הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

מעקב פיזיולוגי לנבחרת כדורעף החופים

מעקב פיזיולוגי לנבחרת כדורעף החופים

מאת: Marie Rose
חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
06 - 05 - 21

מיזם ייחודי לבחינת השפעותיהם של מדדי עייפות שרירית ומצב ההידרציה על יכולת הניתור והביצועים של שחקני כדורעף חופים במהלך טורניר, מתקיים בימים אלו במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, במסגרתו התבצעו מבדקים בסימולציית טורניר בחוף פולג בנתניה. אוהד רדקו, מאמן נבחרות כדורעף החופים של ישראל: "למעקב פורץ הדרך הזה יש חשיבות גדולה מבחינתנו"

יצא לדרך המיזם הייחודי לבחינת השפעותיו של טורניר על מדדי העייפות השרירית ומצב ההידרציה (מיום) של שחקני נבחרת ישראל בכדורעף חופים, בהובלת הפיזיולוגים של המאמץ, רותם כסלו כהן ועידן חרט מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, ואוהד רדקו, מאמן נבחרות כדורעף החופים של ישראל.

 

במסגרת המיזם, התקיים בשבוע שעבר ביום חם במיוחד בחוף פולג בנתניה, יום מבדקים ייחודי לאורכה של סימולציה המדמה טורניר אמיתי שכלל שני משחקים מלאים (הכוללים 3 מערכות משחק מלאות) עם זמן מנוחה של שעתיים בין סיום המשחק הראשון לתחילת המשחק השני.

 

בטורניר נטלו חלק שחקני נבחרות ישראל: נוגה מאור, יהלי עשוש, אלבי אלרוד, מיכל ברניק, איילון אלעזר, ריבר דיי, מאי גולדשטיין, תומר הדר, עופרי מסורי ודוד לנציאנו ששיחקו בהתלהבות – בהתאם להנחיותיו הטקטיות של המאמן אוהד רדקו – במטרה לשמר עצימות אימון גבוהה לאורך הטורניר כולו.

 

עם צוותי האימון והמרכז לרפואת ספורט ולמחקר נמנו גם התזונאי בן אל ברקוביץ, מתאמת המחקר ענבר וינרסקי, מאמן אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט בכדורעף חופים, שון לויתן ומאמן הכושר ירון גנקין.

 

 

 

לדברי פיזיולוגית המאמץ, רותם כסלו כהן: "המבדקים שנבחרו בקפידה על פי ספרות מחקרית רלוונטית ובהמשך לפיילוט שנערך במכון וינגייט לפני כחודש וחצי, בוצעו לפני תחילת כל משחק ובסיומו. המבדקים כללו מדידות של משקל לפני המשחקים ולאחריהם לשם אומדן איבוד הנוזלים, בדיקות לקטט ודופק להערכת עצימות המשחקים, ניתור לגובה (מהמקום) וספרינטים (מאוצים) למרחק 8 מטרים. כמו כן, בתום כל משחק בוצעה גם הערכה סובייקטיבית של דרגת הקושי על ידי שימוש בסולם בורג. בנוסף בוצע תיעוד מדויק של סוג המזון, המים והשתייה בהם הצטייד כל שחקן.

 

כמו כן, בוצעו מדידות של משתנים סביבתיים דוגמת הטמפרטורה ועוצמת הרוח – ובימים אלו, צוות המרכז לרפואת ספורט ולמחקר עמל בשיתוף מאמן הנבחרת על ניתוח תוצאותיהם של סוללת המבדקים.


הפיזיולוגים רותם כסלו כהן ועידן חרט ביום המבדקים בחוף פולג בנתניה.

 

אוהד רדקו, מאמן כדורעף החופים הלאומי, מסכם: ״יום המבדקים היה המשך מוצלח לפיילוט שקיימנו במכון וינגייט. למעקב פורץ הדרך הזה יש חשיבות גדולה מבחינתנו, שכן הוא מספק לנו נתונים בעלי משמעות פיזיולוגית וטקטית כאחד. למשל, הניתור של שחקן כדורעף חופים הוא פרמטר שיכול להכריע תחרות! חשוב לי כמאמן להכיר את אופי היכולות של השחקן: אם למשל שחקן מנתר לגובה 90 ס״מ בתחילת משחק אבל רק לגובה 70 ס״מ לקראת הסוף שלו – יש לכך משמעות גדולה מבחינת הסיכוי שלנו לנצח את המשחק שכן, מידע כזה יכול לאפשר לי כמאמן למצוא פתרונות לא רק ברמת תוכניות האימונים, אלא גם בתוכנית התזונה או ברמה הטקטית של המשחק. אין ספק שלמעקב פורץ הדרך הזה יש חשיבות גדולה מבחינתנו. בחמש השנים האחרונות הצלחנו לייצב מערכת הישגית עם מעטפת מלאה מגילאי 13 ועד לגיל בוגרים – מערכת שכל מטרתה היא להגיע להישגים באליפויות גילאים, סבב עולמי וגם דירוג בין-לאומי. יש לנו ספורטאים מעולים שעל אף שנת הקורונה ששיתקה הכול עדיין חולמים, מסוגלים ומכוונים כבר למשחקים האולימפיים בפריז 2024״.

 

 

 

בשבוע הבא, עם פתיחתה של עונת תחרויות בין-לאומית עמוסה במיוחד, ייצאו שחקני נבחרת העתודה לאליפות אירופה עד גיל 22 שתיפתח ב-13 במאי באוסטריה בהם צפויים לשחק הצמדים נוגה מאור ויהלי עשוש, איילון אלעזר וריבר דיי, והמחליפים תומר הדר ומאי גולדשטיין – ומשם תמשיך הנבחרת לתחרות הסבב העולמי (כוכב 1) בהונגריה.

 

 

בימים אלו הוחל במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, בהליכי בנייתו של מתקן אימונים לאומי משודרג עבור נבחרות כדורעף החופים שיכלול 5 זירות משחק, בעלות המוערכת ב-2.2 מיליון ש"ח.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד