הכנס את החיפוש שלך
לוגו וינגייט

לידה? רק כחוויה בריאה!

לידה? רק כחוויה בריאה!

מאת: רות עוז שלם
תואר B.Ed בהצטיינות בחינוך גופני ומחול ותואר MPH בבריאות הציבור.
מאמרים, אימון, כושר גופני ובריאות
09 - 11 - 21

לידה יכולה וחייבת להיות חוויה בריאה וטובה! אין דרך אחת ללדת, אך יש המון לעשות כדי להגיע מוכנה לכל תרחיש לידה אפשרי. כך תעשי את זה נכון.

אימון ספציפי: מתרגלים את 5 עקרונות הלידה: נשימות, אנכיות, תנועתיות, א-סימטריה, היתלות והישענות. כי הלידה היא המטרה הראשונה והחשובה ביותר של ההיריון!

 

ידע, מודעות, בחירה ולקיחת אחריות – בדרך לחווית לידה טובה (אילוסטרציה shutterstogk)

 

לדעת בגוף: מבינים בגוף ולא רק בראש, זה נחמד לקרוא חומר ולראות קורסים וסרטים על לידה, וכמובן לקחת דולה, אבל הגוף שלך הוא זה שיולד בסוף. אף אחד לא יעשה את זה במקומך, בואי לדעת בגוף.

 

למידה מהצלחות: מפסיקים להקשיב לסיפורים טראומטיים וקשים ונצמדים רק לסיפורי ההצלחה!

 

אין דרך אחת: זוכרים בצניעות שלא הכול בידיים שלנו ולא נצמדים לשום אג'נדה!

 


אימון גופני בהיריון כאחד מהמפתחות לחווית לידה טובה (אילוסטרציה shutterstock)

 

ידע מאפשר בחירה:  אנחנו יכולות לעשות כמיטב יכולתנו, ללמוד, לחוות, לתרגל, להשקיע משאבים רבים ברמה האישית והזוגית ואז לשחרר את הכול ללא נודע. אומנם לא קל, אך מה שתישאר שם זו הבחירה. זכרו כי הבחירה משנה חיים.

 

הכנה פיזית ומנטלית לאורך ההיריון: היריון ולידה הם מצבי קיצון, גם לאחר הלידה זה מצב קיצון – לכל החיים! זכרי שאף אחת לא הולכת לרוץ מרתון בלי תוכנית אימונים! בואי לשיעורים. ככל שתתרגלי כך תגיעי מוכנה יותר. הקפידי להגיע לשיעור לפחות פעם בשבוע.

  • גופך הוא באחריותך: מדדי לידה אובייקטיביים הם: זמן הלידה, זמן השלב השני, סוג הלידה (נרתיקית, ניתוח, מכשירנית), לידת חי (או מת לא עלינו –  ומצטערת מעומק הלב בשביל כל מי שחוותה), שימוש במזרזים, חומרים מאלחשים ועוד. המדד החשוב ביותר הוא בריאות האם והיילוד. בשיעורים שלנו ניקח אחריות על הדרך. עד כמה שאנו יכולות, כל אחת והמקום בו היא נמצאת עם עצמה, ובכל היריון, לקראת כל לידה זה מקום חדש. לכן חשוב להגיע בכל היריון לאימונים מחדש! זה שילדת כבר, לא אומר כלום על ה-איך. וזה תמיד יכול להשתפר בתוצאה ברמה הפיזית והנפשית כאחד

 

המטרה: יילוד חי ובריא בסיומה של לידה טובה ומוצלחת (אילוסטרציה shutterstock)

 

  • תמיכה: תמיכה טובה במהלך ההיריון, הלידה ולאחר הלידה היא ערובה גדולה מאוד לתחושת ההצלחה שלך – ובתוך החוויה לא משנה מה סוג הלידה. התמיכה מתחילה בקהילה, בשיעורים הייעודיים, בנשים שעוברות את ההיריון כמוך ואת פוגשת אותן בסטודיו ובזום, ואת שומעת מהן קצת על עצמן ועל מה שהן חוות ומשתפת משלך. כך נוצרת קהילה תומכת שמשפיעה רבות על המצב הנפשי שלך ואף עשויה לסייע במניעת דיכאון בהיריון. וגם אני שם, אשת מקצוע מתחום הבריאות, הספורט, התנועה והלידה כך שאת במעטפת מקצועית וחברתית לכל אורך הדרך.

 

  • כושר גופני: כדאי שהמצב הגופני שלך יישאר תקין כדי שתוכלי לעמוד בכל השינויים המאתגרים, הפיזיולוגיים והמכניים שההיריון מביא איתו. אם את עומדת להיות אימא, תצטרכי לתפקד מייד לאחר הלידה, ואם את כבר אימא וכבר יש לך ילדים בבית ואת אמורה להמשיך לטפל בהם, אז כדי שההיריון יעבור בשלום עם כמה שפחות תופעות כמו סוכרת, בצקות, השמנה, עייפות וכו' שמרי על כושר גופני – אפילו בסיסי! התחילי בכל שלב גם אם לא התאמנת מעולם.

 

  • לידה זה מאמץ של הגוף לשחרר: הרבה לשחרר, כי בחיים האינטנסיביים שלנו זה הקושי האמיתי, להתמסר לגוף, להקשיב לו. ההקשבה לגוף מתחילה אצלנו בשיעורים.

 

 

אז בואי לזמן איכות עם עצמך, עם עוברך, בזום, בסטודיו או בשיעור מוקלט, בזמנך הפנוי. אני פה ואת חשובה לי.

 

באהבה, רות עוז שלם, מקדמת בריאות האישה והקהילה.

 

קורס מדריכי אימון גופני לנשים בהיריון ולאחר לידה בהנחיית רות עוז שלם, ייפתח ב-9.1.22 בשלוחת קריית אתא של ביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן.

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אותך

בעלי עסק בתחום הספורט? כך תשווקו את עצמכם

בעלי עסק בתחום הספורט? כך תשווקו את עצמכם

ביה"ס למאמנים ולמדריכים, מאמרים
06 - 02 - 2024
קרא עוד
עם הפנים לבריזבן 2032: "יותר ספורטאים, יותר ענפים, יותר הישגים"

עם הפנים לבריזבן 2032: "יותר ספורטאים, יותר ענפים, יותר הישגים"

חדשות, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
29 - 11 - 2023
קרא עוד
יחידת המחקר של מכון וינגייט "על המפה"

יחידת המחקר של מכון וינגייט "על המפה"

חדשות, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מאמרים, מכון וינגייט, ספורט הישגי
07 - 11 - 2023
קרא עוד
מאור טיורי: ממכון וינגייט למסלול הריצה

מאור טיורי: ממכון וינגייט למסלול הריצה

מאמרים, רפואת ספורט ושיקום
24 - 08 - 2023
קרא עוד