הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

נבחרת הבייסבול: "להביא מדליה אולימפית למדינת ישראל"

נבחרת הבייסבול: "להביא מדליה אולימפית למדינת ישראל"

מאת: מארי-רוז גוטמן
מערכת אתר מכון וינגייט
ספורט הישגי, חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר
14 - 01 - 20

20 משחקני נבחרת הבייסבול האולימפית של ישראל פקדו השבוע את המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט לצורך ביצוע בדיקות המעטפת הרפואית. מנהלה המקצועי של הנבחרת, פיטר קורץ, מספר על החיבור החזק של שחקני הנבחרת לישראל ועל התקווה הגדולה לזכות במדליה במשחקים האולימפיים בטוקיו: "מתמטית הסיכוי הוא 50%". הנבחרת תתכנס למחנה אימון בארה"ב שבועיים לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו

שחקני נבחרת הבייסבול האולימפית של ישראל שהגיעו ארצה בסוף השבוע האחרון לביקור בן שבוע, לא פסחו גם הפעם על ביקור במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט. לאחר ביקורם במכון וינגייט של 4 משחקני הנבחרת בחנוכה האחרון, הגיעו יתר 20 הספורטאים למרכז לרפואת ספורט ולמחקר של המכון לצורך ביצוען של בדיקות המעטפת הרפואית לרבות אקו לב, מבדק ארגומטריה ופגישה עם רופאת הסגלים האולימפיים, ד"ר לובה גליצקיה.
בדרך למבדקי המעטפת הרפואית במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט
הבדיקות האינטנסיביות בוצעו בשלושת הימים האחרונים, ע"י ראש תחום מעבדות של המרכז, לבנה זיגל, והטכנאית הרפואית, עליזה אברהם. ד"ר אייל שרגל, מנהל המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מסביר: "כל אחד מחברי נבחרת הבייסבול ביצע בדיקת מאמץ (ארגומטריה) ובדיקת אקו (אולטרסאונד) של הלב, כבדיקות שגרה שמבצעים כל הספורטאים האולימפיים. בדיקת המאמץ נערכת אחת לשנה ואילו בדיקת האקו נערכת פעם אחת בכל מחזור אולימפי – כפי שנקבע ע"י הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי ורופאת הסגלים האולימפיים, ד"ר לובה גליצקיה".

ד"ר אייל שרגל, מנהל המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ופיטר קורץ, מנהלה המקצועי של הנבחרת

"להביא מדליה אולימפית למדינת ישראל"
לנבחרת נלוו מאמן הנבחרת, אריק הולץ, צוות צילום שתיעד כל רגע בהתנהלות השחקנים ומנהלה המקצועי של הנבחרת, פיטר קורץ, שעד למינויו כמנהל המקצועי של הנבחרת לפני כחודש, שימש בשמונה השנים האחרונות כנשיא האגודה הישראלית לבייסבול. פיטר, המכיר היטב כל אחד מהשחקנים, מצהיר ללא היסוס על יעדה של הנבחרת: "המטרה היא להביא מדליה אולימפית למדינת ישראל. אני לא יכול להתחייב איזו מדליה זו תהיה, אבל אין לי ספק שתהיה כי הם בהחלט מסוגלים לזה! גם בחישוב מתמטי פשוט, הסיכוי למדליה גבוה: 3 מדליות ל-6 נבחרות – כלומר סיכוי של 50%".

מימין לשמאל: ג'ון מוסקט ודני ולנסיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט

לצופה מן הצד נדמה כי נבחרת הבייסבול האולימפית פרצה "יש מאין". האומנם כך?
"הנבחרת האולימפית של ישראל בבייסבול היא תוצאה של תכנון לטווח רחוק שעשיתי כבר לפני שנתיים: הבאתי 22 שחקנים יהודיים שעלו 'עלייה' ונכנסו לעניין הנבחרת עם כל הלב ועם רצון גדול להצליח. בקיץ הזה השתתפנו ב-4 טורנירים וניצחנו אותם. באליפות העולם לפני שנתיים היינו במקום ה-16 ובקיץ האחרון כבר ניצחנו מעצמות בייסבול כמו קוריאה. החבר'ה בנבחרת מגובשים וכל אחד מביא את החוזקות שלו. עד כה הם שיחקו בקבוצות בהם היה להם, במקרה הטוב, אולי עוד שחקן יהודי אחד חבר לקבוצה, אבל כשהם הגיעו לנבחרת ישראל, הם התחילו לשמוע יותר ויותר על ישראל והם התחברו ובגדול. הנבחרת נתנה להם הזדמנות להתחבר גם על בסיס היהדות שלהם. יש להם דברים משותפים והם אוהבים מאוד את ישראל וזה סוד ההצלחה של הנבחרת הזאת".
בלק גליין בידיה האמונות של לבנה זיגל במרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט

איך אתה עונה לביקורת על גילם המבוגר יחסית של חלק מהשחקנים?
"6 שחקנים מהנבחרת שיחקו בעבר ברמות הגבוהות ביותר של המייג'ור ליג ובראשם כוכב הנבחרת, דני ולנסיה – הוא לגמרי הכוכב שלנו וגם ניק רייקלס הוא שחקן מצוין ויעיל. כל שחקני הנבחרת הם שחקנים חכמים מאוד עם ראיית משחק אינטלגנטית – הם יהודים! (מחייך). הכוח והמהירות אינם המרכיבים החשובים ביותר במשחק בייסבול. מאוד חשובה ראיית משחק טובה. זה משחק אינטליגנטי ומאוד טקטי בו כל שחקן צריך לדעת להוביל את עצמו וזה מה שקובע".
שחקני הנבחרת עם פיטר קורץ וד"ר לובה גליצקיה בהפוגה בין המבדקים

מי אמר שאין בייסבול בארץ?
בשקט, רחוק מאור הזרקורים, פועלת בארץ ב-25 השנים האחרונות ליגת בייסבול בה משחקים מעל ל-1000 ילדים הפזורים ממשגב בצפון עד לבאר שבע בדרום. מגרש הבייסבול בכפר הבפטיסטים בפתח תקווה נחשב כמרכז הבייסבול בישראל, בו פועלת אקדמיית בייסבול במתכונת של פעמיים בשבוע.
בימים אלו נבנה מגרש בייסבול חדש בבית שמש בתמיכת ה-JNF (הקרן הקיימת בארה"ב) ומגרש נוסף ברעננה: "אנחנו פועלים להגדיל את המודעות לבייסבול בארץ ואין ספק שמדליה אולימפית לישראל תתרום לזה המון. אני מאמין שאם תהיה התשתית האנשים כבר יגיעו! הציוד למשחק לא יקר במיוחד וזה ספורט שמתאים לאוכלוסיות רחבות. בבאר שבע למשל, משחקים אצלנו בייסבול גם בדואים", מספר קורץ.

מתגבשים בדרך למשחקים האולימפיים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

ניכר בו, בפיטר קורץ, בן ה-63, שעבורו הבייסבול הוא יותר ממפעל חיים. קורץ שהגיע לארץ לפני 30 שנה מניו יורק, מספר על ביקורו המכונן הראשון בישראל "כשהייתי בן 10, שבועיים אחרי מלחמת ששת הימים, הגענו ארצה לביקור בטיסה הראשונה של אל על לת"א". לימים עלה לארץ ולפני 20 שנה כשקיבל הצעה לאמן בייסבול קבוצת ילדים בספורטק בת"א היו אלה אופיר כץ (כיום המנכ"ל המקצועי של האגודה הישראלית לבייסבול) והשחקנים אלון לייכמן ושלמה ליפץ שפקדו אז את שורות הקבוצה כילדים וכיום הם חברים מן המניין בסגל הנבחרת האולימפית. בנו, עמית קורץ, מנהל את נבחרת הנוער בבייסבול. "בכל שנה אנחנו שולחים נבחרות לחו"ל" מספר קורץ בהתלהבות רבה ומוסיף: "בשנה שעברה נבחרת הנוער שלנו מתחת לגיל 18, בה כל השחקנים הם חבר'ה שגדלו בארץ, סיימה במקום הראשון באליפות אירופה לדרג ב".

מהם האתגרים המשמעותיים ביותר שלכם עד למשחקים האולימפיים בטוקיו?
"בראש ובראשונה האתגר של שחקני הנבחרת האולימפית הוא להימנע מפציעות במשחקי בייסבול או בכל פעילות אחרת עד ליולי 2020.

אתגר נוסף שלנו הוא להגדיל את המודעות לבייסבול בארץ ואין ספק שמדליה אולימפית לישראל תתרום לזה המון".

מחנה אימון לפני פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו
בסיומו של השבוע העמוס בבדיקות רפואיות ובאירועי חשיפה לתקשורת ישובו שחקני נבחרת הבייסבול למסגרות ולקבוצות השונות בארה"ב וייפגשו שוב ב-9 ביולי במחנה אימון שיתקיים באזור צפון מזרח ארה"ב למחנה אימון בן שבועיים עד ה-24 ביולי – אז ישימו פעמיהם למשחקים האולימפיים בטוקיו

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

משלחת ישראל למשחקים האולימפיים פריז 2024

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
16 - 04 - 2024
קרא עוד
67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

67 שנות עשייה למען קידום הספורט הישראלי

מכון וינגייט, ספורט הישגי, חדשות
07 - 04 - 2024
היום, 7 באפריל 2024, 6 חודשים לפרוץ מלחמת "חרבות ברזל", מכון וינגייט מציין 67 שנים להיווסדו
קרא עוד