הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

חדר כושר

פורום חדר כושר

מנהלי הפורום

משה שחר
משה שחר / ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.
הודעות
124
פעילות אחרונה
מזמן, 19:42
ההודעה האחרונה
מ חזרות
מאור / 02/06/22 17:58
שריר תפוס
מ.ד שירותי ספורט / 01/06/22 10:06
שריר תפוס
מ.ד שירותי ספורט / 01/06/22 10:06

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • שלום כמה תרגילי כתפים מומלץ לבצע בחדר כושר ומהו מספר החזרות. האם יש הבדל בין 10 ל 12 חזרות? מתאמן בחדר כושר
    • והאם תוכנית שבה כל התרגילים הם 10 חזרות יש עם זה בעיה או עדיף לשלב מס חזרות לדוגמא 12 בחלק מהתרגילים
      • מספר החזרות המקובל הוא בין חזרה אחת לעשרים וחמש חזרות, אין מספר קבוע. מספר החזרות מהווה מרכיב אחד, משתנה אחד שניתן לשינוי באימון. מספר הסטים, זמן המנוחה, המשקל בו משתמשים, כל אלה נןתנים תמונה מלאה ולכן, ממליץ להתייעץ עם מדריך !
  • משה שלום: אני בן 40 מאמן כושר במקצועי, במהלך אימון כוח של שרירי החזה, כתף,יד אחורית, בצעתי אימון דרופ., כתוצאה מאימון זה נתפס לי שריר בגב (טרפז אמצע, לטיסומוס, וזוקפי הגב, לא סגור מה בדיוק. י זה הפעם הראשונה שבצעתי אימון זה לשרירים אלו. כמובן שבכל בסרגל מאמצים שכללו חודש מקדים של אימונים של איי , בי, שהתווספו ל ארבעה חודשים שבהם חזרתי להתאמן כמובן שהתחלתי עם סבולת שריר. בהמהלך אות אימון בצעתי שלושה תרגילים לחזה, לחיצת חזה בשכיבה עם משקולות, אותו תרגיל בשיפוע עליון ופרפר בשכיבה, לאחר אותו ביצוע של אותם תרגילים בשיטה של דרופ, התחלתי להרגיש כאבים בגב, ולא יכולתי להמשיך את שאר התרגילים בישיבה. אני כבר שלושה ימים עם כאבים ומנוחה כמובן, לוקח כדורים ומשחות. השאלה שלי אליך למה נתפס לי השריר? האם לדעתך זה עומס מידי גדול (לא עובד עם משקלים גדולים מידי 16 ק"ג התחלתי את הסט הראשון לדחיקת חזה עם משקולות). או אולי הבעיה אצלי בטכניקה, או שהגיל גבר עושה את שלו ואני לא יכול לבצע אימוני דרופ, אציין שעשיתי אותו אימון לקבוצת שרירים הנגדית לא קרה לי כלום. אשמח לתשובתך בנושא
    • אם הבנתי נכון, יתכן ושרירי הגב העמוקים נתפסו לך, יתכן על רקע של חוסר יציבות רגעי בין החוליות. אני לא חושב שזה קשור לטכניקה, אתה מנוסה ומאומן כך שהרקע הוא רפואי.
  • משה שלום: אני בן 40 מאמן כושר במקצועי, במהלך אימון כוח של שרירי החזה, כתף,יד אחורית, בצעתי אימון דרופ., כתוצאה מאימון זה נתפס לי שריר בגב (טרפז אמצע, לטיסומוס, וזוקפי הגב, לא סגור מה בדיוק. י זה הפעם הראשונה שבצעתי אימון זה לשרירים אלו. כמובן שבכל בסרגל מאמצים שכללו חודש מקדים של אימונים של איי , בי, שהתווספו ל ארבעה חודשים שבהם חזרתי להתאמן כמובן שהתחלתי עם סבולת שריר. בהמהלך אות אימון בצעתי שלושה תרגילים לחזה, לחיצת חזה בשכיבה עם משקולות, אותו תרגיל בשיפוע עליון ופרפר בשכיבה, לאחר אותו ביצוע של אותם תרגילים בשיטה של דרופ, התחלתי להרגיש כאבים בגב, ולא יכולתי להמשיך את שאר התרגילים בישיבה. אני כבר שלושה ימים עם כאבים ומנוחה כמובן, לוקח כדורים ומשחות. השאלה שלי אליך למה נתפס לי השריר? האם לדעתך זה עומס מידי גדול (לא עובד עם משקלים גדולים מידי 16 ק"ג התחלתי את הסט הראשון לדחיקת חזה עם משקולות). או אולי הבעיה אצלי בטכניקה, או שהגיל גבר עושה את שלו ואני לא יכול לבצע אימוני דרופ, אציין שעשיתי אותו אימון לקבוצת שרירים הנגדית לא קרה לי כלום. אשמח לתשובתך בנושא
  • שלום, אני מתאמן חדש בחדר כושר. אני מעוניין להתחיל ב3 ימי אימון בשבוע. הבעיה שיש לי רק 4 ימים שאני יכול להתאמן בהם רצוף. כלומר אני חייב לעשות שניים מהאימונים האלו יום אחרי יום. השאלה שלי, האם אני יכול לחלק את האימונים שאני עושה יום אחרי יום, ככה שהם יעבדו על קבוצות שרירים אחרות, וככה אאפשר לקבוצות השרירים לנוח.
    • אני ממליץ לנתחיל עם 3 פעמים בשבוע ולשלב, בימים אחרים אימון ארובי. חוץ מזה, מספר ימי האימון תלוי בעוצמת המאמץ ולכן, אתה חייב לקבל יעוץ מקצועי שיסדר את העומס בצורה הדרגתית בכל אימון .
  • האם ההשמנה משפיעה על העצמות ברגליים?
    • 1. היא יכולה להגדיל את צפיפות העצמות ואפילו מגדילה את מסת השרירים ברגליים. 2. נמצא כי היא משפיעה על מדדים שונים של האגן, גם אצל זכרים ובעצם, השמנה זכרית קיצונית המתרחשת בגיל ילדות, גורמת לאגן להתרחב ולהיראות "נשי" במדדיו...
  • נשאלנו על ארבעה תרגילים מורכבים לטרייספס האם תוכל לעזור?
    • אז ככה : 1. בשכיבה, לחיצת חזה צרה כנגד משקולות יד או מוט או סמיט משין. 2. שכיבת סמיכה צרה. 3. מקבילים בסמיכה צרה. 4. "ג'קסונים " כדאי להשתמש בטרמינולוגיה בה השתמשתי...
  • נשאלנו על ארבעה תרגילים מורכבים לטרייספס האם תוכל לעזור?
  • מחפשת השתלמויות בנושא אנטומיה יישומית לאימוני כושר ואימונים פונקצונאליים. האם תוכל להמליץ? להפנות?
    • זוכר אותך... אני מניח שתהיה לנו השתלמות בעוד כמה חודשים, לא הייתה השתלמות בגלל הקורונה. נפרסם את זה באתר
      • תודות לך אנטומיה היא אהבה גדולה שלי :-). אני זוכרת לחייוביות גדולה את הלימודים איתך. האם תוכל להמליץ על השתלמויות גם מחוץ לוינגייט?
        • אם יש לך זמן, תוכלי להרשם לקורסי אנטומיה כשומעת חופשית.
  • היי אשמח לדעת אם יש קורס מאמן כושר שמתמחה באימונים כח אשמח לפרטים 0544239489
    • הקורס עוסק באימונים השונים שאפשר לבצע בחדר הכושר, אין קורס ספציפי רק לכוח, גם לא צריך.
  • שמעתי אותך בהרצאה מדבר על עמוד השדרה של שימפנזה
    • שני ההבדלים העיקריים הם מידת הלורוזה המתונית ומספר חוליות המותניים. הלורדוזה המותנית של השימפנזה ואגב גם של הניאנדרטאל, קטנה יחסית לשלנו. מספר חוליות המותניים שלנו הוא 5, אצל שימפנזה 4. הבדלים אלו עוזרים לנו לקבל טווח תנועה גדול יחסית לשמפנזה.
  • שלום, אילו ספרים יכולים לעזור לעבודה בנושא הנ"ל? תודה מראש
    • 1. צור קשר עם אביטל, מנהלת הספריה בווינגייט, היא תפנה אותך למאגרי המידע הרלוונטים. 2. לפני שתגיע לספריה, מציע שתכין לעצמך מילות מפתח כמו גדילה, התפתחות, אימון, גיל ההתבגרות, ילדות וכדומה. הכותרת שכתבה היא כללית, אתה צריך לבוא ממוקד יותר. הייתי הולך על כותרת כזו " השפעת אימון הכוח על פרמטרים מורפולגים בתקופת ההתבגרות". הנושא נחקר ותמצא המון חומר
  • היכן אוכל למצא תכנית שבה לכל קבוצת שרירים יש תרגיל אחד. שמתי לב שכל התרגילים למשל לחזה, עושים את אותה הפעולה, קרוב המרפקים אחד לשני. כנ"ל כל שאר התרגילים לקבוצות השריר השונות. אולי פשוט לתפוס איזשהו תרגיל שמוצא חן בעיני ולעבוד עליו?
    • אני מבין שאתה מחפש מגוון תרגילים, זה מבורך. יש מספר תרגילים בסיסיים שכגאי לבצע בחדר הכושר: סקווט, לחיצת חזה, לחיצת כתפיים ואת תרגיל החתירה. נסה לחפש ביוטיוב סרטונים לפי מילות המפתח שכתבתי. אגב, מציע לך ללמוד בקורס חדרי כושר, אז תבין הרבה יותר.
1 2 3 5
שינוי גודל פונט
ניגודיות