הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

כנס: הנהגת בריאות ונטורופתיה בספורט

כנס: הנהגת בריאות ונטורופתיה בספורט

מאת: Marie Rose
ביה"ס למאמנים ולמדריכים, רפואה משלימה, חדשות
08 - 01 - 23

הכנס שעמד בסימן 14 שנים להיווסדו של מסלול לימודי הנטורופתיה של מכון וינגייט, הציג את כוחה של הגישה הנטורופתית בפיתוח מודעות והענקת כלים לבריאות מיטבית גם בספורט העממי וההישגי. הכנס כלל הרצאות מומחים מעולמות הנטורופתיה והמחקר בנושאי תזונה טבעית להתאוששות, המיקרוביום האנושי וביצועים בספורט וסקירת מחקר עדכנית בנושאי האטת תהליכי הזדקנות

כנס החורף השנתי של מסלול הנטורופתיה בבית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט בנושא הנהגת בריאות ונטורופתיה בספורט התקיים אתמול (רביעי) במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. הכנס שעמד גם בסימן 14 שנים להיווסדו של המסלול בהובלת ראשת התחום ד"ר מירה כהן שטרקמן, התקיים במעמד מנהל בית הספר, יעקב ג'ינו שבירך את באי הכנס: נטורופתים ומטפלים, סטודנטים, שוחרי בריאות וספורטאים ובהם גולש הרוח המעוטר גל פרידמן, מדליסט הזהב האולימפי הראשון של ישראל, מדליסט ארד אולימפי ואלוף עולם – וכיום, מאמנה של נבחרת הגברים של ישראל בגלישת רוח.

מנהל בית הספר למאמנים יעקב ג'ינו בכנס המסלול לנטורופתיה (צילום: אבי שי, מכון וינגייט) 

ראשת התחום ד"ר מירה כהן שטרקמן הציגה את עקרונות הנטורופתיה ויישומם בחיי היום-יום, את חשיבות פיתוחן של גישה הוליסטית ומודעות פנימית לבריאות בקרב העוסקים בספורט העממי כמו גם בספורט ההישגי. ד"ר כהן שטרקמן הציגה מסקנות מחקריות אודות החיבור בין גוף ונפש בין היתר בהצגת נתונים מעבודת הדוקטורט שלה וכן הציגה יישומים של זן יפני בעולם ההייטק ויעילות יישומם בספורט תחרותי והציגה חומרים מתוכנית הסייבר הלאומית של ישראל והקשרים שלהם לפיתוח תכנית טיפולית בנטורופתיה. תהליך שילוב הספורט כחלק בלתי נפרד ממסלול ארבע שנתי בנטורופתיה במכון וינגייט החל לפני כחמש שנים וכיום נוצר מסלול ייחודי בארץ ובעולם מבוסס ראיה בנושא נטורופתיה-ספורט.

 

ד"ר מירה כהן שטרקמן בכנס לציון 14 שנים להיווסדו של המסלול במכון וינגייט (צילום: אבי שי)

ראשת התחום, ד"ר מירה כהן שטרקמן: "בהרצאתי הצגתי את עקרונות הנטורופתיה ויישומם בחיי היום-יום, את חשיבות הגישה האינדיבידואלית וההוליסטית לצד פיתוח מודעות פנימית להבנה בהירה של הצרכים האישיים, והיעדים למימוש הפוטנציאל  – הן של העוסקים בספורט עממי והן של הספורט התחרותי האולימפי – תוך הפניה לטכניקות הנהוגות אצל ספורטאי המזרח ביפן וסין ובמקורות עם ישראל וכן, מסקנות מחקריות אודות החיבור בין גוף ונפש – בין היתר בהצגת נתונים מעבודת הדוקטורט שלי וכן יישומים של זן יפני מעולם ההייטק והסייבר ותרומתם הפוטנציאלית לספורט התחרותי".

מעניינת במיוחד הייתה הרצאתה של ד״ר דנה אדלר פורטל, מנהלת יחידת המחקר של המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט שסיפרה על המחקר פורץ הדרך המתנהל בימים אלו במרכז בשיתוף מכון ויצמן, לבדיקת השפעתו של המיקרוביום האנושי על ביצועים בספורט.

ד"ר דנה אדלר פורטל, מנהלת היחידה למחקר במרכז לרפואת ספורט ולמחקר על מחקר המיקרוביום (צילום: אבי שי)
על תזונה נטורופתית להתאוששות בספורט הרצה השף צחי בוקששתר, הנמנה עם מרצי המסלול. בוקששתר הציג כלים מן התזונה הנטורופתית המיועדים ללמד את הגוף לספוג מיקרו-נוטריאטנטים מן המזון בהתאם לצריכה הספציפית של האדם והספורטאי, את יתרונות השיטה הטבעית האינדיבידואלית לטובת שיפור ביצועים והעניק טיפים להקפדה על תזונה גם בזמנים של יציאה מן השגרה כגון: נסיעות ושהות בחו"ל.

כנס המסלול לנטורופתיה בבית הספר למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט

 

לסיום, זכו משתתפי הכנס לסקירה מחקרית מרתקת מפי ד״ר אמוץ זיו אב, מומחה לביולוגיה תאית, בנושא האטת תהליכי הזדקנות, אודות היכולות של הגוף ללכת אחורה בזמן, כלומר להצעיר מטבוליזם פנימי בזכות יצירת סטרס מכוון וממוקד באמצעים טבעיים של שיטות תזונה, חום, קור ופעילות גופנית.

סקירת ספרות מחקרית עדכנית ומרתקת מפי ד"ר אמוץ זיו אב

למידע על לימודי מסלול הנטורופתיה של בית הספר הלאומי למאמנים ולמדריכים – מכון וינגייט לחץ כאן.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות, מאמרים
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד