הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הנשיא ריבלין: "וינגייט מגדלור לאומי להישגים ולערכים בספורט"

הנשיא ריבלין: "וינגייט מגדלור לאומי להישגים ולערכים בספורט"

מאת: Marie Rose
מכון וינגייט, חדשות
09 - 03 - 21

נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, ביקר במכון וינגייט, נפגש עם ספורטאים אולימפיים המתאמנים במכון והיה אורח הכבוד בשולחן עגול בנושא "ערכים בספורט" שאירח מנכ"ל המכון, מר שי אברהמי, בו נטלו חלק שר התרבות והספורט, מר חילי טרופר, ומכובדים נוספים. הנשיא ריבלין: "חינוך לערכים בספורט לא מעצב רק ספורטאים טובים יותר אלא גם אנשים טובים יותר. המקום הזה, הוא מגדלור לאומי לא רק להישגים בספורט אלא גם לערכים בספורט"

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין, ביקר היום (שלישי) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. במסגרת הביקור, הכריז  שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, על הטמעת תחום הערכים בספורט כחלק אינטגרלי מפעילתו השוטפת של מכון וינגייט.

 

ביקור הנשיא נפתח בשולחן עגול בנושא "ערכים בספורט", אותו אירח מנכ"ל מכון וינגייט, מר שי אברהמי, ובו השתתפו נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין, שר התרבות והספורט מר חילי טרופר, מנכ"ל משרד התרבות והספורט, מר רז פרויליך, ראש מנהל הספורט, מר עופר בוסתן, יו"ר מכון וינגייט מר יעקב (יקי) אנוך, מנכ"ל עמותת "ערכים בספורט", מר ערן איתן ומנכ"ל הוועד האולימפי, מר גילי לוסטיג.


שולחן עגול בנושא ערכים בספורט. צילום: אבי שי, מכון וינגייט

 

מר שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, סיפר כי בשנה האחרונה המכון פעל רבות לקידום הנושא הערכי בספורט ולהטמעתו, לרבות בבית הספר להכשרת מאמנים, בטיפוח ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט, ב"אתנה" – המרכז לקידום ספורט הנשים, וכן למען הרחבת הפעילויות להנגשת הספורט לפריפריה ולמגזרים שונים בחברה הישראלית. אנשי משרד התרבות והספורט סיפרו על נכונותם להרים את הדגל החברתי במסגרות הספורט התחרותיות וההישגיות בישראל – מהלך שיקודם בספורט ברוח חזון הנשיא ועל-פי ערכי "תקווה ישראלית" בספורט.

 

 

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין: ״בספורט אומנם יש יריבים אבל לא אויבים. בספורט אנחנו נפגשים עם האחר על הדשא, על הפרקט או על המזרן, ומביטים בו בגובה העיניים – שווים. ספורט והחינוך לספורט, חורגים מהמגרשים ומאולמות האימונים, ובכוחם לעצב תהליכים חברתיים רבי עוצמה. זוהי הבנה שגם אתם במכון וינגייט, המכון הלאומי שלנו למצוינות בספורט, שותפים לה. ההבנה שחינוך לערכים בספורט לא מעצב רק ספורטאים טובים יותר אלא גם אנשים טובים יותר. המקום הזה, הוא מגדלור לאומי לא רק של הישגים בספורט אלא גם של ערכים בספורט".

 

מנכ"ל מכון וינגייט, מר שי אברהמי: "הספורט הוא כלי לקידום ערכים חברתיים נאורים כמו שוויון הזדמנויות, מאבק בגזענות ובאפליה. יש בספורט מכל היופי של הרוח האנושית – מאמץ, כישרון, התמדה, שאיפה למצוינות, הוגנות, עבודת צוות, כבוד איש לרעהו, פירגון, חברות וכיבוד הכללים. אנחנו רואים בספורט כלי לחינוך הדור הבא לערכים אלו. על כן המכון הלאומי למצוינות בספורט לקח על עצמו להטמיע את הממד הערכי בפעילותו המגוונת  בבית הספר למאמנים, בטיפוח ספורטאי האקדמיה, בקידום ספורט הנשים, ובהנגשת הספורט לפריפריה ולמגזרים השונים של החברה הישראלית".


מימין לשמאל: עופר בוסתן, גילי לוסטיג, שי אברהמי, חילי טרופר, רובי ריבלין, יקי אנוך, רז פרויליך, הראל טובי וערן איתן 

מנכ"ל עמותת "ערכים בספורט", ערן איתן: "אנחנו שמחים כי המכון הלאומי זיהה את הצורך ביצירת תשתית ערכית וחינוכית שתחזק ותטפח את הספורטאים התחרותיים וההישגיים במדינת ישראל.
השותפות בין "ערכים בספורט" לבין המכון הלאומי היא אבן דרך משמעותית בתהליכים אותם העמותה מובילה בשנים האחרונות יחד עם בית הנשיא ומשרד התרבות והספורט ותאפשר לנו להרחיב את הליווי והתמיכה במסגרות הספורט השונות לרבות האיגודים, האגודות, המאמנים והספורטאים".

 

ביקור בבריכה הלאומית ובאולם נבחרת הג'ודו

במסגרת הביקור, הנשיא נפגש עם הספורטאים האולימפיים הבכירים של ישראל ומאמניהם, וצפה באימוני נבחרת ישראל בג'ודו ובשחייה אומנותית לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו הקיץ בטוקיו.

 


נשיא המדינה, מר רובי ריבלין ושר התרבות והספורט, מר חילי טרופר, עם יו"ר איגוד הג'ודו, משה פונטי, וחברי הנבחרת

 

בסיורו פגש הנשיא את השחיין האולימפי, יעקב טומרקין, את מאמנת נבחרת ישראל בשחייה אומנותית, סבטלנה בלכר,  וכן את יו"ר איגוד הג'ודו, מר משה פונטי, מאמן נבחרת הגברים, אורן סמדג'ה, ואת הג'ודאים הבכירים של ישראל: שגיא מוקי, פיטר פלצ'יק, ברוך שמאילוב, טוהר בוטבול וטל פליקר וספורטאים נוספים.

 

הנשיא ביקש לברך את הספורטאים ואמר: "אני מבקש לאחל הצלחה רבה לאתלטיות והאתלטים המצוינים שלנו שצפויים לייצג אותנו באולימפיאדה בטוקיו. אני יודע שהאימונים לקראת האולימפיאדה הזו, היו מאתגרים במיוחד, ושנדרשתם לנחישות, ריכוז, ומשמעת עצמית, היוצאים מגדר הרגיל. אנחנו סומכים עליכם, וגאים בכם כל כך".


נשיא המדינה, מר רובי ריבלין עם שחייניות נבחרת השחייה האומנותית (צילום: אבי שי, מכון וינגייט)

 

טרם היציאה למשחקים האולימפיים בטוקיו שייצאו לדרך ב-23.7.21, צפויים חברי המשלחת האולימפית הישראלית להגיע לבית הנשיא בירושלים כדי לקבל את ברכתו.

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד