הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

הגנת לחץ על כל המגרש

הגנת לחץ על כל המגרש

מאת: rafi
שבירת לחץ על כל המגרש
26 - 04 - 22

מהן המטרות של הגנת לחץ על כל המגרש? מה הם העקרונות שיוציאו את קבוצת ההתקפה מהקצב שלה מהאסטרטגיה המועדפת עליה ומתחושת השליטה בהתקפה – מאת גלעד ערמון

המטרה הראשונה של קבוצת ההגנה היא להלחיץ את קבוצת ההתקפה – ליצור בלבול, חוסר ודאות ותחושה של חוסר שליטה. התלהבות, אגרסיביות ופעילות אנרגטית יהפכו כל הגנה להגנה מעט יותר יעילה.
הדבר השני שקבוצת ההגנה תרצה להשיג, הוא הוצאת קבוצת ההתקפה מהמבנה ההתקפי הרגיל שלה. אם ההתקפה רגילה להביא שחקן אחד כדי להעביר את הכדור מעבר לחצי, הגנת הלחץ שלנו צריכה לגרום להתקפה להביא לשם עוד שחקן. אם ההתקפה רגילה לרוץ, ההגנה תרצה לעכב את היציאה להתקפה. אם ההתקפה אוהבת להכניס כדור לגארד, ההגנה תרצה למנוע את המסירה הראשונה לגארד ולגרום לפורוורד להתחיל את ההתקפה.
הדבר השלישי שקבוצת ההגנה עשויה לרצות כאשר היא משתמשת בלחץ שלה, הוא לשנות את קצב המשחק. אולי כי היא בפיגור וצריכה עוד מצבים התקפיים, ואולי כי מובילי הכדור של קבוצת ההתקפה מחליטים החלטות לא טובות תחת קצב מהיר. במקרה כזה, שמירה כפולה על הכדור וניסיונות חטיפה של מסירות הם כלים טובים על מנת ליצור קצב מהיר.

 

עקרונות נוספים להגנת לחץ על כל המגרש:
1. להכריח את ההתקפה לקבל את הכדור כמה שיותר קרוב לבייסליין שלה, כדי ליצור תחושה של חוסר מקום. במצב כזה השחקן עם הכדור יתקשה לזוז לאחור או לצדדים משום שאין לו הרבה מקום לעשות זאת.
2. גם בהגנה אזורית, מציאת שחקן מרכזי ומניעת הכנסה קלה של הכדור, גם אם זו לא המטרה הראשונה של ההגנה.
3. תקשורת ברורה מול חסימות שמבצעת ההתקפה, כך שאם הכדור נמסר, הוא נמסר לאחור או הצדה, ובכל מקרה לא קדימה. במקרה הצורך, לאפשר לשחקן שאינו מוביל כדור מרכזי בקבוצת ההתקפה לקבל את הכדור.
4. תנועה יחד עם שחקני ההתקפה על מנת להקשות על המוסר להחליט מתי ולאן למסור. הפעלת לחץ על קווי המסירה תגרום ללחץ נוסף על ההתקפה.
5. לא לאפשר לשחקן ההתקפה להיות זמין למסירה. לעמוד בזווית שתכריח את המוסר לחשוש.
6. לא לאפשר לשחקן ההתקפה ליצור מגע ולנעול אותי. להשתדל להקשות על מסירה מבלי לאפשר לו לברוח לי.
7. מול העמסה נוספת של ההתקפה, מציאת שחקנים מרכזיים ומניעת קידום הכדור במגרש בצורה קלה.
8. תקשורת בין שחקני ההגנה כדי ללוות את שחקני ההתקפה שמנסים להתגנב בין קווי ההגנה.
9. מניעת אפשרויות המסירה של שחקן ההתקפה על ידי כניסה לקווי המסירה, סטאנטים ואגרסיביות מוגברת על הכדור.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

עקרונות לשבירת לחץ על כל המגרש

עקרונות לשבירת לחץ על כל המגרש

שבירת לחץ על כל המגרש
06 - 07 - 2022
קרא עוד
לחץ על כל המגרש – רמי הדר

לחץ על כל המגרש – רמי הדר

שבירת לחץ על כל המגרש
28 - 03 - 2022
קרא עוד