותם כסלו כהן ועידן חרט שליוו את הרצים לאורך מסלול הריצה ברכב "קלאב קר" ונטלו דגימות דם מהרצים.

מעקב הידרציה

 

לרצים אף בוצע מעקב הידרציה (מיום) בניהולה של ראש מדור התזונה איילת וינשטיין ותזונאית המרכז תמר אשלגי. המעקב כלל בדיקות דם, שתן ושקילות של הרצים ובקבוקי השתייה לפני החימום, לפני הזינוק ובסיום הריצה להערכת איבוד נוזלים וכמות הנוזלים שנצרכה במהלך המרוץ. בסיום הריצה כל רץ קיבל הנחיות אישיות לשמירה על הידרציה מיטבית.

 

 

איילת וינשטיין, ראש מדור התזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר: ״מבדק זה מסכם מעקב הידרציה במשך שנתיים שכלל בדיקות במצבי אימון ותחרויות שונות ואפשר לדייק את ההנחיות לקראת טוקיו. שמירה על הידרציה מיטבית חיונית מאוד מכיוון שהתייבשות עלולה לגרוע מיכולת הביצוע ובמצבים קיצוניים אף לגרום לנזק בריאותי במהלך הריצה".

 

כחלק מההכנות למעקב זה, הרצים התייצבו אתמול (שני) במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ערכו מבדקי הרכב גוף, בדיקות דם ושתן, וקיבלו הנחיות מסודרות מצוות המרכז על ההתנהלות הצפויה בריצת הבקרה שהתקיימה היום.

 

השבוע צפויים ששת הרצים לצאת בליווי המאמנים זוהר זימרו ויוסף גזאצ׳ו למחנה אימונים בתנאי גובה באיטליה כחלק מההכנות האחרונות לריצת המרתון במשחקים האולימפיים שצפויה להתקיים בשעות הערב בעיר סאפורו ביפן, נוכח תנאי עומס החום הצפויים להתקיים באתר האולימפי בטוקיו.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד