הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

עקרונות לשבירת לחץ על כל המגרש

עקרונות לשבירת לחץ על כל המגרש

מאת: Marie Rose
שבירת לחץ על כל המגרש
06 - 07 - 22

ישנם כמה סוגים של הגנת לחץ על כל המגרש ולכל הגנה מפתחות ומטרות משל עצמה. כמו כן, לא כל עיקרון המתואר כאן יתאים מול כל סוגי ההתקפות, אך כל מבנה הגנה בו נשתמש לשבירת לחץ ההגנה יהיה מבוסס על רוב העקרונות המפורטים ברשומה זו

המטרה הראשונה של קבוצת ההגנה היא להלחיץ את קבוצת ההתקפה: ליצור בלבול, חוסר וודאות ותחושה של חוסר שליטה. התלהבות, אגרסיביות ואנרגייה גבוהה יהפכו כל הגנה ליעילה יותר במידה כזו או אחרת.

 

הדבר השני שקבוצת ההגנה תרצה להשיג הוא את הוצאתה של קבוצת ההתקפה מהמבנה ההתקפי הרגיל שלה. אם למשל ההתקפה רגילה להביא שחקן אחד כדי להעביר את הכדור מעבר לחצי, הרי שהגנת הלחץ שלנו צריכה לגרום להתקפה להביא לשם עוד שחקן. אם ההתקפה רגילה לרוץ, ההגנה תרצה לעכב את היציאה להתקפה. אם ההתקפה אוהבת להכניס כדור לגארד, ההגנה תרצה למנוע את המסירה הראשונה לגארד ולגרום לפורוורד להתחיל את ההתקפה.

 

הדבר השלישי שקבוצת ההגנה עשויה לרצות כאשר היא משתמשת בלחץ שלה הוא לשנות את קצב המשחק: אולי כי היא בפיגור וצריכה לייצר עוד מצבים התקפיים, ואולי כי מובילי הכדור של קבוצת ההתקפה מחליטים החלטות לא טובות תחת קצב מהיר. במקרה כזה שמירה כפולה על הכדור וניסיונות חטיפה של מסירות הם כלים טובים ליצירת קצב מהיר.

 

 

עקרונות נוספים

  1. להכריח את ההתקפה לקבל את הכדור כמה שיותר קרוב לקן הבסיס (baseline) שלה, כדי ליצור תחושה של חוסר מקום. במצב כזה השחקן עם הכדור יתקשה לזוז לאחור או לצדדים משום שאין לו הרבה מקום לעשות זאת.

 

  1. מציאת השחקן המרכזי ומניעת הכנסה קלה של הכדור, גם אם זו לא המטרה הראשונה של ההגנה וגם בהגנה אזורית.

 

 

  1. תקשורת ברורה מול חסימות שמבצעת ההתקפה, כך שבמצבי מסירה, הכדור יימסר לאחור או הצידה אבל בכל מקרה נמסר לא קדימה. במקרה הצורך, צריך לאפשר לשחקן שאינו מוביל כדור מרכזי בקבוצת ההתקפה לקבל את הכדור.

 

  1. תנועה יחד עם שחקני ההתקפה על מנת להקשות על המוסר להחליט מתי ולאן למסור. הפעלת לחץ על קווי המסירה תגרום ללחץ נוסף על ההתקפה. סטאנטים ואגרסיביות מוגברת על הכדור.

 

  1. לא לאפשר לשחקן ההתקפה להיות זמין למסירה, אלא לעמוד בזווית שתגרום למוסר לחשוש.

 

  1. לא לאפשר לשחקן ההתקפה ליצור מגע ולנעול אותי. כלומר, להשתדל להקשות על מסירה מבלי לאפשר לו לברוח.

 

 

  1. מול העמסה נוספת של ההתקפה: מציאת השחקנים המרכזיים ומניעת קידום הכדור במגרש בצורה קלה.

 

  1. תקשורת בין שחקני ההגנה כדי לאפשר ליווי של שחקני ההגנה שמנסים להתגנב בין קווי ההגנה.

 

 

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

הגנת לחץ על כל המגרש

הגנת לחץ על כל המגרש

שבירת לחץ על כל המגרש
26 - 04 - 2022
קרא עוד
לחץ על כל המגרש – רמי הדר

לחץ על כל המגרש – רמי הדר

שבירת לחץ על כל המגרש
28 - 03 - 2022
קרא עוד