הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

עקרונות התקפה מול הגנה אזורית

עקרונות התקפה מול הגנה אזורית

מאת: Marie Rose
תרגילים ותנועות מול אזורית
06 - 07 - 22

קצב משחק מהיר והתקפות מעבר: זכרו – אם שחקני הקבוצה היריבה לא מספיקים להסתדר באזורית, אז לא תהיה שמירה אזורית!

 

חשוב לזהות את סוג ההגנה: ובעיקר האם היא כוללת שני שחקנים בחלק העליון, שחקן אחד, או אפילו שלושה שחקנים.

 

חשיבות המיקום על פני תנועה: לעמוד ברווחים שבין שחקני ההגנה, או לנוע ולחדור לרווחים האלה.

 

להכניס את הכדור פנימה לאזור ה-HIGH POST או ה-SHORT CORNER: זה ידרוש מההגנה להתכווץ ובו זמנית ימשוך החוצה את השומר שאחראי על מרכז הצבע.

אחרי שהכדור נכנס פנימה, חשוב לנוע לשטחים בהם אין שחקני הגנה, או לחסום את השחקן מצידו הנגדי של הכדור כדי לייצר יתרון בצד הזה.

 

העמסה: לבחור אזור במגרש ולהביא לשם לפחות שחקן התקפה אחד יותר ביחס למספר שחקני ההגנה שנמצאים שם.

 

כדרור כאמצעי להזזת ההגנה: לבצע כדרור לתוך הרווחים שבין שחקני ההגנה כדי למשוך עזרה ולייצר CLOSE OUT לאחרים, או לחילופין, לבצע כדרור מעגלי כדי ליצור בלבול בין שחקני ההגנה וקושי בזיהוי האחראי על הכדור.

 

הטעיות מסירה כדי להעסיק את ההגנה: כידוע, השחקנים מאומנים לזוז יחד עם המסירה. הטעיית מסירה עשויה להזיז את ההגנה ולייצר הזדמנויות.

 

שימוש בחסימות לייצור הזדמנויות: העמסה, הכנסת הכדור לאזור הצבע ומשיכת שני שחקנים אל הכדור – במטרה לייצר CLOSE OUT לאחרים.

 

ריבאונד התקפה: אסטרטגיה התקפית טובה גם מול אישית ובטח שגם מול אזורית – ובמיוחד במצבים בהם שחקן ההגנה לא יודע בוודאות מי שחקן ההתקפה שבאחריותו לסגור.

 

בחירת זריקות עקבית: זריקה שאנחנו רוצים לזרוק מול אישית, תהיה טובה גם כזריקה מול אזורית – וזאת גם במקרים בהם היא תתאפשר רק אחרי 2 מסירות. זכרו שככל שמטרת ההגנה היא "לגרום להתקפה לחשוב", הרי שעל ההתקפה לשחק באופן שוטף ותוך כדי כך לחשוב רק במידה שצריך –  לא יותר ולא פחות.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

התקפה מול אזורית – פוסט ראשון

התקפה מול אזורית – פוסט ראשון

תרגילים ותנועות מול אזורית
06 - 07 - 2022
קרא עוד