הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

חדר כושר

פורום חדר כושר

מנהלי הפורום

משה שחר
משה שחר / ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.
הודעות
167
פעילות אחרונה
אתמול, 21:31
ההודעה האחרונה
פרי וורקאווט
לילך / 30/09/22 18:06
פילאטיס מול אימון כוח
דן עןמר / 16/09/22 08:49
מהו הספורט הכי בריא?
מני / 14/09/22 18:32

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • האם מותר לנער בן 15 לשתות לפני אימון פרי וורקאווט , בהתחשב שמקבל hgh ( הורמון גדילה )
    • אין צורך כיוון שאין לי ולך ולילדך מושג קלוש על תכולת החומר אותו הוא צורך. שנית, אפשר להיות ערני ולעשות אימון טוב גם ללא שימוש בחומר מקדים, ככה, כמו לפני שהמציאו את המונח פרי וורקאווט. שלישית, ספורטאים לא משתמשים בזה, פשוט מתאמנים, מעטים משתכנעים שצריך וזה עניינם. בקיצור, אם בנך קורא את זה: עזוב, חסוך להוריך את הכסף, אל תתפתה לצרוך חומרים זרים, אכול את האוכל שנמצא בבית, התאמן, תישן טוב, זהו.
  • האם יש יתרון ל פילאטיס על אימון כוח רגיל בחדר הכושר?
    • אני מציע שתסתכל ברמה הגלובלית: רקמות גופך לא "מתענינות" בשם התרגיל או שם השיטה בה אתה בוחר. גופך מגיב לעומס ! ולכן, עבודה עם משקל גוף היא עבודה עם משקל הגוף, לא עם משקל עודף. עבודה עם משקולות היא עבודה עם משקל נוסף, גופך יגיב בהתאם. שימוש במשקולות יגרום לשריריך ועצמותיך להתחזק יותר, בצורה פשוטה :הגוף יצטרך להסתגל לעודף המשקל. דבר נוסף : המינון ! כמה פעמים אתה מתאמן, מה כמות העומס המופעל על הגוף באימון ? מה המטרה ? הנאה ? כושר גופני לצרכים תחרותיים ? לסיכום, אני לא רואה כל יתרון בפעילות כזו או אחרת, אני רואה עניין ועומסים שונים. אישית, אני מעדיף את העבודה בחדר הכושר אבל כל אחד והנאותיו בחיים.
  • שלום משה, מה לדעתך הספורט הכי בריא מכל ענפי הספורט? ולמה? תודה.
    • חדר הכושר הוא אזור בטוח, ממוזג ומבוקר מבחינת העומס. קשה להיפצע בו והוא מכיל את העומס הראוי על השרירים והעצמות כלומר, גורם לצפיפות הראוייה של העצם. בניגוד לספורט התחרותי, הוא לא מותח את הגוף עד הסוף, מאפשר מנוחה טובה והחלמה של רקמות הגוף. חוץ מזה, אפשר לאמן בחדר הכושר את שני המרכיבים החשובים במקביל: אירובי וכוח.
  • אני קורא במאמר שכל קבוצת שרירים צריכה 30 חזרות בשבוע. זה נכון? אם אני עושה 3 תרגילים לחזה, כל תרגיל 3 סטים בני 10 דחיקות יצא לי 90 חזרות באימון אחד לשרירי החזה. אפשר לקבל הסבר אודות כמות הסטים ומספר החזרות באימון אחד? אני מאמן כל קבוצת שרירים פעמיים בשבוע.
    • זה מגוון
      • אין מספר חזרות קבוע כמו שאין מספר סטים קבוע. המינון נקבע על ידי הכושר הגופני ומטרת האימון ולכן, עדיף להתייעץ עם מדריך מנוסה שיבדוק את מידת הכושר בגופני וידע להתאים את העומס הכללי אליך
  • שלום, ישנה טענה כי לכל אחד שלושלת מבני הגוף יש פוטנציאל ויכולת גובהה או נמוכה יותר לפתח מסת שריר. וכי יש להתאים את סוג תוכנית האימונים והתזונה לכל אחד ממבני הגוף. לדוגמה לאקטומורף יהיה יותר קושי לפתח מסת שריר מאשר סוגי גוף אחרים. עד כמה נכון או רק מיתוסים מופרכים?
    • טיפוסי הגוף המתוארים הם טיפוסים קיצוניים ובדרך כלל, מרבית האוכלוסיה, לא תהייה קיצונית. אקטומורף רזה, יפתח מסה שרירית ויכול להיראות שרירי, לא יהיה קושי כיוון שהוא בעל רקמת שומן נמוכה והשריר יראה היטב. אצל האדם השמן, רקמת השומן גדולה ומסתירה את השריר אבל,הוא מסוגל לפתח את השריר כמו כולם. בקיצור, העניין הוא וויזואלי ומסה שרירית תתפתח בצורה יפה אצל כל אחד מטיפוסי הגוף.
  • שלום רב קיצור הראש הארוך של הטרייספס בתרגיל מצד אחד מגביר את הפעילות החשמלית שלו קרי יותר יחידות מוטוריות משתתפות ומנגד , מעכב פעולתו האם קיצור הראש הארוך יגביר את מסתו או שמא יגרום להגברת המסה של 2 הראשים האחרים ?
    • מתנצל, הייתה תקלה באתר, מקווה שהתשובה תגיע עכשיו. התרגיל הוא תרגיל קשה לביצוע, לא בגלל המשקל בו משתמשים אלא בגלל הכיווץ המכסימלי במצבו הלא נוח של השריר. זה לא תרגיל שיגרום להתפתחות מסה, זה תרגיל שיקשה על המתאמן ויגרום להנאתו, זהו.
  • שלום רב קיצור הראש הארוך של הטרייספס בתרגיל מצד אחד מגביר את הפעילות החשמלית שלו קרי יותר יחידות מוטוריות משתתפות ומנגד , מעכב פעולתו האם קיצור הראש הארוך יגביר את מסתו או שמא יגרום להגברת המסה של 2 הראשים האחרים ?
    • הסחוס בברך אינו נפגע כתוצאה מפעילות עממית בחדר הכושר, לא נמצאו לכך ראיות. הסחוס, כמו כל רקמה בגוף, מת ונפגע כתוצאה מזקנה או עומס גדול מאוד ויוצא דופן כמו הרמת משקולות תחרותית. בכל מקרה, בתקווה שהגנטיקה טטבה, פעילות מתונה אינה מזיקה .
    • הגמישות ( נכון יותר להשתמש במילה אלסטיות), אינה נפגעת, נהפוכו, היא אף משתפרת. הגמישות בכתף או בירך נמצאה כמשתפרת גם אם לא עבדת ספציפית על הגמישות...עבדי בטווח תנועה מלא ותהני מהיתרונות.
  • בהמשך לתוכן הקודם , אז אני מבין כי לא משנה באיזה מנח תהיה הכתף עבור שריר הטרייספס ( לצורך הדוגמא - kickback ) לא נוכל להביא שריר זה גם לאי ספיקה אקטיבית וכי אין באמת התחשבות בסוג המנח בשרירים אלו ? נ.ב. תוכל לתת דוגמא להאמסטרינגס כפי שציינת ? תודה רבה על העזרה ויום נפלא
1 2 3 7
שינוי גודל פונט
ניגודיות