הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

שריר והרשקו סגניות אלופות אירופה

שריר והרשקו סגניות אלופות אירופה

מאת: מארי-רוז גוטמן
חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, ספורט הישגי
06 - 11 - 23

 

אליפות אירופה מוצלחת לנבחרת ג'ודו הנשים של ישראל: מדליות כסף לג'ודאיות גילי שריר ורז הרשקו ומדליית ארד לאלופת העולם ענבר לניר. הג'ודאי פיטר פלצ'יק נפצע בברך וסיים במקום ה-5. המאמן שני הרשקו: ״היה לנו חשוב מאוד להניף את דגל ישראל בימים הללו"

גאווה לאומית: הג׳ודאית גילי שריר (עד 63 ק״ג), הוכתרה בשבת האחרונה כסגנית אלופת אירופה והניפה את דגל ישראל בתחרות שהתקיימה בעיר מונפלייה, צרפת.  למוחרת (ראשון) היו אלה הג׳ודאית רז הרשקו (78 ק״ג+), שקטפה את תואר סגנית אלופת אירופה ואלופת העולם ענבר לניר (עד 78 ק״ג) שזכתה במדליית הארד, ביומה האחרון של התחרות – והעלו את דגל ישראל מעל הפודיום.


המאמן שני הרשקו עם סגנית אלופת אירופה גילי שריר. התמונה באדיבות איגוד ג'ודו בישראל.

 

זוהי זכייתה השנייה ברציפות של הרשקו, בוגרת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, במדליית הכסף באליפות היבשתית. רז, חניכתו של המאמן הלאומי, שני הרשקו, פתחה יום קרבות מצוין בניצחון על יריבה איראנית המתחרה במסגרת נבחרת הפליטים לאחר שערקה מארצה. עבור ענבר לניר, זוהי מדליה ראשונה באליפות אירופה.


מימין: שני הרשקו, ענבר לניר, משה פונטי, יו"ר איגוד הג'ודו, רז הרשקו והמאמן עידו בר, עוזרו של הרשקו.

מאמן נבחרת הנשים של ישראל שני הרשקו:

״היה לנו חשוב מאוד להניף את דגל ישראל בימים הללו ואני גאה שהצלחנו לעשות את זה. אני שמח על יום תחרות מוצלח בו נבחרת הנשים מסיימת עם 3 מדליות באליפות אירופה. אני מאוד גאה בגילי, רז וענבר על המדליות היוקרתיות לנבחרת הנשים ולמדינת ישראל. אני מעריך מאוד את המאמצים שאיגודי הג’ודו, הישראלי והצרפתי, עשו כדי שנוכל להתחרות פה והכי גאה בעולם לייצג את המדינה האהובה שלנו״.

 

הג'ודאית גילי שריר:

״הגעתי לתחרות הזאת נחושה לעמוד על הפודיום, דווקא במציאות הזאת היה לי כל-כך חשוב להביא מעט שמחה למדינה שאני כל כך אוהבת. המדינה, החיילים, החטופים והנרצחים היו איתי בכל שנייה בתחרות, הם נתנו לי המון כוח ומוטיבציה ואני מקדישה להם את המדליה״.


ענבר לניר ורז הרשקו בחדר כוח הישגי במכון וינגייט. צילום: עודד קרני.

 

הג'ודאית רז הרשקו:

"שמחה מאוד על מדליה לצד האכזבה מקרב הגמר. היה לי מאוד חשוב לזכות במדליה באליפות אירופה במיוחד במצב בישראל, להראות לעצמי ולמדינה שאנו יודעים להילחם ולנצח גם כשקשה. אני רוצה להקדיש את המדליה לכל הנרצחים, לכל החטופים ומתפללת שיחזרו בשלום הביתה. לחיילי צה״ל וכוחות הביטחון שעובדים קשה ושומרים עלינו. רוצה להקדיש את המדליה לזכרו של יונתן גוטין ז"ל ולמשפחתו המדהימה שהם איתי בלב תמיד״.

 

הג'ודאית ענבר לניר:

״גאה להניף את הדגל בכל הזדמנות ובמיוחד הפעם. להראות לכל העולם שאנחנו חזקים, ששום דבר לא יעצור אותנו. עוצמת החיים חזקה מהכול! אני מקדישה את המדליה הזאת לכולכם, לכל העם המדהים הזה. כולנו ספגנו מהלומות קשות שזעזעו את המעגלים הקרובים שלנו. כולנו נצא מהתקופה הזאת מחוזקים ומאוחדים. המדליה הזאת היא חיבוק ממני אליכם, חיזוק קטן של חדשות טובות. שנדע ימים שקטים יותר".

 

הג׳ודאיות גפן פרימו (עד 52 ק״ג) ותמנע נלסון לוי (עד 57 ק״ג) סיימו במקום ה-7.

 

בנבחרת הגברים: הג׳ודאי פיטר פלצ׳יק (עד 100 ק״ג) החליט לוותר על קרב הארד בגלל פציעה בברך ונאלץ להסתפק במקום ה-5.

 

גאים בנבחרות הג׳ודו של ישראל המתאמנות במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. אתכם להצלחה רבה כל הדרך לפריז 2024. יחד ננצח.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד