הכנס את החיפוש שלך

חדר כושר

פורום חדר כושר

מנהלי הפורום

משה שחר
משה שחר / ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.
הודעות
26
פעילות אחרונה
מזמן, 22:32
ההודעה האחרונה
משקל שונה
איציק / 13/05/21 22:32
השפעה של נפח מצטבר לעומת רצף
נתנאל / 19/04/21 23:25
איזה אימון מתאים לי
רות / 17/04/21 12:52

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

העלה קובץ

ההודעות ותגובות

  • משה שלום, האם זה בסדר/נכון למתאמן מבוגר עם מגבלה בכתף אחת לאפשר לו לקחת משקולות במשקל שונה לכל יד,כלומר בצד המוגבל משקל נמוך ובצד השני משקל קצת יותר גבוה. למתאמן זה יש קושי עצום בביצוע הרחקת כתף באזור המוגבל. שמעתי שעדיף לתת משקל נמוך העיקר שיהיה משקל שווה בשני הצדדים,האם יש אמת בדבר. תודה.
  • אני מחפש תשובה לתהייה הבאה: אשתמש בתרגיל הברפיז לצורך הדוגמה, אבל העיקרון רלוונטי הרבה יותר מהתרגיל ומבחינתי ניתן לייחס את השאלה לכל תרגיל אחר, מתחום הסיבולת או מתחום הכח - ביצוע תרגיל הברפיז במשך שעה שלמה, עם הספק של 300 חזרות לצורך העניין, ולעומת זאת ביצוע אותן 300 חזרות בצבירה על פני כל היום, למשל 30 חזרות כל שעה למשך 10 שעות. 1. האם ניתן לייחס אפקטיביות ברמה גבוהה לחלוקה על פני השעות לאורך היום? 2. מהם ההבדלים העיקריים בין 2 השיטות ברמה הפיזיולוגית? 3. איפה יתבטא ההבדל, אם יש כזה, בשיפור מרכיבי הכושר הרלוונטיים? תודה רבה על כל תשובה.
    • שאלתך עוסקת בהבדל בין אימון מרוכז לבין חלוקת העומס לאורך היום. אישית, אני חושב שכדאי לבצע אימון מרוכז, אחד, לא לפזרו לאורך היום, איו בזה כל תועלת וחוץ מזה, מתי תספיק להתאושש ? מבחינה קלורית, זה לא משנה, בזבזת את אותן הקלוריות.
  • בת 65 סובלת מקרע בשתי הכתפיים ומשחיקת סחוס בברכיים . רוצה להתעמל אך איני יודעת מה מתאים לי
    • שלום רות יש,אפשרות להתאים לך אימון בחדר הכושר. יש תרגילים שלא יוצרים עומסים על המפרקים ומצד שני מחזקים את כל שרירי הגוף. את צריכה מדריך טוב ואם תרצי , תוכלי לקבל יעוץ מרפואת ספורט בווינגייט.
  • האם יש משמעות לספורט על אופניים חשמליים כחלק מתוכנית אימון של חדר כושר?
    • נדמה לי שהתכוונת לאימון אופניים בחדר הכושר... נסח שוב את השאלה בבקשה.
    • נדמה לי שהתכוונת לאימון אופניים בחדר הכושר... נסח שוב את השאלה בבקשה.
  • שלום משה אני בוגרת וינגייט מקורס מדרכי כושר..עלה ויכוח בין המיתאמנים ..אם נכון לבצע חתירה בפולי תחתון כי נגד חבל ולא אביזר המיועד לזה כדי להרוויח תווך תנועה בסוף תרגיל ..מה תשובתך? ועזרתך בנושא בבקשה
    • העניין העיקרי הוא העומס הגדול שנוצר על הגב. תנועה של הגב, במהלך ביצוע החצירה, היא בדיוק הדבר הכי לא מומלץ והוא עלול, לאורך זמן להוות גורם לפריצות דיסק. התרגיל הנכון צריך להתבצע בגו ניטרלי, שישאר כך לאורך כל זמן הביצוע.
      • מנסיוני כחותר 20 שנה בסירות חתירה בירקון, חלק גדול מהעומס של משיכת המשוטים הינו על הגב. והתנועה מתבצעת תוך כדי הפעלת הגב, הישענות קדימה, ומשיכה תוך כדי הטיית הגב לאחור.
  • מה זה "אימון מעל הסף האיאירובי"
    • https://www.wincol.ac.il/%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%9D/%D7%A4%D7%99%D7%96%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94/%20%D7%9E%D7%91%D7%93%D7%A7-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9C%D7%A1%D7%A3-%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A6%D7%AA-%D7%97%D7%9C%D7%91/
    • אנאירובי
      • https://www.wincol.ac.il/%D7%9E%D7%95%D7%9E%D7%97%D7%99%D7%9D/%D7%A4%D7%99%D7%96%D7%99%D7%95%D7%9C%D7%95%D7%92%D7%99%D7%94/%20%D7%9E%D7%91%D7%93%D7%A7-%D7%97%D7%93%D7%A9-%D7%9C%D7%A1%D7%A3-%D7%97%D7%95%D7%9E%D7%A6%D7%AA-%D7%97%D7%9C%D7%91/
  • שלום מישהו יודע להמליץ לי איך לנקות מזרון פאזל שהוזנח כמה חודשים? האם אפשר עם מים? תודה
    • הרי כל מזרן מורכב מחומר אחר, רק המוכר ידע.
  • האם אימון של כשעה וחצי שעתיים יכול להיות פחות אפקטיבי ואף לגרוע מהתוצאות? מה טווח הזמן האידיאלי לאימון כוח? (המטרה העלאת מסת שריר)
  • האם אימון של כשעה וחצי שעתיים יכול להיות פחות אפקטיבי ואף לגרוע מהתוצאות? מה טווח הזמן האידיאלי לאימון כוח? (המטרה העלאת מסת שריר)
    • אימון ארוך כזה מכיל מנוחה ארוכה. זה לא פסול אבל אני מניח שאתה יודע שאימון בהפסקות קצרות הוא אפקטיבי יותר. מבלי להכיר את האימון שלך, אני מניח שאתה לא משתמש בשיטות אימון כדוגמת דרופ סט, דבר שאני ממליץ מאוד.
  • בהתחלה שעושים סקוואט - במשקל גוף בלבד (114 קילו), ואחר כך כמה ימים אי אפשר לעלות מדרגות מרוב שהשרירים תפוסים, יש משהו שאפשר לעשות בשביל למנוע את זה? המכשירים בחדר כושר שלא מבוססים על משקל גוף לא מאה אחוז מתאימים לי בגלל בעיית השמנה. (מתקשה לקרב את הרגליים לבטן - למשל בדחיקה עם הרגליים).
    • הכאבים מעידים על עוצמת אימון שעברה סף מסויים,מעבר למה שכדאי היה. אם האימון היה הדרגתי, הכאב לא היה מופיע. במקרה שלך, עבדת עם משקל הגוף בלבד כך שקשה לבצע משהו קל יותר וכאב השרירים טבעי . אין מה לעשות, פשוט עבוד בהדרגתיות והפחת את העומסים הבאים, פחות חזרות במקרה שלך.
  • מתי השרירים ריקים מגליקוגן, והגוף מתחיל להשתמש בשומן לאנרגיה?
    • והשימוש במאגרי האנרגיה הוא לא בסגנון של : הילוך ראשון גליקוגן והילוך שני שומן. חוץ מזה, השאלה צריכה להיות מתי המאגר יותר דומיננטי. בכל מקרה, כדי לקבל זמנים מדוייקים, ממליץ לפנות לרותם בפורום פיזיולוגיה.
  • משה שלום האם אפשר לבצע את תרגיל הפול אובר כנגד פולי עליון בעמידה עם גב ישר או שמומלץ לבצע בהטית גו
    • שתי האפשרויות טובות, אני מעדיף לעמוד בצעד פביעה, צעד קדימה, זה נוח יותר לקיבוע הגו, לייצובו.
שינוי גודל פונט
ניגודיות