הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

תזונה

פורום תזונה

מנהלי הפורום

בן אל ברקוביץ
בן אל ברקוביץ / תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.
הודעות
454
פעילות אחרונה
מזמן, 17:23
ההודעה האחרונה
פחמימות לאחר אימון משקולות (לבניית שריר וירידה באחוזי שומן)
נדב / 17/07/24 21:46
אבקת קקאו
סלינה / 14/07/24 09:38
מגנזיום גליצינאט
סופי / 14/07/24 09:34

פורום

הוסף הודעה חדשה

הוספת הודעה חדשה

ההודעות ותגובות

  • שלום. יש אנשים שרזים מטבעם, ולאורך כל חייהם לא השמינו למרות שיש להם תאבון בריא. האם לאנשים כאלו יהיה קשה ואולי אפילו בלתי אפשרי לפתח מסת שריר בתקופת אימונים. הרי יש צורך להגיע לעודף קלורי בכדי לעלות מסת שריר. אבל מה עושים אנשים שהגוף שלהם נשאר תמיד רזה אפילו שיש להם תאבון בריא ויחסית אוכלים הרבה? תודה.
  • שלום, כמה שאלות: 1. כמה ק"ג עולים במהלך המחזור? 2. איזה שמן חסר טעם הכי מומלץ? מצאתי שמן זרעי ענבים אבל הוא מזוכך, כדאי לוותר? 3. בתקופות שבהן אני חורגת מעט מאכילה בריאה ומאוזנת אני עולה במשקל מאד מאד מהר. זה יכול להתבטא במשקל אחרי יום/ יומיים. האם זה הגיוני? תוך כמה ימים עולים במשקל במידה ולא שומרים? (אני לא מתכוונת לממש ארוחות שחיתות אבל כן מידי פעם במהלך השבוע: ממתק/ פיצה/ פסטה וכדומה שאני לא רגילה לאכול).
  • שלום לבן אל, ראשית תודה לתשובה בענין ירקות קפואים בהמשך לתשובה שלך האם כול הירקות הקפואים לא צריך לבשל אותם רק לחמם? כמו שעועית ירוקה ,אפונה וגזר וכו' תודה רבה סופי
  • שלום רב לבן אל, אני על גבול הסכרת,ואומרים שאפשר במצבי לאכול 3 סוגי פירות ליום מבדיקה שעשיתי של הסוכר לפירות הבאים בננה-מכילה 17 גרם סוכר תפוח עץ-מכיל 23 גרם סוכר ותפוז-מכיל 23 גרם סוכר סך הכול 63 גרם שזה אומר 15 כפיות סוכר זה נישמע הרבה ,האם אני מסתכנת באכילת שלושת הפירות הללו ליום? רוצה לציין שאני לא חולת סכרת אלה נימצאת בטווח הגבולי תודה שלומית
  • שלום, מה יקרה אם אבצע אימוני משקולות אך אשאר עם מאזן קלורי ניטרלי, ואסתפק בצריכת חלבון של אחד גרם עבור כל מקשל גוף. האם במצב כזה סביר שאשאר באותו משקל גוף אך אהיה יותר חטוב ושרירי ועם פחות שומן? או שאולי דווקא לצפות שלא יקרה כלום במבנה ומראה הגוף שלי? תודה.
  • שלום לבן אל, רוצה לישאול לגבי פקטין שנימצא בתפוח עץ אומרים שהוא מצוי בגרעיני התפוח ובקליפה, האם צריך לאכול את גרעיני התפוח כדי לקבל פקטין? או אפשר להסתפק בקליפת התפוח? וכמה לאכול מיזה כדי להפיק את הכמות היומית? תודה סוזן
  • האם גבינה צהובה )מוצרלה, צדר) מעלה כולסטרול. עלולה לעורר תגובה אלרגנית בגוף
  • שלום לבן אל, האם צריך לבשל את גרגירי חומוס שקונים בסופר:שקית של גרגירי חומוס קפוא ? תודה סופי
  • שלום לך הייתי רוצה לשמוע את דעתך על מזונות שיעזרו למי שסובל מתת פעילות בלוטת התריס. האם מזון ללא תרופות יכולים לעזור תודה
  • שלום לבן אל, שואלת לגבי צריכת קינמון האם יש הגבלה ומה המינון הרצוי ביום? אני מתכוונת לתבלין האם כול תבלין קינמון הוא בריא? האם אכילת תפוז אחד שלם ביום מספק את כמות הצריכה של ויטמין סי ביום אחד? תודה שרונה
  • שלום, על פי קשת המזון שמשרד הבריאות מפרסם לאוכלוסיה הכללית: ירקות, פירות ודגנים נמצאים בראשית הפרמידה. ואילו חלבונים מומלץ לצרוך פחות. השאלה האם המלצת הפרמידה משתנה כאשר מדובר על מתאמני חדר כושר שמנסים לפתח שרירים. האם במצב כזה מומלץ דווקא להרבות בצריכת חלבון על חשבון הדגנים והפחממות? הרי מתאמנים צריכים להגביר את צריכת החלבון היומית שלהם לאזור ה1.6- 2.2 גרם חלבון במקום 0.8 גרם באוכלוסייה הכללית . כאשר אוכלים הרבה חלבון זה משביע ואז אוכלים פחות פחממות? תודה
  • שלום אם לצורך העניין אני אופה בתנור פילה עוף וטרם האפיה הוא שקל 400 גרם ואחרי האפיה 300 גרם, האם עליי להתייחס לערכים התזונתיים לפי 300 גרם? נניח שבמאה גרם מוצר של פילה עוף יש 20 גרם חלבון, אז הכנסתי לגוף שלי 80 גרם חלבון (לפי 400 גרם מוצר טרם אפיה) או 60 גרם חלבון (לפי 300 גרם מוצר אחרי אפיה)?
1 2 3 4 5 17