הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

ריבלין מונה ליו"ר ועדת פרס מפעל חיים בספורט

ריבלין מונה ליו"ר ועדת פרס מפעל חיים בספורט

מאת: Marie Rose
חדשות, מכון וינגייט
14 - 02 - 22

נשיאה ה-10 של מדינת ישראל, ראובן (רובי) ריבלין, הידוע כאוהד ספורט מושבע, נענה לבקשתו של שר התרבות והספורט, חילי טרופר, לשמש כיו"ר ועדת פרס מפעל חיים בספורט שבהובלת משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט. ראובן (רובי) ריבלין: "הספורט הוא המקום שבו אנחנו פוגשים את עצמנו ובין המקומות היחידים שבהם אנחנו מצליחים להסכים על כללי משחק משותפים. זוהי הסיבה שבגללה הסכמתי בשמחה לבקשתו של השר טרופר״

מר ראובן (רובי) ריבלין, נשיאה ה-10 של מדינת ישראל, מונה ליו"ר ועדת הפרס למפעל חיים בספורט 2022 לאחר שנענה בחיוב להצעתו של חילי טרופר, שר התרבות והספורט. זהו תפקידו הציבורי השני של ריבלין מאז שעזב את בית הנשיא בירושלים, שכן לאחרונה מונה ליו"ר של כבוד במכון הישראלי לדמוקרטיה.

ישיבותיה של ועדת הפרס למפעל חיים בספורט, מיזם משותף של משרד התרבות והספורט ומכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט, תתקיימנה במכון וינגייט וטקס הענקת הפרס לנשות ולאנשי ספורט בחמש קטגוריות, יתקיים באפריל במכון וינגייט במסגרת אירוע חגיגי לציון 65 שנה להיווסדו.

 


מימין: שי אברהמי, מנכ"ל מכון וינגייט, שר התרבות והספורט, חילי טרופר, הנשיא ה-10 ראובן ריבלין, יקי אנוך, יו"ר תאגיד מכון וינגייט, בעת ביקור הנשיא במכון 2021. צילום: אבי שי, מכון וינגייט

 

הפרס יוענק לגברים ולנשים, שהותירו את חותמם על הספורט הישראלי בקטגוריות ספורטאי/ת, מאמן/ת ספורט, איש ניהול בתחום הספורט, איש חינוך/איש רשות מקומית מתחום הספורט וחוקר/ת אקדמיה מתחום הספורט. פרס זה נועד להביע הערכה, הוקרה וציון לשבח לפועלם ולתרומתם של העוסקים בספורט והמפתחים אותו, אשר הגיעו להישגים ולציוני דרך בתחומם, ובכך תרמו תרומה משמעותית.

רובי ריבלין, יו"ר ועדת פרס מפעל חיים בספורט, ערך בשנה שעברה ביקור רשמי במכון וינגייט בעת כהונתו כנשיאה ה-10 של מדינת ישראל. זה היה ביקור ראשון של נשיא במכון בשני העשורים האחרונים והביקור הראשון של נשיא המדינה מאז הוכרז מכון וינגייט כתאגיד ממשלתי ב-2017. במהלך ביקורו כנשיא, ריבלין צפה באימונים של נבחרות השחייה והשחייה האומנותית, נבחרות הג'ודו ונפגש עם הספורטאים האולימפיים המתאמנים במכון, יעקב טומרקין, שגיא מוקי ופיטר פלצ'יק ועוד וחתם את ביקורו המרגש בנטיעת "עץ הנשיא" על גבעת חנן כמזכרת.

 

יו"ר ועדת פרס מפעל חיים בספורט, הנשיא לשעבר, ראובן (רובי) ריבלין: ״ספורט הוא דרך חיים ועל כן המהלך של שר התרבות והספורט שלנו, ידידי חילי טרופר, להעניק פרס למפעל חיים למובילי דרך בתחום החשוב הזה הוא מהלך מתבקש ומבורך. כשאנו מחנכים לספורט כדרך חיים, כפי שעושים במכון וינגייט, אנו מחנכים גם לאהבת אדם, לחברות ולעבודת צוות. בספורט אומנם יש יריבים, אבל לא אויבים. בספורט אנחנו נפגשים עם היריב על הדשא, על הפרקט או על המזרן ומביטים בו בגובה העיניים – שווים. ספורט והחינוך לספורט הם ראי לחברה הישראלית – המקום שבו אנחנו פוגשים את עצמנו ובין המקומות היחידים שבהם אנחנו מצליחים להסכים על כללי משחק משותפים. זוהי הסיבה שבגללה התחברתי כל-כך ליוזמה של השר והסכמתי לבקשתו בשמחה״.

 

שר התרבות והספורט, חילי טרופר: "זה אך טבעי שהנשיא ה-10 של מדינת ישראל, רובי ריבלין, יכהן כיו"ר ועדת הפרס. פניתי אליו מתוך היכרות עמוקה עם אהבתו לספורט. תרומתו לספורט לאורך השנים רבה וזהו כבוד לכולנו שהוא חלק מהמפעל שנועד להוקיר לראשונה את העושות והעוסקים במלאכה זו באמצעות פרס מפעל חיים".

 

יו"ר המועצה הציבורית של מכון וינגייט וחבר ועדת הפרס, יקי אנוך: "אנו גאים לארח שוב את הנשיא לשעבר ריבלין בבית של הספורט הישראלי, כמי שיוביל את הבחירה בזוכים בפרס של הספורט הישראלי. זהו יום חג מבחינתנו והכרה בעבודה הקשה של נשות ואנשי המכון ושל הספורטאיות והספורטאים שמתאמנים כאן ב-65 השנים מאז היווסדו".

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

מתעמלות הנבחרת האומנותית מוכנות לפריז 2024

חדשות, מכון וינגייט, ספורט הישגי
13 - 03 - 2024
קרא עוד
בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

בדרך לשוויון מגדרי במשחקים האולימפיים פריז 2024

מכון וינגייט, ספורט הישגי, אתנה, חדשות
10 - 03 - 2024
קרא עוד
ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות למען שחרור החטופים

חדשות, אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, מכון וינגייט
03 - 03 - 2024
קרא עוד